אושרה שיטת המיונים וקריטריון הכניסה לטוקיו 2020

חנה מיננקו
חנה מיננקו | Gettyimages

הקריטריונים הוקשחו במידה ניכרת, אולם על-פי התכנון של הוועד המנהל של ה-IAAF רק כ-50% מהמשתתפים ייקבעו על ידי השגת הקריטריון. היתר יכנסו למשחקים דרך שיטת הדירוג העולמית

(גודל טקסט)

הוועד המנהל של התאחדות האתלטיקה הבין-לאומית (IAAF) אישר את שיטת המיונים וקריטריון הכניסה למשחקים האולימפיים טוקיו 2020 במסגרת התכנסותו בדוחא, קטאר. בשיטה החדשה יינתנו לאתלטים יותר הזדמנויות להשיג את הקריטריון הנדרש בחלון זמן שהורחב בחודשיים עבור רוב המקצועות.

חלון ההזדמנויות החדש ייפתח ב-1 במאי 2019 במקום ב-1 ביולי, חודשיים קודם לכן, על מנת שיכללו בו יותר תחרויות בין-לאומיות כמו ליגת היהלום, והוא ייסגר ב-29 ביוני 2020. חלון ההזדמנויות לקביעת הקריטריון במקצועות המרתון ותחרות ההליכה ל-50 ק"מ ייסגר בסוף חודש מאי 2020 (במקום ב-29 ביוני) כדי לאפשר לאתלטים שקבעו את הקריטריון זמן התאוששות והכנה טוב יותר למשחקים.

לאחר דיונים אינטנסיביים עם בעלי עניין, החליט הוועד המנהל ליישם שיטת מיון כפולה על מנת לקבוע אילו אתלטים יזכו לכרטיס הכניסה למשחקים האולימפיים. שיטה זו תשלב בין הקריטריון שנקבע לשיטת הדירוג העולמית החדשה. לפי שיטה חדשה זו אתלט יכול להיכנס למשחקים האולימפיים ב-2020 באחת משתי הדרכים הבאות: השגת הקריטריון הנקוב בחלון הזמן האולימפי או על-פי המיקום בדירוג העולמי במקצוע הספציפי בסיום תקופת החלון האולימפי. התהליך נבנה באופן כזה שכ-50% ממספר היעד של כמות המשתתפים במקצוע תתבסס על אתלטים שיקבעו את הקריטריון הנקוב, וה-50% הנוספים באמצעות שיטת הדירוג העולמי.

אנשי ה-IAAF התייעצו לאורך התקופה האחרונה, טרם קבלת ההחלטה, עם ועדות התחרויות, המאמנים והאתלטים, וימשיכו לעבוד עם ועדת האתלטים, נציגי האתלטים וההתאחדויות הלאומיות על מנת לוודא ששיטת המיונים ברורה לכל. בין היתר ייקבעו סדנאות הסברה עם ועדת האתלטים, נציגי האתלטים וההתאחדויות במהלך שנת 2019. כמות היעד הכללית לאתלטים ואתלטיות הנה 1900 משתתפים/ות. כל מדינה תהיה רשאית לשלוח עד 3 אתלטים/ות למקצוע, בתנאי שכל אחד מהם/ן קבע/ה את הקריטריון או שקיבל/ה את כרטיס הכניסה בהתאם לדירוגו/ה בטבלת הדירוג העולמית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי