מאמן הקיאקים של בלארוס עלה לישראל ויעבוד בהפועל תל אביב

ויטלי דרוזד, גלי ילין, זיו בן יוסף
ויטלי דרוזד, גלי ילין, זיו בן יוסף | הפועל תל אביב - האתר הרשמי

ויטאלי דרוזד אמר לאחר המינוי: "צריך לעבוד. עוד מוקדם לדבר על העתיד". זיו בן יוסף המנהל המקצועי: "רכש מאוד טוב עבור המועדון". יור המועדון הימי יהודה מעיין: "יעשיר אותנו בעזרת הידע הרב שלו"

(גודל טקסט)

מועדון הקיאקים של הפועל תל אביב קיבל חיזוק משמעותי בדמות המאמן ויטאלי דרוזד, שעלה לישראל מבלארוס לאחר שהוביל חותרים אל מדליות במשחקים האולימפיים, באליפות אירופה ובמפעלים בינלאומיים נוספים. בתו דריה, שסיימה שביעית באליפות העולם, עשויה לעלות לישראל בהמשך.

צעירי המועדון של גדות הירקון (במרכז דניאל) ישאבו ידע וניסיון ממומחה לקיאקים, שליווה כמאמן את אירינה פמילוב לזכייה במדליית הארד האולימפית של לונדון 2012 כחלק מרביעייה במקצה ל-500 מטר, מקצוע בו הוכתרה גם כאלופת אירופה 2011.

ויטאלי בן ה-48 הוביל גם את ויטאלי בילקו להיות סגן אלוף אירופה 2015 בזוגית ל-1000 מטר ואת איגור בוייצבסקי להיות אלוף אירופה 2016 עד גיל 23 במקצה ל-1000 מטר יחיד.

האחרון הוא גם בעלה של דריה, בתו של ויטאלי, מדליסטית ארד בתחרות סבב הגביע העולמי בדואיסבורג 2016 ב-1000 מטר יחיד ושביעית באליפות העולם 2017. דריה לא יכולה בשלב זה לייצג את ישראל אולם ייתכן כי זה יקרה בעתיד.

לפני שנתיים עלה ויטאלי לישראל, כשעד אז הוא שימש כמאמן במרכז להכנות אולימפיות של נבחרת הקיאקים הלאומית בבלארוס, ולפני כן כמאמן הנבחרת הראשי. בשנת 2012 קיבל ויטאלי מנשיא בלארוס מדליית הוקרה ממלכתית על הישגיו.

זיו בן יוסף, המנהל המקצועי של הפועל תל אביב: "מדובר ברכש מאוד טוב עבור המועדון. החכמה תהיה לקבל מדרוזד את הידע והיכולות שלו, ויש לו המון ידע, ולשלב אותו במערכת שלנו בצורה הטובה ביותר. זהו האתגר שלי ושל גלי ילין, האחראית על מחלקת הילדים".

ויטאלי דרוזד: "קודם כל אעבוד עם הצעירים במועדון כי מה שהכי חשוב זה שילדים יעסקו בספורט. זה לפני הכל ולפני שמדברים על הישגים. יש כאן קיאקים ויש ספורטאים, ומעכשיו צריך לעבוד. עוד מוקדם לדבר על העתיד".

יור המועדון הימי של הפועל תל אביב, יהודה מעיין: "אני מברך על קליטתו של ויטאלי בהפועל תל אביב. אני בטוח כי ויטאלי יעשיר את מועדון הקיאקים בידע הרב ובניסיון הבינלאומי שלו".

הפועל תל אביב הוא מהמועדונים הבולטים בישראל, ובעבר הופיעו ארבעה חותרי קיאקים של המועדון במשחקים האולימפיים: רועי ילין, ליאור כרמי, רמי צור ולריסה פסחוביץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי