היום המשוגע: נדאל מחפש רבע גמר ראשון מאז 2011

רפאל נדאל
רפאל נדאל | AFP

שלב שמינית הגמר ייצא היום לדרך כשבמוקד השור הספרדי יפגוש את וסלי הצ'כי, פדרר מול מנארינו הצרפתי, ג'וקוביץ' המתקמבק נגד קארן חצ'נוב. בנשים, סרינה רוצה לזכות שוב בתואר: "לא לוקחת אף יריבה כמובנת מאליה"

(גודל טקסט)

השבוע השני של ווימבלדון ייצא היום (שני) לדרך עם מה שכבר כונה יום שני המשוגע, שבו מתקיימים כל משחקי שמינית הגמר בטורנירי הגברים והנשים. בשונה מיתר טורנירי הגראנד סלאם, בהם המשחקים בשלב 16 האחרונים מפוצלים לימים שונים משיקולי רייטינג, בווימבלדון דבקים במסורת, מה שמבטיח יום משחקים מרתק במיוחד.

אצל הגברים, רוב העיניים יהיו נשואות לשני הגלדיאטורים הגדולים של הענף, כשרוג'ר פדרר ורפאל נדאל מקווים לעשות צעד נוסף אל עבר שחזור הגמר המפורסם שלהם בווימבלדון מלפני עשור, במה שגם היה המפגש האחרון ביניהם בטורניר. השניים עדיין לא איבדו מערכה בטורניר עד כה ולא אמורים להיתקל בקשיים מיוחדים בדרך לשמונה האחרונים. פדרר, האלוף המכהן, יתמודד מול אדריאן מנארינו הצרפתי, שמעולם לא עבר את שלב שמינית הגמר בטורניר גראנד סלאם. נדאל, שמחפש להעפיל לרבע הגמר בווימבלדון לראשונה מאז 2011, יפגוש את יירי וסלי הצ'כי. המנצח יתמודד ברבע הגמר מול המנצח במפגש בין חואן מרטין דל פוטרו לג'יל סימון.

ג'וקוביץ' הראה כי הוא נמצא בכושר מצוין ומסוגל ללכת רחוק בטורניר כשהדיח את הבריטי הבכיר קייל אדמונד בסיבוב השלישי. הסרבי, שעבר שנים קשות ולא עבר את שלב רבע הגמר בגראנד סלאם מאז 2016, יפגוש את קארן חצ'נוב הרוסי על מקום בין שמונה האחרונים. "אם נובאק יצליח לחזור לכושר שיא הוא יוכל לזכות בתואר", אמר אנדרה אגאסי, שאימן את ג'וקוביץ' לתקופה קצרה ב-2017. "הוא פשוט צריך להרגיש נוח עם עצמו ולהיות בריא. במשך תשעת החודשים שאני הייתי איתו הוא לא היה בריא ולא יכול היה להתאמן יותר מכמה ימים ברציפות. הוא נראה בריא עכשיו ואני חושב שהוא קרוב למצב שבו הוא יכול ללכת עד הסוף".

(AFP) ג'וקוביץ. חוזר לעצמו
 ג'וקוביץ. חוזר לעצמו (AFP)

בעוד שבטורניר הגברים כמעט כל הפייבוריטים עדיין בתמונה, אצל הנשים נרשמו עד כה הפתעות ענקיות עד כה כשרק שחקנית אחת מהטופ עשר נמצאת בין 16 האחרונות. קרולינה פלישקובה, המדורגת 7, תפגוש היום את קיקי ברטנס, אך מי שנראית כפייבוריטית הברורה ללכת עד הסוף היא סרינה וויליאמס. לאחר שהסירה חלודה בשבוע הראשון, האמריקאית תשחק היום מול איבגניה רודינה מרוסיה על מקום ברבע הגמר. "הרבה משחקניות הצמרת מפסידות, אבל הן מפסידות נגד שחקניות שמשחקות מעולה", אמרה וויליאמס, "אני חושבת שזה מראה שאי אפשר לקחת אף יריבה כמובנת מעליה. מה שעושה אותי שחקנית גדולה זה שהיריבות שלי תמיד מגיעות במיטבן אז אני חייבת להיות אפילו טובה יותר".

מלבד ווליאמס, רק שתי שחקניות נוספות מה-16 האחרונות זכו בעבר בטורניר גראנד סלאם: אנג'ליק קרבר, שהגיעה לגמר ווימבלדון לפני שנתיים ותתמודד מול בלינדה בנצ'יץ' השוויצרית, וילנה אוסטפנקו, שרוצה לכפר על כך שהודחה כבר בסיבוב הראשון של הרולאן גארוס שנה לאחר שהניפה את התואר ותפגוש היום את אלכסנדרה ססנוביץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי