סלע הפסיד למרצ'נקו, ישראל נקלעה לפיגור מול אוקראינה

דודי סלע. יוני אריאלי
דודי סלע. יוני אריאלי | אתר רשמי

הטניסאי הבכיר של ישראל הפסיד לאוקראיני (286 בעולם) את המערכה הראשונה בשובר השוויון. במערכה השנייה הישראלי איבד שלוש הגשות ושוב הפסיד. מרצ'נקו התגרה בקהל הישראלי ושבר פעמיים במערכה השלישית

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בגביע דייויס החלה היום (שלישי) את מפגש המשחקים מול אוקראינה באצטדיון "קנדה" ברמת השרון, בהפסד של דודי סלע (67 בעולם) לאיליה מרצ'נקו (286 בעולם). האוקראינים עלו ל-0:1 מול ישראל במסגרת הבית האירופי/אפריקאי מספר 1. סלע לא לחץ את ידו של השופט בסיום, מרצ'נקו התגרה בקהל הישראל לאורך כל המשחק.

הנבחרת הישראלית יודעת שהפסד בהתמודדות כולה פירושו מפגש נגד הירידה לבית 2 נגד אוסטריה או רומניה. הקפטן האוקראיני אנדריי מדבדב הפתיע כשבחר במרצ'נקו. הפעם הראשונה בה נפגשו השניים הייתה באפריל 2016, אז נחל הישראלי הפסד על החימר בטורניר בוקרשט.

המחבט מספר 1 של ישראל הפגין חוסר יציבות לאורך כל המשחק. מצד אחד, סלע הצליח להשיג נקודות גדולות וחשובות, אך לא הצליח לשמור על המומנטום, וכל פעם נשבר בהגשות בגלל טעויות בלתי מחויבות. במערכה הראשונה היה נראה שהישראלי על הגל ונראה בדרך לנצח, אך שבירה במשחקון התשיעי שינתה את תמונת המשחק והאוקראיני ניצח לאחר שובר שוויון. במערכה השנייה ראו ששפת הגוף של סלע לא טובה, הישראלי המשיך להפגין משחק רווי בעליות וירידות ונכנע 6:2. מרצ'נקו שבר פעמיים את סלע גם במערכה השלישית והשיג ניצחון ראשון לטובת האוקראינים בהתמודדות.


נבחרת ישראל ברמת השרון (יוני אריאל)

מערכה 1
דודי סלע פותח את ההגשות והשיג ניצחון חלק במשחקון הראשון. סלע הצליח להקשות במעט על מרצ'נקו, אך האוקראיני הצליח להשוות את המשחקונים. במשחקון השלישי הרוח הקשתה על מרצ'נקו, אך הישראלי הצליח לנצח את המשחקון השלישי. הגשות לא טובות של מרצ'נקו במשחקון הרביעי, ולאחר קרב צמוד האוקראיני ניצל ממשחקון שבירה. המשחקון החמישי שוב הלך בקלות לסע שניצח על האפס. סלע הצליח לשבור את ההגשות של מרצ'נקו במשחקון השישי, למרות טענות מצד הנבחרת האוקראינית. הישראלי הצליח ללא בעיות לשמור על ההגשות שלו במשחקון השביעי. למרות קאמבק של סלע, מרצ'נקו הצליח לנצח את המשחקון השמיני, והשיג את השבירה במשחקון התשיעי. האוקראיני ניצל את חוסר הריכוז של סלע במשחקון העשירי וניצח משחקון שלישי ברציפות. המחבט מספר אחת של ישראל השיב לעצמו את הביטחון עם ניצחון חלק במשחקון ה-11. מרצ'נקו הצליח לנצח את שובר השוויון 7:5 לאחר שניצל שוב את חוסר הריכוז של סלע.

איליה מרצ'נקו. הצליח לשבור את הישראלי (יוני אריאלי)
איליה מרצ'נקו. הצליח לשבור את הישראלי (יוני אריאלי)

מערכה 2
מרצ'נקו החל את המערכה עם הגשות נהדרות וניצח ללא קושי את סלע בתום המשחקון הראשון. הישראלי הצליח להשוות במשחקון השני. במשחקון השלישי סלע הצליח להקשות במעט על מרצ'נקו, אבל לא הצליח לשבור את האוקראיני שהתחיל לצבור ביטחון. מרצ'נקו המשיך את המומנטום הנהדר שלו ושבר את סלע במשחקון הרביעי. הישראלי הצליח לשבור במשחקון החמישי ומיד תיקן את השבירה במשחקון הקודם. למרות השבירה, סלע ממשיך לשמור על חוסר יציבות ואיבד שוב את ההגשות במשחקון השישי. האוקראיני המשיך להיות דומיננטי במשחקון השביעי וניצל טעויות בלתי מחויבות של סלע, שכבר הוביל 0:40 במשחקון השמיני, אך לבסוף נשבר והפסיד את המערכה השנייה.

איליה מרצ'נקו. גם המערכה השנייה הלכה לטובתו (יוני אריאלי
איליה מרצ'נקו. גם המערכה השנייה הלכה לטובתו (יוני אריאלי)

מערכה 3
מרצ'נקו פתח את המערכה השלישית באותו הקצב שסיים את הראשונה, וניצח את סלע ללא בעיות. במשחקון השני סלע הגיש והצליח לנצח, למרות שכמעט נשבר. במשחקון השלישי סלע הצליח לנצל טעויות בלתי מחויבות של האוקראיני ושבר את ההגשות שלו. הישראלי המשיך את המומנטום החיובי וניצח גם את המשחקון הרביעי ללא בעיות. המשחקון החמישי היה צמוד, מרצ'נקו התגרה בקהל הישראלי והצליח לנצח. במשחקון השישי סלע חזר להפגין חוסר יציבות עם טעויות לא מחייבות ומרצ'נקו שבר אותו. האוקראיני הצליח שוב לשבור את סלע במשחקון השמיני, לאחר שניצח ללא קושי את המשחקון השביעי. המשחקון התשיעי היה צמוד, אך האוקראיני הצליח לנצח והעלה את האוקראינים ל-0:1.

דודי סלע. הפגין חוסר יציבות (יוני אריאלי)
דודי סלע. הפגין חוסר יציבות (יוני אריאלי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי