נדאל הביס את דל פוטרו ויפגוש בגמר הרולאן גארוס את תים

רפאל נדאל
רפאל נדאל | AFP

"מלך החימר", המדורג ראשון בעולם, ניצח את הארגנטינאי 4:6, 1:6 ו-2:6 ורשם עלייה מספר 11 לגמר בפאריס, שם לא נוצח מעולם. היריב הבא: האוסטרי (8 בעולם) שגבר 5:7, 6:7, 2:6 על צ'קינאטו

(גודל טקסט)

רפאל נדאל המדורג ראשון בעולם, עלה הערב (שישי) בפעם ה-11 בקריירה לגמר טורניר הרולאן גארוס בפריס. "השור ממאיורקה" ניצח בחצי הגמר את הארגנטינאי מרטין דל פוטרו 0:3, אחרי 4:6, 1:6 ו-2:6 במערכות. כידוע, נדאל לא נוצח מעולם בגמר הטורניר כשרשם 10 זכיות והוא יקווה שזה לא יקרה לו בפעם הראשונה מול האוסטרי דומיניק תים, שגבר מקודם יותר על ההפתעה מאיטליה מרקו צ'קינאטו.

בחצי הגמר המרכזי, דל פוטרו פתח טוב, נדאל התעשת ועלה ל-1:2 הארגנטינאי זכה לטיפול קצר לאחר שנפצע באחד המהלכים. המערכה הייתה צמודה ובמצב של 4:4, דל פוטרו החמיץ שלוש הזדמנויות שבירה ובמשחקון הבא נשבר. נדאל המשיך ללחוץ וניצח במערכה 4:6.

המומנטום נשאר אצל הספרדי שהשיג שבירה נוספת ועלה ל-0:2 מהיר. דל פוטרו נוצח גם במשחקון השלישי. נדאל הצליח לשבור שוב ועלה ל-0:4. דל פוטרו הצליח להימנע מהפסד על האפס כשזכה בנקודה אך הפסיד במערכה 6:1. נדאל פתח את המערכה השלישית בדיוק כמו את המערכה השנייה ושבר את יריבו, ניצל טעויות שלו ועלה ל-0:2 ול-1:3. לארגנטינאי לא היו תשובות ונדאל טס ל-1:5 ובסיום 2:6 וניצחון מרשים של 0:3 במשחק כולו.


דל פוטרו. לא הצליח לעמוד מול נדאל (AFP)

היריב של נדאל בגמר: דומיניק תים
כאמור נדאל ישחק בגמר הטורניר מול האוסטרי דומיניק תים, שהעפיל מוקדם יותר (שישי) לגמר הרולאן גארוס, אחרי שניצח בחצי הגמר את האיטלקי מרקו צ'קינאטו בשלוש מערכות, 5:7, 6:7, 2:6.

צ'קינאטו הפתיע בדרכו לחצי הגמר כשהדיח את פאבלו קרניו בוסטה, דויד גופן ונובאק ג'וקוביץ'. הטניסאי בן ה-25 המדורג 72 בעולם, הוא האיטלקי הראשון שהגיע לחצי גמר הרולאן גארוס מאז 1978. המשוכה היום, הייתה גבוהה מידי עבורו והוא יסתפק בעלייה עד למקום ה-27. דומיניק תים רשם העפלה ראשונה בקריירה לגמר גראנד סלאם.

תים פתח עם שבירה במשחקון הראשון ושמר עליה עם משחקון הגשה נהדר. צ'קינאטו נכנס לעניינים במשחקון השלישי, ענה היטב לההגשות של האוסטרי ובמשחקון השמיני השיג את השבירה הנגדית והשווה ל-4:4. תים התעלה עם שבירה ל-5:6 וחתם את המערכה הראשונה המהלך יפה ליד הרשת ו-5:7.

במערכה השנייה, השניים שמרו על ההגשות שלהם ומיעטו לבצע טעויות, בדרך לשובר שוויון אחרי 45 דקות. בסופו של דבר תים חגג עם 10:12 ו-6:7. המערכה השלישית כבר הייתה חד צדדית, האיטלקי נראה מותש ותים עלה ל-0:5 מהיר, המשיך ללחוץ וניצח 1:6 במערכה ו-0:3 במשחק.


תים. ינסה לעצור את "מלך החימר" בגמר בפאריס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי