משחקה של נבחרת הכדורמים בספרד כמעט בוטל עקב דרישת BDS

נבחרת הכדורמים
נבחרת הכדורמים | באדיבות איגוד הכדורמים

האיגוד הודיע יממה בלבד לפני ההתמודדות כי משחקן של הנשים שתוכנן להיערך בעיירה מולינס שבקטולוניה יועתק לאור מחאת הארגון הפועל להחרמת ישראל

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נשים בכדורמים אמורה הייתה להתארח מחר (שלישי) במולינס שבספרד, עיירה בקטלוניה, אולם התבשרה יממה בלבד לפני משחק מוקדמות הליגה העולמית שסגנית אלופת העולם החליטה להעתיק את המפגש למקום אחר בעקבות מחאת ארגון ה-BDS הפועל למען החרמת מדינת ישראל.

לפי ההודעה שהתקבלה באיגוד הכדורמים, ה-BDS הצליח להשפיע על קברניטי העיר המארחת, מולינס, לבטל את המשחק. לראשי המשלחת לא נמסר היכן יתקיים המשחק שאמור להיפתח בשעה 13.00 שעון ישראל מחר. הנבחרת הגיעה מאתונה שם שיחקה מול סגנית אלופת אירופה, יוון, באותה מסגרת (24:5 ליוון) והיא שוהה במכון ספורט בקטלוניה.

בנבחרת קיבלו בתדהמה את הבשורה. רק לאחרונה זינקה נבחרת הנשים אל הצמרת האירופית כשסיימה במקום העשירי באליפות אירופה שנערכה אף היא בקטלוניה, בבירה ברצלונה, ללא בעיות כלשהן. הנבחרת עובדת במסגרת פרויקט אולימפיאדת פריז 2024 של איגוד הכדורמים, הוועד האולימפי ומשרד הספורט. בהמשך הטורניר אמורה ישראל לארח את ספרד, יוון ורוסיה המשחקות באותו בית של גביע אירופה, טורניר המשמש גם כמוקדמות הליגה העולמית.

במקביל, שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה מכתב בהול לשר הספורט הספרדי חוזה גיראו ובו היא מביעה מורת רוח לנוכח כניעת ההתאחדות הספרדית ללחצי ארגוני ה-BDS, הדורשים לבטל את משחקה של נבחרת הכדורמים הישראלית מול הספרדים. "נודע לי כי בכוונת עיריית מולינה דל ריי להזיז את מיקום המשחק של נבחרת ישראל בכדורמים במסגרת הליגה העולמית שתוכנן להתקיים מחר ולקיימו ללא השתתפות קהל, זאת לאור ההפגנות של תנועות BDS הקוראות להחרמת ישראל", כתבה השרה רגב במכתבה. "מדובר בתנועות אנטישמיות הפועלות נגד מדינת ישראל ואזרחיה ואני מצפה מממשלת ספרד לפעול על מנת להשפיע על ההחלטה של עיריית מולינה דל ריי ולשנותה".

עוד הוסיפה שרת התרבות והספורט במכתבה למקבילה הספרדי: "אני מצפה ממך לדאוג שעיריית מולינה דל ריי תפעל על פי הצ'רטר האולימפי הבינלאומי ותאפשר לכלל הספורטאים להתחרות באופן שווה בתחרות ולהתערבותך לוודא שהמשחקים יתקיימו על פי התכנון המקורי, למנוע מתנועות ה-BDS להפריע לקיום ההליך של התחרות ולדאוג לשלומם וביטחונם של הספורטאים הישראליים"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי