הטוען לכתר: האם ת'ים יכול לנשל את נדאל מהתואר?

דומיניק תים
דומיניק תים | Julian Finney/Gettyimages

האוסטרי יפגוש את מלך החימר בפעם השנייה ברציפות בגמר הרולאן גארוס, אבל הרבה השתנה מאז השנה שעברה: הוא חד יותר, בטוח בעצמו ומשחק עם יותר רגש. האם זה יספיק מול "השור ממיורקה", שמכוון לזכייה ה-12 שלו?

(גודל טקסט)

"הייתה חוויה טובה מאד בשנה שעברה כאן בגמר, אבל גם הפעם נדאל הוא הפייבוריט".

את הדברים האלה אמר דומיניק ת'ים האוסטרי בראיון קצר על המגרש, דקות אחרי שניצח בחצי גמר של יותר מארבע שעות של משחק נטו שהתפרש על פני יומיים את נובאק ג'וקוביץ' הסרבי, המדורג ראשון בעולם, בחמש מערכות קשות ומותחות ומלאות תהפוכות.

אבל אל תתנו לת'ים להשלות אתכם בכל הנוגע לסיכוייו מול רפאל נדאל הספרדי, במשחק הגמר השני שלו בקריירה בטורניר הזה. על הנייר, לפי הסטטיסטיקה במשחקים ראש בראש ביניהם ובהתחשב בעובדה שנדאל הולך על התואר השתיים עשרה שלו ברולאן גארוס, הוא אכן הפייבוריט. אבל הכול נגמר על הנייר.

ת'ים.
ת'ים. "גם הפעם נדאל הוא הפייבוריט" (Clive Mason/Getty Images)

ת'ים, שיתמודד היום (ראשון) בגמר מול "השור ממאיורקה", הוא טניסאי אחר לגמרי מזה שהיה לפני שנה בלבד. לטניס שלו, שגם לפני שנה היה עוצמתי מאד ויעיל על החימר, נוספו מימדים נוספים וחשובים כמו הרבה סבלנות, יכולת נדירה של בניית נקודות, קריאת משחק מצוינת ואולי הדבר הבולט ביותר – חבטות עם רגש רב, אותן הוא מכניס לפעולה במשחקיו לא פעם תוך קבלת החלטות מושלמת, גם תחת לחץ ובנקודות החשובות ביותר.

האם השדרוג הזה במשחקו יביא לאוסטרי בן ה-25 את תואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה, והראשון לטניסאי אוסטרי מאז ניצח את הטורניר הזה בן ארצו תומאס מוסטר בשנת 1995? אם נצלול לתוך הסטטיסטיקות של יריבו, שום דבר עוד לא סגור.

"השור" עדיין בועט
אז אמנם ת'ים ניצח את שני המפגשים האחרונים מול נדאל על החימר השנה, אבל הרקורד של נדאל על המשטח הזה בכלל וברולאן גארוס בפרט, הוא המרשים ביותר בהיסטוריה של המשחק.

רפאל נדאל. הפסיד רק מערכה אחת מתחילת הטורניר (Clive Brunskill/Getty Images)
רפאל נדאל. הפסיד רק מערכה אחת מתחילת הטורניר (Clive Brunskill/Getty Images)

גם בגיל 32 ואחרי אין סוף פציעות שפגעו בקריירה שלו במשך השנים, נדאל מגיע לגמר הטורניר המזוהה עמו יותר מכל טורניר אחר כשהוא בכושר מצוין (הפסיד בכל הטורניר עד כה רק מערכה אחת, לדויד גופן הבלגי), ובעיקר רעב לעוד תואר, שאמור להיות השני שלו בלבד השנה – בהחלט שנה "חלשה" מבחינת תארים במושגים של הספרדי.

בנוסף, נדאל מוביל על ת'ים 4:8 במפגשים ביניהם, כשמתוך שמונת הניצחונות שבעה הגיעו על מגרשי חימר ושלושה מהם התרחשו על מגרשי הרולאן גארוס – כולל כאמור הגמר בשנה שעברה.

כמובן שבטניס, כמו בכל ספורט, ביום נתון כל אחד יכול לנצח, אבל הסיכויים נוטים לתואר מספר 12 מלך החימר בצרפת, ובהימור אפילו נועז יותר (אם כי עדיין בגדר הימור בלבד כמובן), לניצחון בארבע מערכות.

מגרש הטניס המרכזי ברולאן גארוס. יהיה יבש מחר? (Julian Finney/Gettyimages)
מגרש הטניס המרכזי ברולאן גארוס. יהיה יבש מחר? (Julian Finney/Gettyimages)

הגשם הפסיק והדמעות ממשיכות
ללא קשר לזהות המנצח בגמר מחר, כולם – המארגנים, הקהל במגרש פיליפ שאטרייה, כל חובבי הטניס ובוודאי נדאל ות'ים – מתפללים בעיקר לדבר אחד: למזג אוויר רגוע ושמשי. הרוחות החזקות בימים האחרונים והפסקות הגשם הרבות הפכו את המשחקים עבור הטניסאים עצמם ועבור הצופה הממוצע לחוויה די מפוקפקת.

לא מעט ביקורת נמתחה על המארגנים בהחלטות סביב ניהול לוח הזמנים של המשחקים בגלל מזג האוויר הבעייתי, כשלא פעם הם נכנעו ללחצים שונים של הטניסאים הבכירים, כמו אלה של נובאק ג'וקוביץ' אתמול במהלך החלק הראשון של חצי הגמר נגד ת'ים.

ג'וקוביץ' ות'ים ירדו מהמגרש בשל גשם, כשהסרבי היה בפיגור 3:1 במערכה השלישית במצב של 1:1 במערכות, אך הגשם פסק לאחר זמן מה. ג'וקוביץ' לחץ על המארגנים והצליח בסופו של דבר להביא לדחיית המשחק להיום, בזמן שבאותה עת ממש ברולאן גארוס השמש כבר זרחה שוב וניתן היה בוודאות לשחק לפחות עוד 50 דקות של טניס ללא הפרעה – אולי 50 דקות בהן היה מצליח ת'ים לסיים את המלאכה.

בינתיים, עד שיגיע היום בו תהיה לנו גם שליטה על מזג האוויר, מצפה לנו מחר גמר גברים מרתק של טניס וירטואוזי ואגרסיבי מהקו האחורי. ושהטוב ביותר ינצח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי