פדרר, ג'וקוביץ' ונדאל ברבע הגמר, בארטי הודחה במפתיע

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | Clive Brunskill/Getty Images

האלוף המכהן סיפק לקהל בלונדון טניס איכותי והביס את אמבר 3:6, 2:6, 3:6, גם הפנומן השווייצרי והשור ממאיורקה לא התקשו. המדורגת מספר 1 בנשים הודחה מוקדם מהצפוי וגם הקסם של קורי גוף הגיע לסיומו

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר בווימבלדון יצא לדרך היום (שני), כשכבר בפתיחת המשחקים, נרשמה הפתעה עצומה נוספת, כשאשלי בארטי, הראשונה בדירוג סבב הנשים הפסידה לאליסון ריסקה והלכה הביתה. רפאל נדאל לא חווה קשיים מיוחדים בניצחונו נגד ז'ואאו סוזה. סרינה וויליאמס מצידה טיילה לשלב הבא, ואשלי בארטי הופתעה והלכה הביתה מוקדם מהצפוי.

בנוסף, קורי גוף, סנסציית הטורניר, סיימה את חלקה בלונדון, אחרי שהפסידה לסימונה האלפ. ג'וקוביץ' לא היה צריך יותר משלוש מערכות כדי להתקדם לעבר השלב הבא, בדרך להגנה על התואר שזכה בשנה שעברה. את יום המשחקים נעל רוג'ר פדרר (3) שגבר על מתאו ברטיני (20) האיטלקי תוך שעה ורבע בדרך למפגש מול קאי נישיקורי (7) היפני, שניצח את מיכאיל קוקושקין (58) מקזחסטן.

גברים
נובאק' ג'וקוביץ', המדורג ראשון בטורניר היוקרתי, התמודד הערב נגד אוגו אומבר (66), אבל זה היה מבין המשחקים הקלים של הסרבי באליפות. כבר מהמערכה הראשונה ניתן היה להבין שג'וקוביץ' יריב קשה מדי עבור הצרפתי הצעיר, שהפסיד 3:6 אחרי 33 דקות של טניס כמעט חד צדדי. המערכה השנייה לא סיפור אחר, כשאומבר נשבר פעמיים במהלכה, והפסיד 2:6. למערכה המכרעת כבר לא היו הרבה סימני שאלה לגבי קאמבק אפשרי של הצרפתי, והאלוף המכהן קבע 3:6, וחגג בצורה מאופקת את עלייתו לרבע הגמר.

רפאל נדאל, המדורג השני בלונדון פתח היום את שלב שמינית בגמר שלו, ופגש את ז'ואאו סוזה (69) הפורטוגלי. השור ממאיורקה לא עצר לרגע מול יריבו, ושבר אותו כבר במשחקון הראשון. המערכה הראשונה הייתה שייכת כולה לספרדי, ששבר פעם נוספת את סוזה וניצח 2:6 בחצי שעה של טניס.
המערכה השנייה הייתה תעתיק כמעט מדויק לזו שקדמה לה, כשהפורטוגלי שוב רדף אחרי נדאל, וללא הצלחה. השחקן שזכה בטורניר היוקרתי פעמיים בקריירה השלים 2:6 גם במערכה השנייה. במערכה השלישית והמכרעת הכיוון היה די ברור לטובת הספרדי, שהשלים 2:6 בפעם השלישית והעפיל לשלב רבע בגמר.

רפאל נדאל. לא נתן ליריבו הרבה סיכויים (Clive Brunskill/Getty Images)
רפאל נדאל. לא נתן ליריבו הרבה סיכויים (Clive Brunskill/Getty Images)

גם הפנומן השווייצרי והמדורג 3, רוג'ר פדרר, לא התקשה להעפיל לרבע הגמר 0:3 חלק תוך שעה ורבע על מתאו ברטיני האיטלקי, המדורג 20. פדרר ניצח 1:6, 2:6 ו-2:6. ברבע הגמר יהיה מפגש ענקים בין פדרר ליפני נישיקורי המדורג שביעי, שהכניע 3:6, 6:3, 3:6 ו-4:6 את קוקושקין הקזחי.

הפתעת ענק נרשמה במשחק האחרון של היום, כאשר המדורג 17 מילוש ראוניץ' איבד יתרון 0:2 במערכות ונכנע בסופו של דבר 6:3, 6:4, 3:6, 6:7 (3) ו-6:8 לארגנטיני בן ה-26 גידו פלה במשחק שארך שלוש שעות ו-44 דקות.

נשים
סדרת ההפתעות בגראנד סלאם היוקרתי נמשכה גם היום, כשהמדורגת ראשונה בטורניר אשלי בארטי האוסטרלית הודחה כבר בשלב שמינית הגמר, לאחר שהפסידה לאליסון ריסקה (55). בתחילת ההתמודדות היה נדמה כי בארטי לא תתקשה מול היריבה האמריקאית, ולאחר 33 דקות ניצחה את המערכה הראשונה 3:6. אך המשך המשחק היה שייך רק לריסקה, שהצליחה לשבור פעמיים את הגשותיה של יריבתה במערכה השנייה ולנצח 2:6.

המערכה השלישית התחילה בצורה צמודה , כשבארטי עדיין זו שרודפת אחרי ריסקה, שהצליחה לשבור שוב את המדורגת הבכירה, כל הדרך לניצחון 3:6 והעפלה יוקרתית לשלב רבע הגמר בלונדון.

אשלי בארטי. המדורגת ראשונה הצטרפה לרשימת המודחות (ADRIAN DENNIS/AFP/GettyImages)
אשלי בארטי. המדורגת ראשונה הצטרפה לרשימת המודחות (ADRIAN DENNIS/AFP/GettyImages)

קורי "קוקו" גוף (313), הדבר הבא בסבב הטניס העולמי, ניסתה להמשיך ולככב על הדשא האנגלי, כשכזכור היא רק בת 15. היריבה שלה היום הייתה סימונה האלפ, המדורגת שביעית בעולם. לצערה של האמריקאית הצעירה וחובבי הענף בעולם, זה היה גדול עליה. הסממן הראשון הגיע כבר במשחקון הראשון, בו גוף נשברה, אך מיד חזרה לעצמה ושברה את יריבתה הרומנית.

האלפ, שבשיאה בלונדון הגיעה עד לחצי הגמר ב-2014, הכתיבה את קצב המשחק במערכה הראשונה, ולגמרי הוציאה את יריבתה מאיזון. בתום 55 דקות, האלפ רשמה 3:6 על גוף. בתחילת המערכה השנייה, גוף עוד ניסתה להישאר צמודה ליריבתה, אך הרומנית הצליחה לספק את נקודת השבירה הקריטית ביותר, והמשיכה כל הדרך עד לניצחון 3:6, שהכריע את המשחק וקטע את מסעה של גוף.

קורי גוף. הרשימה מאוד בפעם הראשונה בווימבלדון (Clive Brunskill/GettyImages)
קורי גוף. הרשימה מאוד בפעם הראשונה בווימבלדון (Clive Brunskill/GettyImages)

במקביל להדחה של בארטי, הפתעה נוספת נרשמה היום בשלב שמינית הגמר, כשאליס מרטנס (21) הבלגית בת ה-23 נכנעה לברבורה סטריצ'ובה (54). שתי השחקניות נשברו כבר במערכה הראשונה, שהייתה צמודה בכל 42 הדקות שערכה, ומרטנס הצליחה לשבור את יריבתה בפעם השנייה ולנצח 4:6. מאותו רגע המשחק נהיה הפכפך, כשלא פחות מחמש נקודות שבירה נרשמו בה, והצ'כית יצאה עם ידה על העליונה עם 7:5 מותח ושיוויון בנקודות המשחק. המערכה השלישית והמכרעת הייתה אך ורק של סטריצ'ובה, שהשלימה 2:6, והעפילה לרבע הגמר.

אליס מרטנס. שחקנית בכירה נוספת הולכת הביתה (Matthias Hangst/Getty Images)
אליס מרטנס. שחקנית בכירה נוספת הולכת הביתה (Matthias Hangst/Getty Images)

הקללה שרודפת את רוב השחקניות המובילות בסבב פגשה היום גם את קרולינה פלישקובה (3). הצ'כית פגשה את קרולינה מוצ'ובה בת ארצה, המדורגת 65 מקומות לפניה. במערכה הראשונה פלישקובה הספיקה לנצח 4:6, אך המערכה השנייה סיפרה את סיפורו של המשחק. אף שחקנית לא הצליחה לצבור מומנטום בתחילת המערכה, כשהתוצאה נשארה צמודה עד נקודת שבירה של פלישקובה, שחשבה שהצליחה לברוח ליריבתה.

מוצ'ובה לא נכענה, שברה גם מצידה, והצליחה לספק יכולת מרשימה שהקנתה לה את הניצחון 5:7 ושיוויון במשחק. המערכה השלישית הייתה יוצאת דופן בכל משחקי הנשים, מפני שארכה כמעט שעתיים מלאות. בתום המערכה המתישה, מוצ'ובה יצאה עם ידה על העליונה, וניצחה 11:13 ושלחה הביתה את פלישקובה.

הטירוף לא נגמר אצל הנשים. פטרה קביטובה (6), צ'כית נוספת שמדורגת גבוה, פגשה את ג'ו קונטה (18) האנגליה, שכנראה הצליחה לשאוב מוטיבציה רבה מהקהל המקומי, כי לאחר מערכה ראשונה בה הפסידה 4:6, הפכה לגמרי את הקערה על פיה, שברה פעמיים את קביטובה במערכה השנייה, וניצחה 2:6 מוחץ. במערכה האחרונה כבר לא היה אפשר לעצור את הבריטית, שרצה כל הדרך למערכה ספקטקולרית בה ניצחה 4:6 והראתה לעוד שחקנית בכירה את הדרך החוצה מהטורניר בלונדון.

פטרה קביטובה בסיום המשחק. שחקנית בכירה נוספת נפרדת מווימבלדון (Clive Brunskill/Getty Images)
פטרה קביטובה בסיום המשחק. שחקנית בכירה נוספת נפרדת מווימבלדון (Clive Brunskill/Getty Images)

סרינה וויליאמס (10) פגשה היום את קרלה סוארס נבארו (31) הספרדייה, כשבמאבק הראש בראש ביניהן, האמריקאית מובילה ללא עוררין. גם בהתמודדות היום בלונדון, וויליאמס לא הורידה את הרגל מהגז מול יריבתה מספרד, ואחרי קצת יותר משעה של משחק השלימה 2:6, 2:6, בדרך לרבע הגמר של הטורניר בו זכתה שבע פעמים בקריירה.

סרינה וויליאמס. מחפשת זכייה שמינית בטורניר היוקרתי (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)
סרינה וויליאמס. מחפשת זכייה שמינית בטורניר היוקרתי (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)

אלינה סביטולינה (8) לא התקשתה במיוחד במשחקה נגד פטרה מרטיץ' (24). האוקראינית, בשונה מחברותיה לדרג הבכיר, הביסה את יריבתה הקרואטית 4:6, 2:6 תוך שעה אחת ו-40 דקות, והבטיחה את מקומה בשלב הבא. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי