קונטה בחצי גמר ווימבלדון אחרי ניצחון ענק על האלפ, ג'וקוביץ' ברבע

ג'ואנה קונטה
ג'ואנה קונטה | AFP

הבריטית חזרה מפיגור מערכה והפכה למקומית הראשונה זה 40 שנים שמעפילה לארבע האחרונות, שם תפגוש את ונוס וויליאמס. בחצי הגמר השני ישחקו מוגורוסה וריבריקובה. לפני כן עלה הסרבי לשמונת האחרונים במשחק שנדחה

(גודל טקסט)
אמש (שני), המתין נובאק ג'וקוביץ' בסבלנות לסיום המרתון המדהים במגרש מספר 1, בו הפסיד רפאל נדאל לז'יל מולר, רק כדי להתבשר שמשחקו נדחה. היום קיבלו הוא ואדריאן מנרינו הצרפתי שדרוג, ופתחו את יום המשחקים במגרש המרכזי עם המשחק האחרון במסגרת שמינית הגמר.


נולה שיחק מעט פצוע, ופעמיים ביקש טיפול רפואי מה שלא הפריע לו לנצח את המדורג 51 2:6, 6:7 (5), 4:6, תוך שעתיים ורבע. למדורג רביעי לא תהיה הרבה מנוחה, וכבר מחר ייאלץ לשחק ברבע הגמר מול תומאש ברדיך הצ'כי.



משחקי רבע הגמר (רביעי החל מ-13:30)

אנדי מארי – סם קווארי

ז'יל מולר- מארין צ'יליץ'

מילוש ראוניץ' – רוג'ר פדרר

תומאש ברדיך – נובאק ג'וקוביץ'


ג'וקוביץ' שואג. יעמוד בעומס?
ג'וקוביץ' שואג. יעמוד בעומס? (AFP)


נשים
ג'ואנה קונטה התקדמה עוד צעד לעבר היסטוריה כשניצחה את סימונה האלפ 7:6 (2), 6:7 (5), 4:6 ותשחק לראשונה בקריירה בחצי גמר ווימבלדון, שם תתמודד מול ונוס וויליאמס. הקרב בין השתיים היה צמוד וארך 2:40 שעות, הרומניה כבר היתה כפסע מניצחון במערכה השניה אך לא הצליחה להתעלות בשובר השוויון. האלפ פיספסה בכך את כיבוש המקום הראשון בעולם על חשבונה של אנג'ליק קרבר. קונטה תנסה לממש את תקוות הקהל המקומי לאלופה בריטית ראשונה מאז וירג'יניה וייד ב-1977.


הפעם האחרונה בה הגיעה ונוס וויליאמס לגמר ווימבלדון היתה ב-2009. מאז ועד השנה שעברה לא עברה את רבע הגמר אך היום השלימה בת ה-37 חצי גמר שנה שניה ברציפות, תוך ניצחון משכנע על ילנה אוסטפנקו הלטבית, 3:6, 5:7. אם תמשיך באותה יכולת, מצפה לקונטה בעיה רצינית.


גרביניה מוגורסה היתה הראשונה להעפיל לחצי הגמר אחרי שניצחה 3:6, 4:6 את סבטלנה קוזנצובה תוך שעה ו-17 דקות בלבד. הרוסיה הוותיקה המשיכה עם הנאחס שלה, כשגם בהופעתה ה-14 באול אינגלנד קלאב לא צלחה את רבע הגמר. יריבתה של הספרדיה תהיה מגדלנה ריבריקובה, שניצחה 3:6, 3:6 את קוקו וונדוואי והפכה לסלובקית הראשונה אי פעם בחצי גמר ווימבלדון. ריבריקובה בת ה-28 מדורגת 87 בעולם, ונחשבת להפתעת הטורניר לאחר שבכל הקריירה שלה היא מעולם לא עברה סיבוב שלישי בגראנד סלאם כלשהו (35:0).


קונטה חוגגת. תהפוך לאלילה מקומית?
קונטה חוגגת. תהפוך לאלילה מקומית? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי