תקציב הטיפול במניעת סימום בספורט יוכפל ל-600 אלף ש"ח

יגאל כרמי
יגאל כרמי | אסף קליגר

בכירי ספורטאי העבר וההווה השתתפו בוועידה שערכה הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי חשף: "השאיפה לבצע לפחות 800 בדיקות בשנה"

(גודל טקסט)

כחלק מוועידה שקיימה הבוקר (שלישי) הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, בישר עו"ד יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, על הכוונה להכפיל את התקציב השנתי למניעת סימום בספורט, שיעמוד מעתה על 600 אלף שקל מטעם המשרד והתקציב הכולל יעמוד על קרוב למיליון שקל בשנה.

פרופ' שאול שרייבר, יו"ר הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, אמר בוועידה: "השימוש בחומרים אסורים הוא לא רק נחלתם של ספורטאי העל, אלא גם בני נוער שבחדרי כושר מציעים להם סטרואידים בצורת אבקות וחלקם מגיעים לאשפוז פסיכיאטרי".

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, הדגיש: "יש לנו אפס סובלנות לסמים בספורט. אנחנו פועלים בשני מישורים – הסברה ואכיפה, בשאיפה לבצע לפחות 800 בדיקות בשנה". כרמי מתח ביקורת על התאחדות הכדורגל והכדורסל, שלדבריו לא עושות די לטיפול בנושא.

ד"ר דניאל הרשטיין, מהסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, הציג בוועידה מספר שיטות באמצעותן ספורטאים ברחבי העולם נוהגים להערים על הבודקים במהלך בדיקות סמים שגרתיות. בוועידה השתתפו גם עדי ביכמן, לשעבר שחיינית אולימפית וכיום מנהלת תחום הספורט בקריה האקדמית אונו וכן ספורטאי עבר ובהם כלת פרס ישראל, אסתר רוט-שחמורוב; המדליסטית האולימפית הראשונה, יעל ארד; הכדורסלן אולסי פרי והאתלט איתי מרגלית, שחשף בוועידה את סיפורו האישי והתייחס לראשונה לפרשיה שהסעירה את המדינה, במסגרתו נחשד בשימוש בסמים אסורים כשנה לפני אולימפיאדת סידני ויצא למאבק להוכחת חפותו. מאות הגיעו לשמוע את הוועידה, וביניהם נציגי האינטרפול ונציגי המארינס האמריקאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי