בפעם הרביעית בקריירה: נובאק ג'וקוביץ' אלוף ווימבלדון

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

הסרבי הוסיף גראנד סלאם 13 לרזומה שלו אחרי 2:6, 2:6, 6:7(2) על המדורג 8 בעולם קווין אנדרסון תוך שעתיים ועשרים דקות בלבד

(גודל טקסט)

אחרי שני חצאי הגמר שהתקיימו בשישי ושבת, שהיו הארוכים ביותר בתולדות הטורניר וללא ספק בין המותחים שבהם, כולם ציפו היום (ראשון) למשחק גמר ארוך, איכותי, צמוד ומותח לא פחות בין קווין אנדרסון (8) לנובאק ג'וקוביץ' (21). אחרי הכל, אלה גם השניים שהדיחו את הפייבוריטים האולטימטיבים לזכייה בטורניר, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. אז ציפו. זה נגמר עם ניצחון קל לסרבי בשלוש מערכות 2:6, 2:6 6:7(2) ותואר גראנד סלאם 13 בקריירה של ג'וקוביץ', מתוכם ארבעה על הדשא בלונדון.

הדרום אפריקאי לא היווה תחרות לג'וקוביץ', לפחות לא בשתי המערכות הראשונות. "נולה" שבר את אנדרסון כבר בהגשה הראשונה שלו, ומשם המשיך לעוד שבירה בדרך ל-2:6 במערכה הראשונה, שחזרה על עצמה כמעט באופן זהה במערכה השנייה. שוב ג'וקוביץ' שבר במשחקון הראשון ובחמישי ושוב הוא ניצח 2:6, והיה בדרך לשיוט קליל אל התואר תוך פחות משעה ורבע.

אנדרסון התעורר במערכה השלישית והצליח לשמור על ההגשות שלו, כשבמצב של 5:5 הוא מגיע לשתי נקודות שבירה, אך איבד אותן. הוא קיבל עוד שתי הזדמנויות כאלה במצב של 6:6, הפעם כדי להכריע את המערכה ואולי לחזור למשחק, אבל ג'וקוביץ' הצליח לחזור וכפה שובר שוויון. הפעם המדורג שמיני לא הצליח להתעלות, הפסיד 7:2 בשובר השוויון ו-7:6 במערכה כדי לתת את הניצחון ואת התואר לסרבי הבלתי ניתן לעצירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי