טורניר קהאן ברמה"ש: פרס של 100,000 שקל לשני הזוכים

ישי עוליאל
ישי עוליאל | אתר רשמי

התחרות, תרומה של ניצול שואה בן 87 מארה"ב, מיועדת לשחקני טניס ישראלים עד גיל 23. בין המשתתפים: עידן לשם, ישי עוליאל, לינה גלושקו וניקול נדל

(גודל טקסט)
טורניר המאסטרס, התחרות המסכמת של הסבב, נפתח היום (שלישי) ומשחקי הגמר יתקיימו ביום שישי הקרוב, 14 בספטמבר, החל מהשעה 10:00 במרכז לטניס בישראל – רמת השרון. תחילה יתקיים גמר הנשים ולאחר מכן גמר הגברים, שהזוכים בו יקבלו 100,000 שקל כל אחד, כאשר הכניסה למשחקים חופשית. הזוכים במקום השני יקבלו 3,500 שקלים, במקום השלישי 1,500 שקלים ובמקום הרביעי 750 שקלים.


 

בתחרות המסכמת צפויים להשתתף שחקני סגל נבחרת הדייויס – עידן לשם, ישי עוליאל ובן פתאל ושחקניות סגל נבחרת הפדרציה – לינה גלושקו, ניקול נדל ומאיה טחן. בשנה שעברה זכו בפרס הגדול לינה גלושקו ובן פתאל.

קהאן, יליד הונגריה בן 87, ניצל מפני הנאצים במלחמת העולם השנייה והגיע לרובע קווינס בניו יורק שם התפרנס מתעשיית הטקסטיל יחד עם אשתו אנה, גם היא ניצולת שואה שנפטרה לפני כ-14 שנה. הוא הפך לחובב טניס כשנכדיו החלו לשחק בקולג' בארה"ב וחשב כיצד לתרום לעתידה של מדינת ישראל, בדרך בה שחקני טניס יהיו השגרירים שלה ברחבי העולם. לכן החליט על הענקת מלגה של 100,000 שקלים לשחקן ושחקנית מדי שנה, שישמשו אותם לאימונים, נסיעות לתחרויות בחו"ל ולציוד טניס כדי שיוכלו להתקדם ולהביא לישראל כבוד ברחבי העולם.


שני הסבבים הראשונים של התחרות התקיימו במרכז לטניס בישראל – תל אביב, ומהם עלו 16 טניסאים ו-16 טניסאיות לתחרות המאסטרס שתתקיים בין ה-11 ל-14 בספטמבר ברמה"ש, יחד עם שמונה טניסאים ושמונה טניסאיות הבולטים בדירוג הלאומי.


מדובר בפרס כספי חסר תקדים, בעיקר לשחקנים צעירים, כאשר לשם השוואה – סכום זה הוא שווה ערך להגעה לחצי הגמר של טורניר ATP 250 ודוגמה נוספת – הפרס לזוכה במקום הראשון בתחרות פיוצ'ר לבוגרים על סך פרסים של 15 אלף דולר, הוא פחות מ-8,000 שקלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי