הספורטאי האולימפי של השנה: שלושת המקומות הראשונים

דולגפיאט
דולגופיאט | צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות

ההישג המדהים של המתעמל ארטיום דולגופיאט העניק לו את הפסגה, הג'ודוקא טל פליקר הגיע מיד אחריו ובמקום השלישי ניצב סגן אירופה לבוגרים הגולש יואב עומר. הדירוג של סתיו איפרגן לתשע"ח

(גודל טקסט)
ספורט1 ומעריב השבוע בחרו את ספורטאי השנה של תשע"ח. במקום הראשון, המתעמל ארטיום דולגופיאט. במקום השני הג'ודוקא טל פליקר ושלישי, הגולש יואב עומר. הנה הישגי הספורטאים והנימוקים למיקומם בדירוג.


מדליית זהב: ארטיום דולגופיאט (התעמלות מכשירים)
מספיק המשפט הבא כדי להבין מדוע המתעמל הישראלי נמצא בראש הפודיום של ספורטאי השנה לתשע"ח: הוא זכה בהישג הגדול אי פעם – מדליית כסף באליפות העולם. מוצאי שבת של השבעה באוקטובר העלה לכותרות בחור אנונימי שהצליח לעלות על מדליית הארד של אלכס שטילוב, המתעמל האגדי, בזירה העולמית. שלא תחשבו שדולוגפיאט לא היה שם קודם. הוא היה ועוד איך, פשוט הסתתר בצילו של המתעמל המעוטר ביותר בישראל. באליפות אירופה בשנה הקודמת, סיים המתעמל בן ה-21, שעדיין משרת בצה"ל, במקום הרביעי, כששטילוב זכה בארד.


באליפות אירופה שנערכה לפני חודש, הוא הצליח לעלות על הפודיום למרות שסבל משבר מאמץ וכאבים שכמעט מנעו ממנו את השתתפותו. לאחר התלבטות עם הפיזיותרפיסט הצמוד אדם בדיר והמאמן סרגיי וייסבורג, הוחלט לקחת סיכון שהיה שווה כמעט זהב. רק בגלל יציאה מהמשטח פספס דולגופיאט את המקום הראשון והוסיף לעצמו מדליית כסף שנייה השנה. אם הצבא אכן יאפשר לו להשתתף באליפות העולם שתיערך בדוחא באוקטובר, והוא ימשיך להציג את יכולותיו המרשימות בתרגיל הקרקע – אין זה תסריט מופרך שיעלה על הפודיום בשנית. כרגע, הוא המועמד הבכיר לייצג את ישראל בטוקיו 2020 מאחד משלושת ענפי הליבה במשחקים האולימפיים.


ארטיום דולגופיאט מסר בתגובה: "אני מאוד שמח שהצלחתי בשנה הזו להביא שני הישגים מאוד גדולים: גם מדליה באליפות עולם ולאחר מכן מדליה באליפות אירופה. עבדתי בשביל זה המון בשנים הקודמות. השנה הזו הגשמתי חצי מהחלום שלי והשלב הבא הוא להגיע למשחקים האולימפיים ולזכות גם שם במדליה".



טל פליקר. הזדמנות למדליה באליפות העולם (דני מרון)


מדליית כסף: טל פליקר (ג'ודו)
הג'ודוקא בן ה-26 נעל את תשע"ז בצורה החלומית ביותר: זכייה במדליית ארד באליפות העולם. רק שבשנה שמסתיימת כעת, הוא לא נח והמשיך לשמור על עקביות בפסגה העולמית. יותר נכון לומר, הוא דורג מספר פעמים בטופ של הטופ: המקום הראשון בדירוג העולמי במשקל של עד 66 ק"ג. באוקטובר אשתקד הגיע עד לבית הלבן לאחר שזכה במדליית הזהב בגרנד סלאם אבו דאבי ושר את "התקווה" לבדו, לאחר שהישראלים התחרו תחת דגל האיגוד העולמי. בהמשך הוסיף לעצמו זכייה ראשונה במדליה באליפות אירופה שנערכה בתל אביב. פליקר עצמו הודה שהיה רוצה שצבע המתכת יהיה יותר מארד, ועוד שבועיים באליפות העולם בבאקו יש לו הזדמנות לתקן. את השנה הוא חתם במדליית זהב נוספת בגרנד פרי זאגרב.



יואב עומר. גולש מוכשר (איגוד השייט)


מדליית ארד: יואב עומר (שייט בגלשני RSX)
משהו טוב מתבשל בנבחרת השייט לגברים תחת המאמן גור שטיינברג. גל פרידמן, חניכו של שטיינברג וזוכה מדליית הזהב היחידה של ישראל, ביקש לתת ליואב עומר בן ה-20 זמן וסבלנות לעלות מהנוער לבוגרים. רק שעומר גרם לציפיות שהקמפיין לטוקיו 2020 בשייט יהיה עם רוח חדשה כשזכה כבר השנה במדליית הכסף באליפות אירופה לבוגרים והוכתר לאלוף אירופה עד גיל 21. הוא גבר על שחר צוברי הוותיק שסיים במקום השלישי על הפודיום וכעת שניהם נמצאים בתחרות קדם אולימפית ביפן כשהמטרה היא להשתמש בנוער המוכשר כדי להחזיר את הענף לימי התהילה שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי