ג'וקוביץ': "פדרר ונדאל נתנו לי השראה וכוח להפוך למי שאני"

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

אלוף ארצות הברית סיפר אחרי שקטף גראנד סלאם 14: "יכול להיות שלפני עשור לא הייתי שמח לחלוק איתם את אותו עידן, אבל דחפנו אחד את השני לקצה". וגם: הגמר מול דל פוטרו, התנהגותה של סרינה וההיצמדות לסמפראס

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' זכה בגראנד סלאם בפעם ה-14 בקריירה כשהלילה (בין ראשון לשני) ניצח בשלוש מערכות את חואן מרטין דל פוטרו, 3:6, 6:7 (4), 3:6, נצמד בכך לפיט סמפארס האגדי ולא פחות חשוב מכך ישוב לכל הפחות לרביעייה הטובה בעולם על פי הדירוג, אולם ביכולת הוא מזכיר נשכחות ובהחלט עשוי לאיים שוב על רפאל נדאל ורוג'ר פדרר על תואר הטניסאי הטוב בעולם.

זו הייתה הזכייה השלישית של "נולה" באליפות ארצות הברית והגראנד סלאם השני ב-2018 אחרי ווימבלדון ובסיום הוא אמר לתקשורת הסרבית: "בוודאי שלא יפריע לי להיות שוב במקום הראשון בעולם".

ג'וקוביץ' הודה בסיום הגמר מול הארגנטיני כי הייתה אווירה מחשמלת ושונה מהרגיל, הזכירה יותר אצטדיון כדורגל לאור נוכחות סרבית וארגנטינית ביציעים, וכשנשאל על ההקנטות מצד הארגנטינים סיפר: "כשהם צעקו 'אולה, אולה' לא ניסיתי להשתיק אותם, אלא שמעתי 'נולה, נולה'. הכרחתי את עצמי לשמוע את זה", סיפר כיצד לא דאג שלא לאבד את שלוותו בשל קהל דרום אמריקני משולהב.


ג'וקוביץ' על נדאל ופדרר: "דחפנו אחד את השני לקצה" (AFP)

על כך שהשתוותה לפיט סמפארס האגדי עם 14 זכיות גראנד סלאם, מפגר רק אחרי רוג'ר פדרר (20) ורפאל נדאל (17) הפעילים: "זה מדהים בעיני שאני כתף אל כתף עם סמפראס. פעם ראשונה שראיתי טניס בטלוויזיה הייתה האליפות הראשונה או השנייה של פיט בווימבלדון. זה נתן לי השראה לשחק טניס. גדלתי במחשבה שיום אחד אוכל לעשות את הדברים שהוא עשה וזה חלום בשבילי להגיע למעמד כזה. יכול להיות שלפני 10 שנים הייתי אומר שאני לא שמח כל כך לחלוק את אותו עידן עם פדרר ונדאל, אבל הם נתנו לי השראה וכוח להפוך למה שאני היום. דחפנו אחד את השני לקצה בכל פעם".

אגב, ג'וקוביץ' נשאל במסיבת העיתונאים על התנהגותה של סרינה וויליאמס במהלך הפסדה לנעמי אוסאקה בגמר הנשים והודה: "יכול להיות שהשופט לא היה צריך לדחוק את סרינה לקצה, בטח בגמר גראנד סלאם. הוא גרם לשינוי במשחק ולדעתי בלבד זה היה לא נחוץ. אנחנו חווים המון רגשות, בוודאי במהלך משחק על תואר גראנד סלאם. אני אוהב את סרינה, אבל זה הרגע של אוסאקה. היא הרוויחה זאת וזה היה רגע לא קל לראות את שתיהן בוכות, הסיטואציה הייתה מוזרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי