הגראנד סלאם ה-14: ג'וקוביץ' אלוף ארה"ב בפעם השלישית

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

הסרבי בן ה-31 נראה נהדר ב-3:6, 6:7(4), 3:6 על חאן מרטין דל פוטרו ואחרי שהניף את הגביע השנה גם בווימבלדון, נצמד לפיט סמפארס במקום השלישי בכל הזמנים: "הייתה אווירה מדהימה, כמו במשחק כדורגל", סיפר בסיום

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' עשה זאת בפעם השלישית בקריירה וזכה באליפות ארצות הברית הפתוחה. הסרבי בן ה-31 ניצח 3:6, 6:7(4), 3:6 את חואן מרטין דל פוטרו הארגנטיני (3 בעולם) וסיפק הוכחה נוספת לכך שהוא חוזר לשיאו. "נולה" שוב נראה חד, בלתי ניתן לעצירה וגם ישוב לטופ 3 בעולם כשערה משחק הגמר הוא היה רק במקום השישי.

זהו הגראנד סלאם ה-14 של ג'וקוביץ', שזכה בארצות הברית גם ב-2011 וב-2015 והשני ב-2018 אחרי ווימבלדון והמשמעות היא שהוא נצמד לפיט סמפארס במקום השלישי. דל פוטרו, אגב, זכה פעם אחת וזה קרה בניו יורק, אבל השנה הוא לא יכול היה לעמוד מול יכולתו של "נולה" שהשכיח את 2017, השנה הגרועה בקריירה שלו, וגם מול הקהל הארגנטיני המשולהב באצטדיון בניו יורק התעלה פעם אחר פעם ושבר את דל פוטרו ותומכיו ביציע. 

המערכה הראשונה הייתה צמודה ופריצת דרך נרשמה במשחקון הרביעי, אז שבר ג'וקוביץ' והחל לשייט לעבר 3:6 במשחקונים ו-0:1 במערכות, במערכה השנייה הוא שבר עוד קודם לכן ועלה ל-1:3 די מהיר, אלא שאז הקהל הארגנטיני דחף את דל פוטרו לקצה, האחרון שבר בחזרה ורק בשובר שוויון הכפיל ג'וקוביץ' את יתרונו במערכות. גם במערכה השלישית מצא את עצמו הסרבי ב-1:3 ומשם הדרך להנפת הגביע הייתה קצרה.


התעלה פעם אחר פעם ושבר את דל פוטרו והקהל הארגנטיני ביציעים (AFP)

"לאוהדים, לאשתי ולמשפחתי, הייתם איתי ברגעים הקשים כשעשיתי את הכל כדי לחזור ליכולת שאני מציג עכשיו ואני רוצה להודות מקרב לב. קיוויתי שפיט סמפארס יהיה כאן והוא לא הגיע, אבל אומר לו שהוא המודל לחיקוי שלי ושאני אוהב אותו", אמר ג'וקוביץ' לאוהדים במגרש, "אני רוצה לברך את דל פוטרו שאני בטוח שעוד יחזור לכאן ויזכה בתואר. עם הקהל הארגנטיני והסרבי ביציעים זה הרגיש כמו משחק כדורגל. הייתה אווירה מדהימה, לילה מדהים ואני רוצה להודות לכם".


ג'וקוביץ' מציג בגאווה את התואר החדש בארון (AFP)

דל פוטרו סיכם בצער: "קשה לי לדבר כעת, אבל אני רוצה לומר לכם שאני אוהב אתכם. שמחתי לשחק בגמר מול דמות נערצת. התמודדתי מול אחד החברים הטובים שלי בסבב ואני שמח לראות אותו זוכה בתארים. אני שמח בשבילו ועצוב שהפסדתי, אבל לעולם לא אוותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי