לינוי אשרם: "הוכחתי שאני יכולה להיות ברמה הכי גבוהה"

לינוי אשרם
לינוי אשרם | אריאל שלום

המתעמלת שזכתה בשתי מדליות זהב במשחקי אירופה במינסק שבה לישראל וזכתה לקבלת פנים חמה: "אני מרגישה מדהים, עבדתי קשה בשביל זה". המאמנת שלה, איילת זוסמן: "היא ללא ספק אחת המתעמלות הטובות בעולם"

(גודל טקסט)

לאחר הופעתה המוצלחת במשחקי אירופה במינסק שבה הביאה כבוד גדול לישראל פעם נוספת, לינוי אשרם נחתה היום (שני) בחזרה בארץ. קבלת פנים מפרגנת חיכתה לה בשדה התעופה, בדמות מתעמלות צעירות שהניפו שלטים עם שמה והעניקו לה פרחים. המתעמלת בת ה-20 הגיעה כשעל צווארה שתי מדליות הזהב ומדליית הכסף בהן זכתה.

אשרם לא הסתירה את חיוכה ואמרה: "אני מרגישה מדהים. אני חושבת שעבדתי מספיק קשה בשביל זה. יש לי צוות תומך – המאמנות שלי לנה קופילנקו ואיילת זוסמן, איגוד ההתעמלות והוועד האולימפי. זה לא מפתיע אותי כי אני עובדת מאוד קשה והמדליה רק מוכיחה את זה. המדליות מוכיחות שאני יכולה להיות ברמה הכי גבוהה עם המתעמלות הכי טובות בעולם".

על המשחקים האירופיים אמרה אשרם: "זה הרגיש לי כמו כל תחרות. מבחינת הכנה, היא הייתה טובה לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים. זאת הייתה חוויה מדהימה להיות בכפר האולימפי ומאוד נהניתי לפגוש אנשים לא רק מההתעמלות האמנותית".

קבלת פנים חמה לאשרם. (אריאל שלום)
קבלת פנים חמה לאשרם. (אריאל שלום)

המתעמלת התייחסה גם למעידה שלה בתרגיל החישוק, שם שמטה את הכלי מספר פעמים וקיבלה ציון נמוך: "זה היה תרגיל לא טוב שלי, הייתי קצת מאוכזבת אחריו. ברגע שיצאתי מהמשטח איילת ולנה אמרו לי דבר ראשון שאתאפס ואתחיל מההתחלה כאילו התחרות רק נפתחה. אנחנו עובדות על זה באימונים. צריך כושר מאוד מנטלי וחזק לזה. הצלחתי להסתדר עם זה ואחר כך באמת הגיעו עוד שלושה תרגילים טובים".

על אליפות העולם שתתקיים בספטמבר בבאקו: "אני לא חושבת על מדליה כי המטרה שלי היא קודם לעשות קריטריון לטוקיו 2020. אנחנו נחזור לשגרת אימונים רגילה, בה אמשיך לעבוד קשה. המטרה היא להיכנס לתוך 15 הראשונות ומעבר לזה אני לא יודעת. נכון שאני מכוונת לפודיום ומדליה היא אפשרית, אבל אני לא באה ישר עם כוונה למדליית זהב, כסף או ארד. אני באה לעשות את התרגילים הכי טובים שלי. איך עושים שם שלא יהיו מעידות והפלות של מכשירים? זה ספורט וזה קורה לכל אחד. לומדים מטעויות וממשיכים הלאה".

על השנה הקרובה: "זאת תהיה השנה הכי חשובה בקריירה שלי כי היא תקבע בעצם איך תראה השנה הבאה. השיגעון סביבי כי עדיין אין לנו מדליה אולימפית בהתעמלות? יש ציפיות מאנשים שאומרים לי דברים כמו 'את תהיי המדליסטית האולימפית הבאה'. אני לא חושבת על זה עכשיו".

אשרם עם המאמנות שלה, איילת זוסמן ולנה קופילנקו. (אריאל שלום)
אשרם עם המאמנות שלה, איילת זוסמן ולנה קופילנקו. (אריאל שלום)

איילת זוסמן, אחת המאמנות של אשרם, הגיבה להצלחה שלה: "יש אושר כשלינוי מצליחה להראות לכולם מה היא עבודה כל כך קשה. אנחנו מעלות את הרמה כל פעם מחדש. אסור לשכוח שלינוי אחרי פציעה שקרתה לפני חודש. היא עבדה יום ולילה כדי להגיע למינסק מוכנה. היא סחבה את תרגיל החישוק והוא באמת היה לא טוב, אני חושבת שזה קרה בגלל עייפות מנטלית ופיזית. הנחישות שלה עזרה לה לגבור על כך. בעיניי, היא גיבורה שהצליחה להתמודד עם זה, לא כל ספורטאי יכול. לינוי היא ללא ספק אחת מהמתעמלות הטובות בעולם".

לנה קופלינקו, המאמנת השנייה של לינוי, הוסיפה: "אני הרגשתי שזה הישג גדול למדינה. המדליה היא גאווה לכולם, גם לאגודה שלנו הפועל ראשון לציון. זאת הרגשה מאוד נעימה. לינוי מאוד כשרונית ואוהבת להתחרות, אז אנחנו יודעים שהיא יכולה לעשות הכל. אנחנו אומרות לה לא לחשוב על המדליות, אלא על התרגיל, שתעשה אותו הכי טוב".

עדיין לא חושבת על מדליה אולימפית. אשרם עם המדליות הטריות (אריאל שלום)
עדיין לא חושבת על מדליה אולימפית. אשרם עם המדליות הטריות (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי