ענק: דודי סלע עלה לסיבוב השלישי בווימבלדון אחרי שניצח את ג'ון איסנר

דודי סלע
דודי סלע | Gettimages

הישראלי (90 בעולם) גבר על האמריקאי (21) בתום שלוש שעות ו-37 דקות 7:6(5), 6:7(5), 7:5, 6:7(5), 3:6 באחת ההופעות הטובות ביותר בקריירה שלו. היריב הבא: דמיטרוב (11)

(גודל טקסט)
ענק. בגיל 32 כשהוא מתנדנד על סף המאיה הראשונה ונאלץ לפעמים לקחת איזה טורניר צ'לנג'ר או שניים, הבליח דודי סלע להופעה ענקית אחת נוספת כשהדיח בסיבוב השני של טורניר ווימבלדון את ג'ון איסנר, האמריקאי המדורג 21 בעולם בחמש מערכות, 7:6(5), 6:7(5), 7:5, 6:7(5), 3:6.


הישראלי (90 בעולם) עלה לסיבוב השלישי בטורניר, שלב אחד פחות מהישג השיא שלו – שמינית הגמר ב-2009. היריב בשלב הבא: גרגור דמיטרוב (11 בעולם) שניצח את מרכוס בגדטיס 3:6, 2:6, 1:6. למנצח אגב יחכה בשמינית הגמר רוג'ר פדרר.


יהיו מי שיגידו שאיסנר לא היה במיטבו, לכל אורך המשחק נראה האמריקאי כמי שמשהו מטריד אותו (פציעה קלה, קלקול קיבה או מכת חום), אבל עובדה שהטניסאי האימתני ירה 45 אייסים, כמות בלתי נתפסת שהשאירה אותו איכשהוא במשחק.



קפיצת הניצחון של סלע. בפעם השנייה בלבד עבר שני שלבים בווימבלדון (Getty)


סלע גילה נחישות ונצמד לאיסנר גם בשתי המערכות אותן הפסיד. הישראלי נשען על הבקהנד שלו, ניצל את חוסר התנועה של יריבו והיכה בו שוב ושוב.


מהלך המשחק


מערכה ראשונה: 0:1 לאיסנר
סלע נשבר ראשון ואיסנר עלה ל-2:4 אבל מיד שבר בחזרה, השווה ל-4:4  ונצמד ליריבו עד למשחקו ה-13 והמכריע. הישראלי ניסה ללכת לרשת ולתקוף כדי להכריע אבל המכות האימתניות של יריבו בלמו את המתקפה והעניקו לאיסנר את הניצחון במערכה הראשונה. מאזן האסים במערכה: 1:9 לאמריקאי.


 

מערכה שנייה: 1:1

שני היריבים הלכו צמוד גם במערכה השנייה ושמרו על הסרבים שלהם, כשסלע מנצל את חוסר התנועה של האמריקאי. במשחקון התשיעי ביצע שתי טעויות לא מחויבות ופיגור 40:0, אבל יצא משלוש נקודות שבירה, ניצח את המשחקון ועלה ל-4:5. במשחקון העשירי עלה הישראלי ל-0:30, שתי נקוודת מניצחון במערכה, אבל איסנר החל להפציץ בחבטות הגשה והשווה ל-5:5. במשחקון ה-12 כבר השווה סלע ל-40:40 והיה רחוק שתי נקודות מניצחון במערכה אבל שוב הסרב של האמריקאי החזיק אותו בתמונה.


ושוב הגיע שובר השוויון: כל אחד מהטניסאים שמר על הסרב שלו וסלע עלה ל-4:5. איסנר היה הראשון שנשבר וסלע עלה להגיש ב-5:6 לזכותו וסגר עניין.


דודי סלע כישרון ענק שנולד כאן. תענוג לצפות במשחק שלו. כבר כל כך הרבה שנים. איזה בקהנד מתוק

— Amit Lewinthal (@lewinthal) July 6, 2017

מערכה שלישית:  1:2 לאיסנר
איסנר המשיך בטקטיקה שלו – להתבסס על האייסים כדי להשיג נקודות ולבזבז זמן בכל רגע אפשרי – וסלע התקשה לשמור על ריכוז. ועדיין שני הטניסאים לא הצליחו לשבור האחד לאחר עד המשחקון השישי. הישראלי פיגר 40:15 אבל שוב הציל שתי אפשרויות שבירה והשווה ל-4:4. איסנר המשיך להסתמך על האסים שלו (25 מול שלוש של סלע עד סוף המערכה) ולקח על האפס את המשחקון ה-11 ו-5:6 לזכותו. דווקא במשחקון האחרון לא הצליח לנווט את המשחק ואיסנר שבר ועלה ל-5:7 ו-1:2 לאמריקאי.



איסנר בזבז זמן בכל הזדמנות, סלע התעצבן (AFP)


מערכה רביעית: 2:2
סלע המשיך בפתיחת המערכה הרביעית איך שסיים את השלישית: לא מרוכז ולא מדוייק אבל הצליח לצאת מבור של 30:0 ולהשוות ל-1:1 במשחקון השני. מצד שני במשחקון החמישי היה הישראלי על סף שבירה אבל לא ניצל את ההזדמנות ואיסנר עלה ל-2:3. סלע ניסה שוב במשחקון התשיעי, אבל איסנר עם אייס מספר 35(!) עלה ל-4:5.


המשחקון ה-11 היה דרמטי. האמריקאי הוליך 0:40, הישראלי חזר ל-40:40 והפיח תקוות כשאיסנר נראה אפילו קצת פצוע, אבל מכאן הנקודות הלכו עם הניסיון והיכולת והאמריקאי המשיך לשמור על ההגשות שלו, 5:6. סלע הגיב במשחקון על האפס והשניים הלכו לשובר שוויון, אותו ניצח הישראלי והשווה ל-2:2.


סלע. משחק ענק ונחישות אין קץ (Getty)

מערכה חמישית:
עם אהדת רוב הקהל מאחוריו הסתער סלע על המשחקון השני ושבר את איסנר ששוב בקושי זז ונשען על האייסים שלו, 0:2 לישראלי שהמשיך לשמור על ההגשות שלו 1:4. אלא שאיסנר לא התכוון לוותר ועלה ל-30:40 במשחקון השביעי. אבל סלע שהבין מה מונח על הכף, אחד הניצחונות הגדולים בקריירה, לא וויתר התאושש ועלה ל-2:5. האמריקאי שוב מתח את הישראלי במערכון התשיעי ועלה ליתרון, אבל סלע התאושש



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי