אלפים מכל הארץ ישתתפו במירוץ "בשביל הבנים הדרוזים"

מירוץ הבנים הדרוזים
מירוץ הבנים הדרוזים | רביע באשא

האירוע השנתי הרשמי להנצחת זכרם של חללי העדה הדרוזית יתקיים ב-20/9 ויכלול מקצי ריצה ל-5 ו-10 ק"מ, בנוסף למקצה רכיבה באורך 25 ק"מ. באירוע יתקיים הפנינג הכולל הפעלות ספורטיביות לקהל הרחב

(גודל טקסט)

האירוע השנתי הרשמי להנצחת זכרם של החללים הדרוזים, מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים", יתקיים זו השנה השביעית ביום שישי ה-20/9 ביער לביא, הסמוך לצומת גולני. המרוץ יכלול שני מקצי ריצה של חמישה ועשרה קילומטרים כל אחד, מקצה הליכה עממי באורך ארבעה קילומטרים ומקצה רכיבה באורך 25 ק"מ.

המרוץ נוסד לזכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית שנפלו בכל מערכות ישראל. מטרת עמותת "בשביל הבנים" היא לחשוף את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, לעורר שיח רב תרבותי, וליצור חיבורים בין המגזרים השונים בישראל. כמו בכל שנה, גם הפעם צפויים להשתתף אלפים מכל גווני הקשת הישראלית לצד משפחות החללים, אנשי משטרה, מד"א, כב"ה וכמובן אנשי צבא לוחמים מפקדים ויחידות צבאיות מהעבר וההווה.

המרוץ מתקיים למרגלות קרני חיטין ובאזור נבי שועייב, המקום הקדוש ביותר לדרוזים. בנוסף, היער הוא חלק מ"שביל הבנים הדרוזים", המוקדש לעדה הדרוזית בישראל ולנופליה במערכות ישראל. השביל עובר דרך 18 ישובים דרוזים מהכרמל, דרך הגליל ומסתיים בקבר יתרו-נבי שועייב.

שנה שביעית למירוץ הבנים הדרוזיים. (גלעד קוולרצ'יק)
שנה שביעית למירוץ הבנים הדרוזיים. (גלעד קוולרצ'יק)

במהלך האירוע יתקיים הפנינג ענק לקהל הרחב, אליו צפויים להגיע עשרות אלפי מבקרים שייהנו ממפגן של אחדות ושותפות אוכל דרוזי מסורתי והפעלות ספורטיביות לכל המשפחה.

תת-אלוף במיל' אמל אסעד, יוזם ומייסד פרויקט "בשביל הבנים", הזמין את הציבור הרחב לקחת חלק במירוץ: "בשביל הבנים הינו פרויקט האחדות הגדול. זהו מפעל הנצחה לאומי חי, לזכרם של הלוחמים בני העדה הדרוזית שנפלו בכל מערכות ישראל. אירועי "בשביל הבנים" הם הזדמנות לקהל רחב ומגוון להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה ואת אורחות חייהם. המירוץ יתקיים באווירה של אחווה מקרבת לבבות ובמסגרת בילוי ופעילות בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי