גיל כהן ונועה לסרי השיגו את הקריטריון לישראל לטוקיו 2020

גילי כהן נועה לסרי
גילי כהן נועה לסרי | באדיבות איגוד השייט

שייטות ה-470 סיימו את אליפות העולם בדנמרק במקום ה-11 הכללי, שאמנם מנע מהן השתתפות בשיוט המדליות, אולם הבטיח את עמידתן בקווטה האולימפית

(גודל טקסט)

שייטות ה-470 גיל כהן ונועה לסרי הבטיחו לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) את הכרטיס להשתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, בעקבות החלטות של ועדת השיפוט של התחרות. – שדנה עד שלוש לפנות בוקר (שעון ישראל) בערעורים של שייטות, שהתלוננו על עבירות שייט שנערכו במסגרת השיוט השביעי והאחרון של אליפות העולם באראהוס, דנמרק, לפני שיוט המדליות.

כידוע, כהן ולסרי נפסלו בשיוט השביעי של אליפות העולם בטענה לזינוק מוקדם שהוריד אותם למקום ה-12 בדירוג הכללי והרחיק אותן מהשגת הקווטה למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 – התברגות בין 8 המדינות הראשונות באליפות העולם באראהוס, דנמרק. כהן ולסרי ערערו על פסילת השיוט שלהן, אבל ברגע האחרון משכו אותו והמתינו להחלטות ועדת השיפוט שדנה בערעורים של צוותים אחרים שלהבנתן יכלו להשפיע על המיקום הסופי שלהן.

הדיונים של ועדת השיפוט נמשכו באופן חריג עד 02:00 לפנות בוקר ובעקבות כך עלו כהן ולסרי למקום ה-11 בכללי (שמנע מהן את ההשתתפות בשיוט המדליות,  אך הבטיח להן את העמידה בקווטה האולימפית להשתתפות שייטות 470 מישראל במשחקים האולימפיים. אליפות העולם בדנמרק נקבעה כהזדמנות הראשונה מבין שלוש להשגת הכרטיס האולימפי, וכאמור השייטות הישראליות זכו בכרטיס השמיני והאחרון מבין המדינות לצד צרפת, אנגליה, ספרד, סין, איטליה, יוון, סלובקיה וישראל.

גילי אמיר, יו"ר איגוד השייט: אני מברך את גיל כהן ונועה לסרי שהשיגו את הקווטה להשתתפות שייטות מישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו. מדובר בהישג חשוב המבטיח את הייצוג של צוות ישראלי בטוקיו 2020 בדגם ה-470 לנשים. העובדה שהבטחנו את הכרטיס האולימפי כעת, שנתיים לפני תחילת המשחקים האולימפיים, תאפשר לנו להיערך היטב. מבחינתנו מדובר בהישג חשוב אך זו רק תחילת הדרך".

במקביל, היום (רביעי) נערך השיוט העשירי והאחרון בדגם 470 לגברים. מאור עבו ויואב רוז סיימו בשיוט זה במקום ה-23 ותפסו את המקום ה-30 בכללי. ניתאי חסון וטל הררי סיימו את השיוט האחרון במקום ה-19 והתברגו במקום ה-31 בסיכום הכללי. מחר תימשך אליפות העולם ובמוקד תחרויות הגלשנים לנשים ולגברים ותימשך התחרות בדגם הלייזר בו מדורגים שגיא גלנץ במקום ה-85, עומר גולני 110 בבית הכסף ו-מאור בן הרוש 136 בבית הארד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי