ישראל הפסידה 11:5 לספרד במשחק תחת אבטחה כבדה

נבחרת הנשים, כדורמים
נבחרת הנשים, כדורמים | באדיבות איגוד הכדורמים

לאחר יממה סוערת נפגשו לבסוף נבחרות כדורמים הנשים למשחק גביע אירופה במסגרת מוקדמות הליגה העולמית, סגנית אלופת העולם גברה על הנבחרת הלאומית. השחקניות הגיעו למשחק עם דמעות בעיניים‎

(גודל טקסט)

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים הפסדיה הערב (שלישי) לסגנית אלופת העולם ספרד 11:5, אך למרות ההפסד הצפוי ההפרש נחשב לקטן יחסית למפגשי העבר. לישראל כבשו שונית סטרוגו ומרים בוגצנ'קו צמד שערים. את השער החמישי כבשה, מקנזי מונה.

כזכור, המשחק היה אמור להיערך בעיירה מולינס, אולם ראשיה נכנעו לדרישת ארגון החרם על מדינת ישראל BDS וביטלו את האירוח ברגע האחרון.ההתאחדות הספרדית הציעה לקיים את המשחק בבריכה שבמכון הספורט הלאומי הקטלאני, שם שוהה נבחרת ישראל, ללא קהל. יו"ר האיגוד הישראלי וראש המשלחת, רויטל גלוסקא כהן, סירבה ועמדה על כך כי נבחרת ישראל תשחק כמו כל נבחרת במפעל, מול קהל, עם דגלי ישראל ונגינת ההמנון, במקום ובמועד המתוכנן.

ישראל אכן לא הופיעה היום בצהריים אל המשחק שנקבע לשעה 13:00 במכון הספורט, כתחליף לאירוח בעיירה מולינס. חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל, גלוסקא כהן, עירבה עוד אתמול את ראשי הוועד האולימפי ואת שרת התרבות והספורט, מירי רגב. רגב ומנכל הוועד האולימפי גילי לוסטיג שיגרו מכתבי תמיכה בדרישת נבחרת הכדורמים אל ראשי הוועד האולימפי, הן הבינלאומי והן הספרדי, ולאחר מרתון של שיחות מאז אתמול הוחלט על קיום המשחק כשהוא פתוח לקהל ועם כל הסממנים הבינלאומיים.


נבחרת הנשים בכדורמים (איגוד הכדורמים)

הקהילה היהודית בקטלוניה כבר מעורה בסיפור, ונמסר לגלוסקא כהן כי מאות מחברי הקהילה יגיעו לעודד את הנבחרת ולהביע תמיכה במדינת ישראל. גלוסקא כהן עמדה ביממה האחרונה תחת לחצים כבדים של התאחדות הכדורמים, הן הספרדית, הן האירופית והן העולמית, אך התעקשה על כך שהמשחק ייערך כמו כל משחק בינלאומי רשמי.

רק בקיץ האחרון שיחקה הנבחרת בטורניר אליפות אירופה בברצלונה, לראשונה בתולדותיה, וסיימה עשירית – הישג חסר תקדים – וללא כל בעיה פוליטית או אחרת. מדובר בנבחרת שהיא פרויקט מיוחד של איגוד הכדורמים, הוועד האולימפי ומשרד הספורט לקראת אולימפיאדת פריז 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי