מדליית זהב לגפן פרימו במונטריאול, ארד לתמנע נלסון-לוי

שירה ראשוני
שירה ראשוני | איגוד הג'ודו

בנות הנבחרת ממשיכות בהכנותיהן לאליפות העולם שתיערך בחודש הבא בטוקיו ורשמו הישגים נאים במיוחד בקנדה. גם שירה ראשוני זכתה בארד

(גודל טקסט)

נבחרת הג'ודו ממשיכה בהכנותיה לקראת אליפות העולם בטוקיו שתיערך בסוף אוגוסט. בזמן שנבחרת הגברים סיימה היום (שישי) את מחנה האימונים שלה באליקנטה שבספרד, יצאה נבחרת הנשים להשתתף בגרנד פרי מונטריאול. זאת התחרות הראשונה בקנדה בסבב העולמי בג'ודו.

ראשונה לעלות על המזרן הייתה שירה ראשוני (48 ק"ג). הישראלית פגשה בסיבוב הפותח מתחרה קוריאנית וניסתה לרשום ניצחון מהיר, אך הקרב נכנס לניקוד זהב כאשר כל מתחרה עם שני עונשים לחובתה. 14 שניות בתוך ניקוד הזהב, הצליחה ראשוני לרשום ווזארי על לוח הניקוד ועלתה לשלב הבא. למעשה, משום שההרשמה לתחרות דלילה, השלב הבא היה רבע הגמר, ממנו אפשר לזכות במדליית ארד דרך בית הניחומים.

ראשוני התחרתה מול יריבה מטורקיה וכעבור פחות משתי דקות היה נראה כאילו הישראלית קרובה לריתוק כשכבר העלתה ווזארי, אלא שהשופטים בדקו בהילוך החוזר ופסלו את הניקוד. בסופו של דבר, ראשוני ניצחה כשיריבתה צברה שלושה עונשים לחובתה. בחצי הגמר פגשה מתחרה מפורטוגל. שתי המתחרות היו בשווין ווזארים ועמוק בתוך ניקוד הזהב, כמעט שש דקות מפתיחת הקרב, הפסידה ראשוני בווזארי נוסף. עלתה לקרב על מדליית הארד וניצחה יריבה מארגנטינה, זוכה במדליה ועולה על הפודיום בקנדה. 


שלוש מדליות במונטריאול. ראשוני, גפן ונלסון לוי (איגוד הג'ודו)

גפן פרימו (52 ק"ג) התחילה משלב רבע הגמר בשל היותה מדורגת. הישראלית בת ה-19, שהתחילה את שירותה הצבאי לא מזמן, ניצחה 1:38 לסיום הקרב באיפון לאחר שריתקה את יריבתה הברזילאית. בחצי הגמר פגשה מתחרה קוריאנית וניצחה אותה באיפון בניקוד זהב. במהלך הקרב, הורחק מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו. בג'ודו לרב הדבר קורה כאשר המאמן צועק בצורה מוגזמת במהלך הקרב. למרות זאת, בגמר על מדליית הזהב היא ניצחה דקה וחצי בתוך ניקוד הזהב את אנג'ליקה דלגאדו האמריקנית.

תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) התחילה אף היא בשלב רבע הגמר והתחרתה על הכרטיס לשלב הבא מול מתחרה מקומית. חצי דקה לסיום רשמה ווזארי בלוח הניקוד, שמרה על היתרון וניצחה. בחצי הגמר היא פגשה מתחרה מקומית נוספת  והפסידה בווזארי, אך בקרב על הארד היא ניצחה וזכתה לעלות על הפודיום, אחרי שריתקה את מינה לייביה מבלגיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי