ברנע: החלום למדליה הפך לסיוט. פחדתי שיהפוך לצלקת

גיא ברנע
גיא ברנע | אודי ציטיאט

שחיין הגב שזכה בשלוש מדליות באליפות אירופה ב-50 גב הודיע על פרישה: "היתה לי זכות ענקית לייצג את המדינה, כמות האהבה שקיבלתי היתה מטורפת"

(גודל טקסט)

"החלום למדליה אט אט הפך לסיוט שפחדתי שיהפוך לצלקת. החלום לעמוד על הפודיום בתחרות גדולה נראה כחלום בלתי מושג", כך אמר גיא ברנע במסע"ת לרגל פרישתו מענף השחייה, "עם זאת היתה לי זכות ענקית לייצג את המדינה וכמות האהבה שקיבלתי מהאוהדים היתה מטורפת".

ברנע בן ה-30, שייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ין 2008 וכן ב-11 אליפויות עולם, זכה במדליית כסף ושתי מדליות ארד באליפויות אירופה, כולם ב-50 מטרים גב. "לפני 24 שנים למדתי לשחות בברכה קטנה בעומר וכיום לאחר 11אולימפיאדה, אליפויות עולם והמון תחרויות נוספות אני מסיים פרק", המשיך ברנע, "השחייה מוכרת כספורט יחידני אבל אתה עושה את הדרך הזו עם עוד המון אנשים".

על הקשיים שחווה: "יש תקופות שלא הולך באימונים ולא בא לך להריח את המים והכלור יותר, תקופות בהן אתה קרוב למטרה שלך אבל נשאר עירום לאחר שהשקעת שנה שלמה. במקרה הזה צריך להאמין בעצמך, לפעמים אמונה עיוורת. בעזרת הסביבה למדתי לתכנת את עצמי להאמין".


ברנע. "אני לא יוצא מהשחייה, רק מספיק להתחרות" (אודי ציטיאט)

על העתיד: "אני לא יוצא מהשחייה רק מפסיק להתחרות. תודה לכל המאמנים שעבדו איתי בכל יום, לחברים שלי לנבחרת, לחסויות שקיבלתי, תודה לתקשורת שתמיד חיבקה אותי ופרגנה, לאוהדים, לאיגוד השחייה, הוועד האולימפי והמשפחה"

יו"ר הוועד האולימפי גילי לוסטיג: "גיא הוא מהשחיינים הכי גדולים בהיסטוריה, תרם רבות לנבחרת ואני מודה לו בשם כולם. הוא מאופיין גם בתכונות אופי נוספות – אינטליגנטי, יצירתי וכריזמטי".

 ברנע (במרכז). "יש תקופות שלא הולך באימונים ולא בא לך להריח את המים והכלור יותר" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי