אנדרסון בגמר ווימבלדון אחרי 24:26 במערכה הקובעת

קווין אנדרסון
קווין אנדרסון | AFP

חצי הגמר הארוך בתולדות הטורניר הסתיים לאחר שש שעות וחצי עם 2:3 לדרום אפריקאי. המשחק בין נדאל לג'וקוביץ' הופסק בשל השעה במצב של 1:2 לטובת הסרבי

(גודל טקסט)

גמר טורניר ווימבלדון מתקרב, והיום (שישי) התחיל שלב חצי הגמר לגברים כאשר במשחק ראשון נפגשו המדורג 8 קווין אנדרסון והמדורג 10 ג'ון איסנר למשחק מטורף שהסתיים רק שש שעות לאחר מכן. המשחק בין רפאל נדאל (2) לנובאק ג'וקוביץ' (21) הופסק בשל השעה המאוחרת במצב של 4:6, 6:3, 6:7(11) לג'וקוביץ'.

שמונה שנים אחרי המשחק הארוך בהיסטוריה של ווימבלדון, ג'ון איסנר היה מעורב בעוד מותחן בלתי נגמר. אז זה הסתיים בניצחון 68:70 במערכה החמישית על הצרפתי ניקולה מאהו אחרי יותר מ-11 שעות שהתפרשו על פני שלושה ימים. הפעם איסנר היה בצד המפסיד, אחרי שנשבר בסופו של דבר במשחקון ה-49 של המערכה.

גם איסנר וגם אנדרסון מעולם לא הגיעו רחוק כל כך בווימבלדון. למעשה, איש מהם מעולם לא הגיע אפילו לרבע הגמר בטורניר. אנדרסון הוא היחיד מהשניים שיודע איך זה להעפיל לגמר גראנד סלאם, לאחר שהפסיד לנדאל בגמר אליפות ארה"ב האחרונה. שניהם הציגו טניס איכותי וקושח, ואיש מהשניים לא נשבר במהלך שתי המערכות הראשונות שהוכרעו בשובר שוויון אחרי 6:7 לכל אחד במערכה אחת. דווקא איסנר היה הראשון להישבר, אחרי מספר מרשים של 110 הגשות רצופות שלו, ואנדרסון עלה ל-3:5 באמצע המערכה השלישית, אבל האמריקאי שבר בחזרה מיד לאחר מכן והשווה בדרך לעוד שובר שוויון, בו ניצח לבסוף ועלה ל-1:2.

במהלך המערכה הרביעית איסנר נפצע באצבעו, מה שאולי היה הגורם לעובדה שהדרום אפריקאי שבר פעמיים וניצח בה 4:6, למרות שגם הוא איבד הגשה אחת. השניים הלכו למערכה חמישית מכרעת וגם היא לא ממש היתה מוטה לאחד משני הצדדים. כל אחד שמר על ההגשות שלו ואחרי כמעט שעה התוצאה עדיין היתה 7:7. אנדרסון כמעט שבר במשחקון מכריע כשעלה מהר מאוד ל-0:30, אבל איסנר הצליח לחזור ולהמשיך לשמור על ההגשות שלו. השניים המשיכו להתחרות ולהציג טניס ברמה הגבוהה ביותר, ואיש מהם לא נכנע גם שעתיים לתוך המערכה החמישית.

איסנר נגד אנדרסון. משחק ענק (Gettyimages)
איסנר נגד אנדרסון. משחק ענק (Gettyimages)

רק במצב של 24:24 הגיעה נקודת המפנה. אנדרסון הציל כדור במהלך ענק, לאחר שכבר נפל לקרקע והצליח להתרומם ולחבוט ביד שמאל, ומשם קיבל רוח גבית לעלות ל-0:40 במשחקון ההגשות של איסנר. הוא ניצל את נקודת השבירה השנייה ועלה ל-24:25. במשחקון הבא ההגשות היו שלו, ולמרות שאיבד את הנקודה הראשונה הצליח הדרום אפריקאי לחזור ל-15:40 ומשם לניצחון לאחר שש שעות ו-36 דקות עם מערכה חמישית באורך שעתיים ו-55 דקות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי