סנסציה: אוסטפנקו אלופת הרולאן גארוס עם 1:2 על האלפ

ילנה אוסטפנקו
ילנה אוסטפנקו | AFP

סינדרלה אמיתית: הלטבית שכלל לא הייתה מדורגת בטורניר, ושמיקומה העולמי עד היום היה 47, הדהימה עם ניצחון ענק על הרומנייה 6:4, 4:6, 3:6

(גודל טקסט)
גמר טורניר הרולאן גארוס לנשים הביא עמו סנסצייה גדולה כשסימונה האלפ הרומנייה בת ה-25, נוצחה על ידי הסינדרלה ילנה אוסטפנקו בת ה-20 מלטביה 2:1. אוסטפנקו נוצחה במערכה הראשונה וניצחה בשתיים הבאות, 6:4, 4:6, 3:6.


אוסטפנקו, הלטבית הראשונה שזוכה אי פעם ברולאן גארוס, רשמה עוד הישג ענק בזכייתה בטורניר החימר היוקרתי אחרי שכלל לא הייתה מדורגת בו והגיעה אליו מהמקום ה-47 בעולם, מול הרומנייה, שדורגה שלישית בעולם.



הקהל ממלא כל פינה ביציעים (gettyimages) 


המשוכה שעומדת בפניה מהווה סיפור גדול בפני עצמו. אוסטפנקו הצעירה, המדורגת 47 בעולם, כלל לא דורגה בטורניר. היא עלתה לגמר אחרי ניצחון גדול בחצי הגמר על תימאה באצ'ינסקי (31) משווייץ. אוסטפנקו שניצחה 6:7, 6:3, 3:6, תנסה להשלים היום סנסציה גדולה. 

 


מהלך המשחק


מערכה ראשונה  

אוסטפנקו פתחה את הגמר הראשון בקריירה שלה עם ווינרים נהדרים ושברה על האפס, האלפ הגיבה עם שבירה משלה בדרך ל-1:1.המשחקון השלישי היה הראשון בו האלפ הצליחה לשמור על ההגשות, די בקלות בדרך ליתרון ראשון במערכה – 1:2. השתייםשמרו על ריכוז ועל משחקוני ההגשה שלהן, האלפ ניצחה במשחקון בדרך ל-2:2. אוסטפנקה שוב התעלתה והוליכה 2:3, האלפ חזרה במהירות, שברה והשוותה ל-3:3 בקרב הצמוד ומיד עלתה ל-3:4. הלטבית לא התרגשה יותר מידי ועם שבירה משלה השוותה ל-4:4. האלפ עם הרבה קור רוח, נטלה שוב את היתרון – 4:5 בדרך ל-4:6 ולניצחון של הרומנייה 0:1 במערכה הראשונה.




ילנה אוסטפנקו. הפתעת הטורניר (gettyimages)



סימונה האלפ. הניסיון הרב יותר, מכריע (gettyimages)


מערכה שנייה


יכולת העדיפה של הרומנייה והמומנטום שלה נמשכו גם בפתיחת המערכה השנייה, כשהאלפ טיילה בקלילות ל-0:1 ומשכה את יריבתה ל-40:40 במשחקון השני של המערכה השנייה, ניצלה את אפשרות השבירה שלה ועלתה ל-0:2 ומיד ל-0:3. כשנראה היה שהרומנייה מטיילת לניצחון במערכה השנייה, התעלתה הלטבית וחזרה בענק. היא
 שרדה שלוש נקודות שבירה וצימקה ל-3:1 ומיד השיגה את השבירה הראשונה שלה במערכה ה-2 בדרך ל-3:2. הקאמבק הושלם כשהלטבית הצילה שתי נקודות שבירה והשוותה את מאזן המשחקונים ל-3:3 המהפך הושלם במשחקון השביעי והרביעי ברציפות שבו ניצחה הלטבית, ועלתה ליתרון 3:4. האלפ השוותה ל-4:4 והלטבית סיימה את המערכה בצורה מבריקה, עם 4:5 ו-4:6 בדרך ל-1:1 במערכות.


מערכה שלישית 


אוסטפנקו הוליכה 15:40, אבל ווינר של האלפ החזיר אותה לעניינים והיא נחלצה משתי אפשרויות השבירה ועלתה ל-0:1. השבירה הראשונה במערכה הגיעה במשחקון הרביעי, והיא הייתה של האלפ, ששוב נהנתה מטעויות של יריבתה ועלתה ל-1:3. אוסטפנקו קיבלה אפשרות להגיב מיד עם שבירה, ובניסיון השני עשתה את זה עם חבטת החזרה אדירה בדרך ל-2:3 ול-3:3. שוב הכל פתוח. במשחקון השביעי, הלטבית ניצלה עוד אפשרות שבירה ובעזרת הרשת שברה ל-3:4. הלטבית בת ה-20, שמרה על ההגשות ועלתה ל-3:5. מרחק משחקון אחד מזכייה סנסציונית. היא המשיכה לשחק בקור רוח וחתמה את המשחק, עם ווינר ענק. 3:6 במערכה השלישית ותואר ראשון בקריירה. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי