צפו בקרב הענקים: דל פוטרו הכניע את פדרר וזכה באינדיאן וולס

דל פוטרו
דל פורטו | AFP

הארגנטינאי ניצח בגמר 4:6, 7:6(8), 6:7(2) והנחיל לשווייצרי הפסד ראשון העונה אחרי 18 משחקים. המדורג מספר 8 בעולם יצא משתי נקודות משחק ורשם ניצחון עשירי ברציפות בעוד קרב בין השניים שייכנס לפנתאון

(גודל טקסט)
חואן מרטין דל פוטרו, המדורג שמונה בעולם, זכה בתואר המאסטרס הראשון בקריירה שלו והוא כבר בן 29 וחצי. הארגנטינאי הכניע בקרב לפנתאון את המדורג מספר 1 רוג'ר פדרר 4:6, 7:6(8), 6:7(2) ומקדיש את הזכייה באקט מרגש לכלבו האהוב שמת לפני כחודש. אבל כדי להבין מה זה קרב בין דל פוטרו לפדרר והיכן נוצרה המסורת והיריבות הגדולה (בחיים מחוץ טניס מדובר בחברים והשוויצרי הוא אף סוכנו של הארגנטינאי) צריך לחזור שמונה שנים וחצי אחורה.


14 בספטמבר 2009: חואן דל פטרו הארגנטינאי מכניע את רוג'ר פדרר בחמש מערכות בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ומוכתר כדבר הבא בטניס. ואז סדרת פציעות משביתה אותו כמעט לשלוש שנים, הוא מתדרדר בדירוג ואיש כבר לא מדבר עליו. מדי פעם הוא פוגש את השווייצרי ואז דווקא מול פדרר הוא מתעלה ומזכיר את התקווה.



פדרר. דווקא הוא זה שנשבר (AFP)


18 במארס 2018. דל פוטרו זוכה בטורניר אקופלקו וממשיך לנצוץ באינדיאן וולס במטרה לזכות סופסוף במאסטרס (1000). הבעיה: פדרר הוא היריב בגמר ובעונה מופלאה, עם שיא קריירה של 17 ניצחונות רצופים. אבל גם פדרר יודע שתמיד קשה נגד הארגנטינאי הקטן (1.68 מ'), המוצק והעקשן.


ואכן במערכה הראשונה מצליח דל פוטרו לשבור את השוויצרי ולנצח 4:6. במערכה השנייה מנסה מר "20 תארי גראנד סלאם" לשבור את דל פוטרו אבל ללא הצלחה. השניים הולכים לשובר שוויון ופדרר מוצא עצמו מפגר 8:7. נקודות טורניר לארגנטינאי.


Del Potro ❤️s Indian Wells

Indian Wells ❤️s @delpotrojuan#BNPPO18pic.twitter.com/cyDJfq78s2

— Tennis TV (@TennisTV) March 18, 2018


גמור? לא אצל פדרר שזוכה בשלוש נקודות רצופות בשובר השווויון 6:7(8) ובמערכה השנייה. במערכה השלישית קרב ענקים ואז במשחקון התשיעי דל פוטרו נשבר. 4:5 לפדרר והגשות שלו. גמור? לא. דל פוטרו נלחם בכל הכוח יוצא מארבע נקודות משחק ושובר בחזרה. פדרר אמנם שומר על החבטות שלו אבל בתוכו נשבר, לא מאמין. דווקא איש הקרח נסדק ודל פוטרו חם המזג נעשה קרחון ומשייט לניצחון 2:7 בשובר שוויון וזוכה במשחק כולו. מדהים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי