מוגורוסה דרסה את ונוס וויליאמס וזכתה בווימבלדון

גרביניה מוגורוסה
גרביניה מוגורוסה | צילום: AFP

אחרי מערכה ראשונה צמודה במיוחד, הספרדייה ניצחה בקלות את האמריקאית בדרך לזכייה ראשונה בתולדותיה בטורניר עם 5:7, 0:6. "תמיד חלמתי לזכות בזה"

(גודל טקסט)
טורניר ווימבלדון 2017 לנשים הגיע הערב (שבת) לסיומו כשגרביניה מוגורוסה גברה 5:7, 0:6 על המדורגת 11 ונוס וויליאמס וזכתה לראשונה בתולדותיה.



המשחק נפתח צמוד מאוד עם עדיפות לאמריקאית שכבר הובילה 4:5 והייתה קרובה לנצח בסט, אך מאותו רגע הספרדייה חזרה למשחק וניצחה את על המערכות עד סיום המשחק.




הזוכה המאושרת אמרה לאחר המשחק: "היה לי את המשחק הכי קשה היום נגד ונוס, היא שחקנית מדהימה. גדלתי על לראות אותה משחקת, ואני מתנצלת. אני מרגישה מדהים להיות מסוגלת לשחק פה. ברור שאני לא רגועה, תמיד חלמתי לזכות בזה".

 


וויליאמס ומוגורוסה בסיום (AFP)


כשנשאלה אם יש לה מסר למאמנה סאם סומיק ששהה עם אישתו שכרעה ללדת אמרה: "הנה!" כשהצביעה על הצלחת והוסיפה: "אני רוצה להודות לכל הקבוצה שלי שפה, זה לא רק אני אלא עבודה קבוצתית. לפני שנתיים הפסדתי לסרינה והיא אמרה לי שאני עוד אזכה."


מוגורוסה המדורגת 15 היא הספרדייה השנייה בהיסטוריה שזכתה בטורניר, כשהקודמת שעשתה זאת הייתה לא אחרת מאשר המאמן שלה קונצ'יטה מרטינס שעשתה זאת ב-1994. 




מוגורוסה. לא עצרה את ההתרגשות (AFP)


בנוסף לזכייה הראשונה בווימבלדון, הייתה זה תואר גראנד סלאם שני עבור מוגורסה שכבר הגיעה בעבר לגמר הטורניר בבריטניה ב-2015, אך הפסידה 6:4, 6:4 לסרינה וויליאמס. היום, היא הצליחה להשיג ניצחון על אחותה.


ונוס וויליאמס בת ה-37, שהייתה הטניסאית השנייה הכי מבוגרת שהשתתפה בגמר הטורניר אחרי מרטינה נברטילובה, רשמה גמר ווימבלדון תשיעי בקריירה, אך למרות חמש זכיות בעבר כשהאחרונה ב-2008, לא הצליחה להניף את הצלחת בפעם השישית. 



וויליאמס ומוגורוסה עם הפרסים (AFP)


"מזל טוב גרביניה, אני יודעת כמה קשה את עובדת ואני בטוחה שזה שווה המון לך ולמשפחה שלך", לא שכחה וויליאמס לפרגן למנצחת למרות ההפסד בגמר.

"אני רוצה להודות לכל הקבוצה שלי שהייתה איתי", הוסיפה ונוס, ולא שכחה את אחותה: "אני מתגעגעת לסרינה. ניסיתי לעשות את הדברים הכי טוב כמו שהיא עושה, אבל אני חושב שיהיו הזדמנויות אחרות"



מהלך המשחק

האמריקאית פתחה טוב יותר ועלתה ל-0:1, אך מוגרוסה הצליחה להשוות ל-1:1. שתי הטניסאיות הצליחו לשמור על ההגשות שלהן כשוויליאמס עלתה ל-2:3 בזכות משחקון מושלם. הספרדייה הצליחה להשוות ל-3:3, אך האמריקאית הצליחה לעלות ל-3:4 אחרי שוברי שיוויון רבים.


המומנטום המשיך ובמצב של 4:5 לוונוס כבר היה נראה שהיא בדרך לקחת את המערכה הראשונה אחרי שתי נקודות שבירה, אך מוגורסה התעשתה והשוותה ל-5:5. הספרדייה המשיכה בשלה ועלתה ליתרון ראשון של 5:6 וניצחון 4:7 במערכה הראשונה.


כנראה שהניצחון במערכה הראשונה נתן תנופה למוגורוסה, והמערכה השנייה הייתה חד צדדית לחלוטין ונגמרה ב-0:6 מושלם לזכות הספרדייה.



וויליאמס. לא גמר שתרצה לזכור (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי