ג'וקוביץ' מול תים בחצי הגמר, אניסימובה הדהימה את האלפ

אמנדה אניסימובה
אמנדה אניסימובה | Clive Mason/Getty Images

הסרבי ניצח ברבע הגמר את זברב, האוסטרי גבר על חצ'אנוב. האמריקאית בת ה-17 חוללה סנסציה והדיחה את האלופה המכהנת עם 2:6, 4:6 ותפגוש את בארטי, שניצחה את קיז 3:6, 5:7

(גודל טקסט)
 לאחר שאתמול (רביעי) הגשם ביטל את החלק השני של משחקי רבע גמר הרולאן גארוס, הקרבות על מקום בחצאי הגמר חודשו היום ומי שחוללה את הסנסציה הגדולה בטורניר הנשים היא אמנדה אניסימובה. האמריקאית בת ה-17 בלבד הדיחה את האלופה המכהנת סימונה האלפ בשתי מערכות: 2:6, 4:6 בתום שעה ושמונה דקות בלבד.

המתבגרת, שהגיעה להתמודדות כילידת שנות ה-2000 הראשונה שמעפילה לרבע גמר גרנד סלאם, הפכה לאמריקאית הכי צעירה שמגיעה לשלב חצי הגמר בטורניר מייג'ור (מאז שוונוס וויליאמס הגיעה למקום השני ב-US אופן ב-1997) ולנציגת ארצות הברית הראשונה שמגיעה לארבע האחרונות ברולאן גארוס מאז ג'ניפר קפריאטי ב-1990. לאחר שביום שלישי מארקטה וונדרוסובה בת ה-19 העפילה גם היא לחצי הגמר, זו תהיה הפעם הראשונה בה שתי בנות-עשרה משחקות בשלב זה מאז ה-US אופן ב-2009.


אניסימובה תפגוש בחצי הגמר את אשלי בארטי. האוסטרלית המדורגת 8 בעולם ניצחה את מדיסון קיז 3:6, 5:7 והעפילה לשלב ארבע האחרונות בטורניר גרנד סלאם לראשונה בחייה. קיז שברה את ההגשות של בארטי כאשר זו הגישה לניצחון במשחק, אך ניסיון הקאמבק של האמריקאית סוכל מיד לאחר שהאוסטרלית לקחה את שני המשחקונים הבאים. בארטי צפויה לעלות למקום החמישי בעולם עם עדכון הדירוג הקרוב ותהיה האוסטרלית הראשונה לעשות זאת מאז אוגוסט 2012.



ג'וקוביץ'. העפיל לחצי הגמר (AFP)


 אצל הגברים, תמונת חצי גמר הרולאן גארוס הושלמה אחר הצהריים (חמישי). אחרי משחקי היום נקבע כי המדורג מספר 1 בעולם נובאק ג'וקוביץ' יפגוש את דומיניק תים האוסטרי. בחצי הגמר השני ישחקו רפאל נדאל ורוג'ר פדרר.


ג'וקוביץ' העפיל לחצי גמר הטורניר אחרי שגבר ברבע הגמר על הגרמני אלכסנדר זברב המדורג חמישי 5:7, 2:6, 2:6. המדורג מספר 1 בעולם לא התקשה מול זברב והבטיח את העלייה שלו לחצי הגמר אחרי שעתיים ותשע דקות בלבד. ג'וקוביץ' חוזר לחצי גמר הטורניר לראשונה מאז 2016, בה זכה בתואר היחיד שלו בפריס. הגרמני נפרד בפעם השנייה ברציפות מהרולאן גארוס בשלב רבע הגמר.


תים עלה לחצי הגמר, אחרי ניצחון על קארן חצ'אנוב הרוסי 2:6, 4:6, 2:6.האוסטרי נזקק לשעה ו-47 דקות כדי לנצח את חצ'אנוב, שרשם הופעה ראשונה אי פעם ברבע גמר גרנד סלאם. זאת השנה הרביעית ברציפות שתים, שבשנה שעברה נוצח בגמר על ידי רפאל נדאל, מגיע לחצי הגמר בפריס.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי