הפתעה באוקראינה: סלע יפתח מול מרצ'נקו המדורג 286

דודי סלע
דודי סלע | באדיבות איגוד הטניס

קפטן הנבחרת האורחת החליט לשבץ את השחקן השלישי שלו שיפתח את מפגש הדייויס מחר (שישי, 12:00) מול המחבט הישראלי הבכיר. עידן לשם הצעיר יעלה למשחק השני נגד דולגופולוב המדורג 52

(גודל טקסט)

מחר (שישי) יחל באצטדיון קנדה ברמת השרון מפגש גביע הדייויס בין נבחרות ישראל ואוקראינה, והיום התקיימה הגרלת סדר המשחקים. מי שיפתח את ההתמודדות יהיה דודי סלע שישחק ב-12:00 נגד המדורג 286, איליה מרצ'נקו.

מרצ'נקו הוא המחבט השלישי של האוקראינים, אך הקפטן האורח אנדריי מדבדב החליט להעדיף אותו ביום המשחקים הראשון על חשבונו של המדורג 103 סרגיי סטחובסקי. כ-20 דקות מתום משחק הפתיחה יעלה עידן לשם בן ה-20 (290 בעולם) למשחק קשה במיוחד נגד אלכסנדר דולגופולוב, המדורג 52 שהגיע לשמינית גמר אליפות ארה"ב האחרונה.

בשבת ב-16:00 יתקיים משחק הזוגות בין יוני ארליך ודודי סלע לסטחובסקי (153 בעולם לזוגות) ודניס מרצ'נוב (130 בעולם לזוגות). אם לא תהיה עדיין הכרעה, המשחק שיפתח את יום המשחקים השלישי ביום ראשון יהיה בין דודי סלע לדולגופולוב בשעה 16:00, ולמשחק החמישי משובצים לעת עתה לשם ומרצ'נקו (למאמנים שמורה האפשרות להחליף שחקנים).

דודי סלע. פתיחה רגועה
דודי סלע. פתיחה רגועה (איגוד הטניס)

דודי סלע פחות שמח להיות משובץ למשחק הראשון: "יותר קשה לי אחרי ההמנון, יש פרפרים בבטן. לא זכרתי שניצחתי את מרצ'נקו. אני מכיר אותו טוב, אנחנו מתאמים ביחד והוא בחור מאוד נחמד. הוא מחזיר הרבה כדורים ומאוד סולידי. נקודה ביום הראשון תהיה מאוד קריטית ואני מקווה שאני אצליח להביא אותה במשחק הראשון. אולי עידן יוכל גם להפתיע, הוא משחק טוב ואנחנו מאמינים בו".

על העובדה שהוא אמור לשחק בכל שלושת המשחקים: "אחרי היום הראשון אני אראה איך אני מרגיש. לא קל לשחק כל יום, אבל אני מאמין שאוכל לעשות את זה. אולי נהיה ב-0:3".

עידן לשם: "היתה לי תקופה טובה. מעדיף להתייחס לעצמי ולבוא למשחק מוכן, לעשות את מה שאני יודע לעשות טוב. עושה לי הרגשה טובה לשחק ליד דודי, אני יודע שאפשר לסמוך עליו. בנבחרת נתנו לי הרגשה טובה והכינו אותי הכי טוב שאפשר. אנסה לקחת את זה למקום טוב ולהביא טניס טוב".

הקפטן אייל רן טען: "אני שמח שדודי פותח. התכוננו טוב וידענו שזה משהו שיכול לקרות כי שניהם בכושר טוב ושניהם שחקנים מצויינים. דודי זה שחקן שאני מאוד סומך עליו.עידן מגיע בכושר טוב אחרי קיץ מעניין. עשה שני חצאי גמר. הוא התאמן טוב השבוע ואני מאמין שלכ אחד מהם יכול להביא נקודה. האוהדים יכולים לתרום לנו המון ולתת המון כוח. כל האווירה מסביב זה מעגלים של כוח שיכולים לעזור אחד לשני".

דולגופולוב באליפות ארה
דולגופולוב באליפות ארה"ב. משוכה לא פשוטה (AFP)

יוני ארליך נשמע מוכן: "זה כל היופי בגביע דייוויס, משחק הזוגות תמיד מכריע. בשביל זה אני פה כדי לתת את הנקודה ולהביא מהניסיון שלי. כל פעם זאת חוויה מחדש. אנחנו כולנו מתרגשים. שיחקתי נגד סטחובסקי, הוא טוב בזוגות אבל אני חושב שהוא עדיף ביחידים. אם כל אחד יביא את הטוב שלו נוכל לנצח".

על שיתוף הפעולה עם דודי סלע: אני חושב שדודי היה קצת בלחץ בהתחלה, אבל עם הזמן הוא השתחרר יותר ולמד שלפעמים דווקא יותר כיף לשחק איתי. אנחנו לומדים אחד את השני ונותנים כוח אחד לשני. היו לנו משחקים ברמה טובה, גם את אלה שהפסדנו וזה מה שאנחנו צריכים לקחת. תמיד כיף לשחק עם מישהו שמכירים הרבה שנים מאותה מדינה מאשר 'שכירי חרב' ממדינות אחרות".

הקפטן האורח מדבדב חתם: "לנו ההגרלה לא משנה, אנחנו שמחים. בחרתי להרכיב את איליה משום שאני חושב שזה נותן לנו את הסיכוי הכי טוב לנצח את המפגש". מרצ'נקו הוסיף: "אני שמח שהמאמן בחר בי ליום המשחקים הראשון".

כזכור ההתמודדות תיערך בשיטת הטוב מחמישה משחקים, כשהנבחרת הראשונה שתגיע לשלושה נצחונות תנצח במפגש, ותזכה להישאר עוד שנה בבית האירופי/אפריקאי מספר 1. המפסידה תידרדר להתמודדות נגד הירידה לבית מספר 2, מול המפסידה מבין רומניה או אוסטריה. באיגוד הטניס ביקשו מהקהל שיגיע למשחק להיערך מבעוד מועד ולא להגיע עם רכבים פרטיים למרכז הטניס ברמת השרון. שאטלים חינם לאצטדיון יופעלו במהלך ימי המשחקים מחניון בית העלמין בקריית שאול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי