פדרר: "אם לא היה לי סיכוי, אנשים לא היו מגיעים לצפות במשחק"

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | Gettyimages

למרות מעמדו האגדי בעולם הטניס, השווייצרי ירשום הישג מדהים אם ינצח בחצי גמר הרולאן גארוס את רפאל נדאל, שהפסיד רק פעמיים בטורניר החימר החשוב בעולם מאז החל להשתתף בו ב-2005

(גודל טקסט)

ניצחון של רוג'ר פדרר על רפאל נדאל בחצי גמר הרולאן גארוס ייזכר ללא ספק כאחד ההישגים הגדולים בקריירה שלו. זה לא עניין של מה בכך כשמדברים על מי שנחשב על ידי כמעט כל המומחים כשחקן החימר הגדול בכל הזמנים. אולם בהתחשב בכך שהפסיד לנדאל בכל חמשת מפגשיהם הקודמים על החימר בפריז ושיריבו הספרדי הוא גדול שחקני החימר בהיסטוריה – לגבור עליו ולהתקרב מרחק ניצחון בודד מתואר שני בקריירה ברולאן גארוס ללא ספק יכניס את המפגש לרשימה הנבחרת של פדרר.

נדאל יגיע להתמודדות כפייבוריט ברור, כשהוא מחפש תואר מספר 12 בקריירה בפריז ובידיעה שגם הניף את הגביע בכל 11 הפעמים הקודמות בהן העפיל לשלב חצי הגמר. רק רובין סודרלינג (2009) ונובאק ג'וקוביץ' (2015) ניצחו את נדאל ברולאן גארוס מאז שיחק בטורניר לראשונה ב-2005, אבל פדרר משוכנע כי הוא יכול להפוך לשחקן השלישי שגובר על הספרדי בפריז שלושה חודשים לפני יום הולדתו ה-38. "תמיד יש סיכוי", אמר השווייצרי, שישחק בחצי הגמר בפריז לראשונה מאז 2012, "אם לא היה סיכוי אף אחד לא היה מגיע לאצטדיון לצפות במשחק".

זה יהיה המפגש ה-39 בין השניים, כשנדאל מוביל 15:23. אולם פדרר יכול לשאוב בטחון מכך שגבר על הספרדי בחמשת משחקיהם הקודמים, כולל בפעם היחידה בה נפגשו בטורניר גראנד סלאם בחמש השנים האחרונות בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לפני כשנתיים. "אם אתה רוצה להשיג משהו על החימר זה בלתי נמנע שבשלב מסוים אתה תתקל בנדאל כי הוא עד כדי כך טוב ותמיד יהיה שם", הסביר פדרר, "כשהחלטתי לשחק שוב על החימר, קיוויתי שזה יקרה. אם הייתי מגיע בגישה שאני רוצה להימנע ממפגש איתו אז לא הייתי צריך לחזור".


אנדרדוג מובהק. רוג'ר פדרר (Gettyimages)

לאחר שנתיים בהן נמנע מהחימר, פדרר החליט להשתתף השנה ברולאן גארוס, בו לא שיחק מאז 2015. הוא השתתף רק בשני טורנירי הכנה בהם לא הרשים במיוחד, אך הוא מציג יכולת נהדרת עד כה ברולאן גארוס, כששמט מערכה בודדת בדרך לחצי הגמר, בניצחונו על סטן ואורינקה בשלב רבע הגמר.

נדאל שמט אף הוא מערכה בודדת בדרך לארבעת האחרונים, כשמאז תחילת הטורניר של 2017 הוא הפסיד בסך הכול שתי מערכות בפריז. הדרך לתואר שלישי ברציפות תעבור דרך פדרר ורפא מודע לכך שיריבו הוותיק יגיע במצב רוח התקפי. "אני מצפה שהוא ישחק בצורה אגרסיבית וינסה לשנות את הקצב על ידי כך שיעלה לרשת", הסביר נדאל, "בגלל שהוא בכושר טוב ויש לו את היכולות לעשות את זה אני אצטרך להיות מאוד סולידי ולהכות את הכדור חזק מספיק על מנת שלא לאפשר לו להגיע להזדמנויות. אם אני אשחק היטב אני אוכל להקשות עליו אבל אם זה לא יקרה אני אהיה בבעיה".

גם פדרר וגם נדאל יגיעו להתמודדות לאחר מנוחה של יומיים – משהו ששני השחקנים שישחקו בחצי הגמר השני יכולים רק לחלום עליו. בעקבות דחיית שני רבעי הגמר הנותרים ביממה בשל הגשם, העולים לחצי הגמר הנוסף יצטרכו לשחק פעם נוספת יום לאחר רבע הגמר.


מגדולי שחקני החימר אם לא הגדול שבהם. רפאל נדאל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי