קורזיץ תעזור לגלר לחזור מהפציעה: "מלמדת אותה טריקים"

לי קורזיץ ונגה גולר
לי קורזיץ ונגה גולר | איגוד השחייה

אלופת העולם לשעבר נעתרה לבקשת איגוד השייט ונרתמה למשימת הסיוע לגלר על מנת להחזירה לתחרות על הכרטיס האולימפי: "כשאני רואה אותה יש לי פלשבקים מעצמי בעבר - היא יכולה לזכות במדליה אולימפית"

(גודל טקסט)

בעוד נבחרת גולשות הרוח מתאמנת בימים אלה בספרד באתר של אליפות אירופה – תחרות הקריטריון האולימפי הראשונה לקראת טוקיו 2020 – התחילה לי קורזיץ ללוות את מנצחת גמר סבב הגביע העולמי האחרון, נגה גלר, ולסייע לה לחזור מפציעה.

קורזיץ, ארבע פעמים אלופת עולם ושישית באולימפיאדת לונדון 2012, נעתרה לבקשת איגוד השייט ונרתמה למשימת הסיוע לגלר על מנת להחזירה לתחרות על הכרטיס האולימפי. אתמול ירדו השתיים לים לראשונה, ואמנם גלר תחמיץ את אליפות אירופה בחודש הבא במיורקה, אולם ייתכן שבהמשך העונה היא כבר תוכל לגלוש באופן תחרותי.

קורזיץ: "אני כמו אחות גדולה עבור נגה, וכאדם שעבר הרבה פציעות בקריירה אני מלמדת אותה טריקים שמצאתי בהתמודדות הפיזית מול הכאבים ודברים שלמדתי על עצמי. נגה היא פוטנציאל גדול, היא יכולה לזכות במדליה אולימפית כמו כל אחת מגולשות הנבחרת כיום, וזה מאוד מתאגר להביא אותה ממקום נמוך ולהוציא ממנה 120 אחוז. כשאני רואה אותה יש לי פלשבקים מעצמי בעבר ואני מאמינה בה ובכך שאפשר לצאת מכל מצב ולהביא תוצאות. בינתיים רק התחלנו וזה בעיקר תלוי בבן אדם ובדרכו".

גלר בת ה-24 מבני הרצליה סיימה במקום ה-16 באליפות העולם האחרונה והדהימה כשסיימה ראשונה בתחרות הגמר של סבב תחרויות הגביע העולמי 2018 בטרם החלה לסבול משבר מאמץ בירך.

גלר: "אין מי שיודע יותר מלי מה זה פציעות ואני שמחה שחיברו בינינו. בתור ילדה קטנה הסתכלתי עליה בעיניים נוצצות והנה פתאום היא באה לאמן אותי. זה נהדר. אני מקווה לחזור לנבחרת בעוד חודשיים והמטרה היא טוקיו. קודם כל אני שמחה לסיים חצי שנה קשה, חלקה על קביים, וטוב שהפרק הזה מאחורי".

מאמן נבחרת הגולשות, פייר לקונט הצרפתי, נמצא במיורקה עם קטי ספיצ'קוב, נוי דריהן ומאיה מוריס, כשגם ירדן איסק אמורה להצטרף בהמשך. לקונט בנה ומפקח בצורה צמודה על תכנית החזרה לפעילות של גלר, והכל מתקיים בתיאום מלא עם המכון לרפואת ספורט במכון ווינגייט ועם היחידה לספורט הישגי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי