סרינה וויליאמס פרשה לפני המפגש מול שראפובה, נדאל ברבע הגמר

סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס | AFP

האמריקאית הודיעה שפציעתה הוחמרה, "מלך החימר" טרם איבד מערכה וגבר 3:6, 2:6, 6:7 על מאטרר (70), דל פוטרו יפגוש את צ'יליץ' ובנשים האלפ הביסה את מטרנס (16) 2:6, 1:6. ישי עוליאל הודח בסיבוב הראשון בנוער

(גודל טקסט)

הרולאן גארוס נמשך היום (שני) עם עוד שמונה משחקים בשלב שמינית הגמר, ארבעה בגברים וארבעה בנשים. שבעה וחצי, ליתר דיוק, כיוון שהמשחק בין דריה קסטקינה לקרוליין ווזניאקי הופסק אתמול עקב השעה המאוחרת ונמשך היום ואילו המשחק בין סרינה וויליאמס (451) למריה שראפובה (30) בוטל לאחר שהאמריקאית, שעדיין מנסה לחזור לאחר תקופת ההתאוששות מההיריון, פרשה מהטורניר.

במשחק הראשון בגברים, דייגו שוורצמן (12) חזר מהקבר לניצחון גדול 6:1, 6:2, 5:7, 6:7 2:6 על קווין אנדרסון (7). הדרום אפריקאי שלט בפתיחה, ניצח את שתי המערכות הראשונות והגיע קרוב מאוד לניצחון כבר במערכה השלישית, אבל הארגנטינאי הראה אופי, שבר פעמיים וגרר את המשחק למערכה רביעית. גם שם אנדרסון הוביל אבל שוורצמן לא נכנע וממצב של 3:5 הוא כפה שובר שוויון, ניצח בו 0:7 ובמערכה החמישית כבר שלט עם לא פחות מארבע שבירות בדרך לניצחון 2:3 קשה ורבע גמר ראשון בקריירה ברולאן גארוס.

הוא יפגוש ברבע הגמר את רפאל נדאל, שעדיין לא איבד מערכה בטורניר כשגבר 0:3 על מקסימיליאן מאטרר (70). הגרמני המבטיח בן ה-23 הצליח לגרום למדורג ראשון בעולם להזיע קצת, כשלאחר 3:6, 2:6 קל בשתי המערכות הראשונות שבר בשלישית וגרר אותה לשובר שוויון, אבל נכנע בסופו של דבר 7:4 והרקורד המושלם של הספרדי נמשך.

בשלב הבא הבטיח את מקומו גם הארגטיני חואן מרטין דל פוטרו, המדורג שישי בעולם שגבר בשלוש מערכות על ג'ון איסנר המדורג עשירי. דל פוטרו ניצח למעשה תוך שעתיים, 4:6, 4:6, 4:6 ויפגוש בשלב הבא את הקרואטי מרין צ'ליץ', המדורג הרביעי בעולם שגבר היום בתום דרמה אדירה 4:6, 1:6, 6:3, 7:6, 3:6 על המדורג 18 פאביו פוניני האיטלקי במשחק שארך למעלה משלוש שעות וחצי.

נדאל מברך את מאטרר על משחק מצוין. הגרמני הוא הבטחה בענף (AFP)
נדאל מברך את מאטרר על משחק מצוין. הגרמני הוא הבטחה בענף (AFP)

בנשים, כולם ציפו לראות את הקרב בין סרינה וויליאמס למריה שראפובה, שתי טניסאיות שמנסות למצוא את דרכן חזרה לטופ העולמי, אבל התאכזבו אחר הצהריים כשסרינה הודיעה שהפציעה בשריר אותה היא סוחבת החמירה ושהיא לא מסוגלת להמשיך בטורניר, ובכך נתנה לשראפובה כרטיס חופשי לרבע הגמר. שתי הטניסאיות הוותיקות נפגשו בעבר 21 פעמים וסרינה ניצחה 19 מתוכן, אבל הפעם היא נאלצה להיכנע מראש ולא ברור מתי תוכל לחזור להתחרות.

המדורגת ראשונה סימונה האלפ לא התקשתה מול הגרמנייה אליס מרטנס (16) ותוך שעה בדיוק גברה עליה 2:6, 1:6. היא תפגוש את אנג'ליקה קרבר (12), ששברה שלוש פעמים במערכה השנייה מול קרולין גרסיה (7) כדי לנצח 2:6, 3:6. כשחודש המשחק בין קסטקינה לווזניאקי, הפתיעה הרוסייה (14) את הדנית (2), שנחשבת לאחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר. כשהמשחק נעצר אתמול הובילה קסטקינה 0:1 במערכות, עם 6:7 לאחר שובר שוויון מותח, אבל היום היתה טובה יותר ושבירה אחת הספיקה לה כדי לנצח 3:6 עם 0:2 בסיכום ולעלות לרבע הגמר, שם מחכה לה סלואן סטיבנס (10).

במשחק רבע הגמר האחרון בנשים ייפגשו מריה שראפובה, מי שניצלה את פרישתה של וויליאמס, והמדורגת השלישית גרביניה מוגורוסה שניצחה את שני המשחקונים הראשונים מול לסיה צורנקו (39 בעולם) שפרשה כאמור דקות לאחר הפתיחה.

האלפ. עדיין מכוונת לזכייה (Gettyimages)
האלפ. עדיין מכוונת לזכייה (Gettyimages)

ישי עוליאל, המדורג במקום 601 בבוגרים, פתח טוב את טורניר הרולאן גארוס לנוער כשניצח במערכה הראשונה את קרלוס לופז מונטגו 1:6. עוליאל כבר הוביל 0:4 במערכה השנייה והיה בדרך לניצחון, אבל נשבר שלוש פעמים ברציפות, הפסיד 6:4 ולא הצליח לחזור לעצמו במערכה השלישית אותה הפסיד 3:6 והודח כבר בסיבוב הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי