רוג'ר פדרר יעקוף את רפאל נדאל בדירוג העולמי אם יזכה בווימבלדון

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images

במקרה שיצליח לגבור על המדורג ראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ' במשחק הגמר, שיאן הזכיות בגרנד סלאם יעלה למקום השני על חשבונו של הספרדי

(גודל טקסט)
טורניר ווימבלדון הוא כידוע היחיד שבו טניסאים יכולים להיות מדורגים בסדר שונה מזה של ה-ATP. מארגני הטורניר הציבו את רפאל נדאל מקום אחד מאחורי רוג'ר פדרר, למרות שבדירוג העולמי הספרדי ניצב במקום השני והשווייצרי אחד מאחוריו, ונדאל לא אהב את זה. אבל באופן אירוני, אחרי הניצחון של פדרר אתמול (שישי) בקרב הטיטאנים בחצי הגמר, שיאן הזכיות בטורנירי גרנד סלאם קיבל הזדמנות לחזור למקום השני בעולם ולעקוף את יריבו הוותיק, כל זאת בגיל 38.


אם ינצח מחר פדרר את נובאק ג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון, הוא יקפוץ מקום אחד מעל נדאל, כאשר נכון לעכשיו הפער ביניהם עומד על 485 נקודות. במקרה של זכייה, פדרר יקבל 2000 נקודות, בעוד הספרדי יוסיף למאזנו 720 בלבד. אך כאמור, בשביל להשלים את המשימה הגאון השווייצרי יצטרך לגבור על המדורג ראשון בעולם -ובטורניר- שניצח אותו ב-25 מתוך 47 המפגשים ביניהם.


הדו קרב בין שני הענקים הסעיר את חובבי הטניס בעולם ועורר לא מעט תגובות: "אמנם המשחק לא התעלה לרמות האינטנסיביות והטכניקה שהפגינו השניים בגמר ההיסטורי של 2008, אך זו בכל זאת הייתה קלאסיקה", נכתב ב"רויטרס". טניסאי העבר טים הנמן, שהגיע ארבע פעמים לגמר ווימבלדון, שיבח את כושרו הגופני של פדרר: "מה שהפתיע אותי זה שהוא לקח דווקא את הראלים הארוכים יותר. בשלוש מארבע המערכות זו הייתה תצוגת תכלית מצדו".











מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי