תיקו 7:7 לישראל מול קרואטיה באליפות אירופה בברצלונה

נבחרת הכדורמים של ישראל
נבחרת הכדורמים של ישראל | באדיבות איגוד הכדורמים

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, המשחקת לראשונה בין 12 הגדולות של היבשת התעלתה על עצמה ותפגוש ביום שני את נבחרת סרביה בקרב על המקום התשיעי.

(גודל טקסט)
הישג ענק נוסף לנבחרת הכדורמים לנשים של ישראל שרשמה תקדים אחרי תקדים. לאחר שהעפילה לראשונה לאליפות אירופה והשתלבה בין 12 הראשונות ביבשת, הצליחה ישראל להעפיל אל הטופ 10 של הטורניר המתקיים בברצלונה. 


בתום משחק דרמטי בבית 1 סיימה ישראל בתיקו 7-7 מול קרואטיה, מדינה שנבחרת הגברים שלה היא אלופת העולם. בכך גם מנעה ישראל דרבי בין סרביה לקרואטיה במשחק על המקום התשיעי ביום שני, אז תפגוש ישראל את סרביה ותנסה לרשום ניצחון היסטורי במפעל לאחר שהיום השיגה נקודה ראשונה אי פעם ביורו.  


השוערת איילת פרס היתה המצטיינת במשחק ההפכפך ומנעה בגופה מהקרואטיות לברוח במשחק בו הן היו חייבות לנצח, בעוד שלישראל הספיק תיקו. ישראל ניצחה 0-1 ברבע הראשון, קרואטיה ניצחה 0-1 ברבע השני וחוללה מהפך כשעלתה ליתרון 1-2 וכן ליתרון 2-3 ברבע השני שהסתיים בתיקו 2-2. הרבע האחרון היה מורט עצבים והסתיים בתיקו 4-4. ישראל כבר הובילה 3-5 ברבע הזה וגם עלתה ל-5-7 אולם קרואטיה השוותה ואף יצאה להתקפה אחרונה שנבלמה אף היא בכוחות האחרונים של השחקניות, רובן צעירות. כרם נוי בת ה-19, שכבשה את השער הראשון במשחק, סיימה עם שלושער. מרים בוגצ'נקו, רק בת 16, כבשה צמד, הילה פוטוריאן בת ה-18 כבשה שער אחד כמו גם ליאור בן דוד בת ה-20. 


המאמן היווני דמיטריס מברוטאס סיכם: "זהו היום ההיסטורי השני לכדורמים בישראל אחרי היום בו הנבחרת העפילה לאליפות אירופה. אני מברך את השחקניות על ההישג הגדול ואת כל המעורבים בהצלחה הזו". יו"ר האיגוד רויטל גלוסקא כהן: "זו נבחרת מצוינת שרק צריכה להמשיך לעבוד ברצינות ולסגור פערים מהנבחרות החזקות באירופה. מקווה שהמדינה תמשיך להשקיע בספורטאיות שלה. שיחקנו היום מול נבחרת שמופיעה באליפות אירופה כבר פעם שלישית ברציפות".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי