טטנקה: המתאבקים היום לא דמויות כמו פעם, הם פרסונות

טטנקה. WWE
טטנקה. WWE | אתר רשמי

המתאבק האינדיאני, שבלט בתקופתו ב-WWE: "הייתה לי הצעה מ-WCW", יתאבק בל אביב באירוע ההיאבקות RAGE: "הייתי בעבר בישראל, יש אוהדים מטורפים"

(גודל טקסט)
 השם טטנקה היה חלק בלתי נפרד מחייו של כל מי שגדל בשנות ה-90, כשה-WWE היו בזמנו הדבר הכי חם בארץ. מחר (ראשון, 18:30, "היכל קבוצה שלמה") יגיע האינדיאני להתאבק בפעם השנייה בישראל, במופע RAGE – שובו של קווין ואן אריק. בראיון בלעדי לאתר ספורט1 וקהילת ההיאבקות של ישראל מספר טטנקה על קריירת ארוכת השנים בעולם ההיאבקות המקצועני.


לפני שטטנקה עלה לזירה עם תספורת מוהאק אדומה הכל כך מוכרת, הקריירה החלה מכיוון ספורטיבי: "התחלתי כבאדי בילדר כשהתחריתי ב-1982. לרוב זה היה בתחרויות הרמת משקולות, ורציתי לקחת את הגודל והכוח שצברתי לעולם הבאדי בילדינג. זכיתי באין ספור תחרויות ארציות, אבל בסופו של דבר בחרתי להתמקד בפוטבול. ההיסטוריה שלי עם פוטבול החלה בתיכון, לאחר מכן בקולג' וכשסיימתי את הלימודים נבחנתי במיאמי דולפינס מה-NFL. עברתי את המבחנים בדולפינס בהצלחה. התקבלתי לקבוצה, אך סירבתי להצעה, כי יכולתי לקבל עבודה בתאגיד במשכורת של שש ספרות".



טטנקה. (WWE, אתר רשמי)
טטנקה. "חוויה להתאבק מול 101,763 צופים" (WWE, אתר רשמי)


אמנם האפשרות להרוויח משכורת גבוהה מאוד קרצה בעיניי טטנקה, אך דווקא אז הגיע שינוי דרמטי בקריירה של המתאבק מהשבט האינדיאני לאמבי: "ב-1989 פגשתי את חבר היכל התהילה ב-WWE, הנייצ'ר בוי המקורי – באדי רוג'רס, לאחר המבחנים שלי במיאמי דולפינס. רוג'רס גרם לי להבין שאם אשתמש בשורשים שלי, בתור מי שאני: אינדיאני-אמריקאי, זה יוכל ממש לקדם אותי בדרך מקורית ומיוחדת, מפני שהייתי מי שאני וזו הייתה דמות מאוד צבעונית באירועים ובתכניות של WWE".


טטנקה התאבק ב-WWE באחת התקופות המוצלחות בהיסטוריה של הארגון: "למזלי התקבלתי לחברה בתחילת שנות ה-90, וזו הייתה תקופה אדירה. זה היה בדיוק שנגמר עידן הזהב בשנות ה-80 ותחילת העידן החדש בשנות ה-90. היו לנו מתאבקים עם פרסונות גדולות מהחיים ויריבויות שייזכרו לעד, עד עצם היום הזה. היו לי הרבה יריבויות זכורות שאני ממש אוהב כמו נגד ריק מארטל, באם באם ביגאלו, IRS. היריבות האהובה עליי מכל הייתה מול שון מייקלס, והבנייה לקראת רסלמניה 9".



תקופת הזוהר נעצרה כשב-1995 הארגון היריב, WCW, החל להתחרות ישירות ב-WWE, כששידר את התכנית השבועית NITRO, באותו היום והשעה של התכנית RAW: "השנים הראשונות היו נהדרות, עד שהחלה 'מלחמת ימי שני מול WCW', מודה טננקה. "הייתה אווירה מאוד תחרותית מולם, וגם בתוך חדר ההלבשה. כל אחד מהמתאבקים בסגל נתן את כל כולו כל הזמן, כי הייתה לנו אווירה משפחתית מאוחדת שכיבדה את העסק, עבדה קשה מאוד בזירה כדי לרצות את העולם ה-WWE. ממש נהנינו להופיע מול אצטדיונים מפוצצים בכל העולם ולהצית לקהל את הדמיון".


טטנקה חושף: "הייתה לי הצעה להצטרף ל-WCW"
"מלחמת ימי שני" בין WWE ל-WCWהייתה מלאת הפתעות, בגידות וכסף גדול מאוד (אייל התקשורת טד טרנר היה הבעלים של WCW), וטטנקה חושף לספורט1: " בזמן המלחמה קיבלתי הצעה מאריק בישוף (המנהל של WCW בזמנו) גם כן להצטרף ל-WCW, אבל הייתי תחת חוזה בארגון ולכן ההצעה נפלה. עזבתי את WWE ב-1996 מפני שזו הייתה תקופת הירידה שלהם, בגלל "מלחמת ימי שני" על הרייטינג. גם הייתי צריך זמן מנוחה, לאחר שש שנים בהן התאבקתי 300 ימים בשנה. לאחר העזיבה לקחתי לשנתיים חופש מוחלט מהיאבקות, כי התפרנסתי בצורה טובה מאוד ויכולתי להרשות לעצמי. כעת יש לי ארבעה ילדים, אבל לאחר שנולד הילד הראשון, חזרתי לסצנת 'האינדיז' והתחלתי להתאבק בזמנו 21 ימים בחודש בכל העולם".




לאחר תקופת היעדרות בת תשע שנים, טטנקה חזר ל-WWE בשנת 2005 וכעת הוא מספר על האבולוציה של הארגון והענף עם השנים: "חתמתי בזמנו על חוזה עד שנת 2007, עזבתי ושבתי אליהם ב-2010. כעת אני חתום מולם על 'חוזה אגדות' לחמש שנים. הארגון עבר שינוי עצום בשנים האחרונות, לעומת התקופה שהתחלתי. מבחינתי השינוי הכי גדול הוא שרוב המתאבקים היום הם לא דמויות כמו פעם, אלא יותר פרסונות והם כולם מזכירים לי אחד את השני".


המתאבק האינדיאני ממשיך ומסביר מה מפריע לו בהיאבקות מקצוענית כיום: "סצנת האינדיז (ארגונים קטנים ועצמאיים) שינתה ופיתחה את העסק שלנו גם ב-WWE. אני מרגיש שהעסק כיום השתנה, והוא לא באותו הרף שהציבו המתאבקים בשנות ה-80 וה-90. הרבה מתאבקים כיום נראים כאילו הם לא צריכים להיות בזירה, בניגוד למתאבקים בזמנו ב-120 ק"ג שהיו חיות. העסק עצמו צמח והתפתח, שזה נהדר, אבל אני מרגיש שאיבדנו לא מעט דברים שאני חושב שהיו יכולים לגרום לקהל לזכור".


טטנקה.
טטנקה. "האקים וואקור גדול מאוד, אבל אני בא לנצח (יח"צ)


מופע RAGE – שובו של קווין ואן אריק – לא יהיה הביקור הראשון של טטנקה בארץ הקודש: "הייתי בישראל מספר פעמים, ויש פה אוהדי היאבקות רבים ומטורפים. אני מרגיש קשר עם העם הישראלי, מפני שגם אני מייצג אומה שנתקלה בהמון קשיים לאורך ההיסטוריה. אני מאוד מתרגש להיות חלק ממופע החזרה של קווין ואן אריק, כי רק השם הזה הוא חלק עצום מההיסטוריה של הענף. אני לא יודע יותר על היריב שלי, אבל אני בא לנצח".


אמנם טטנקה כבר את שיא הקריירה, אך למתאבק יש עוד תכניות גדולות ומפתיעות לעתיד: "שני הבנים שלי מתחרים בהיאבקות חופשית, והולך להם נהדר. אני מציב להם רף מאוד גבוה מבחינת ציפיות, אבל כמו שאני אומר תמיד – עבודה קשה = הצלחה. אני תמיד רואה את עצמי עושה דברים גדולים. החתימה על חוזה אגדות ב-WWE, בו הם יכולים לקרוא לי בכל עת שיבחרו, איפשר לי להתאבק מול 101,763 צופים ברסלמניה 32, וזו הייתה חוויה שבחיים לא חשבתי שאעבור. כמו כן, יש לי תכניות נוספות שיתגלו בזמן המתאים, תצטרכו לחכות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי