סוגרים חשבון: רוג'ר פדרר רוצה לנקום גם בנובאק ג'וקוביץ'

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | Mike Hewitt/Getty Images

אחרי שנקם בספרדי על ההפסד ב-2008 ועלה על חשבונו לגמר טורניר ווימבלדון, ינסה היום (16:00) השווייצרי לנצח גם את האיש עליו לא גבר בטורניר גראנד סלאם מאז 2012 בדרך לתהילה

(גודל טקסט)

אחרי שחיכה 11 שנים כדי לנצח שוב את רפאל נדאל בווימבלדון, רוג'ר פדרר יקווה לסגור היום (ראשון, 16:00) חשבון נוסף, כשיפגוש את נובאק ג'וקוביץ' בגמר הטורניר היוקרתי בעולם.

השווייצרי ניצח שלשום את נדאל בחצי הגמר ונקם סוף סוף על ההפסד לספרדי בגמר הבלתי נשכח של 2008 באול אינגלנד קלאב, בפעמיים הקודמות בהן נפגשו פדרר וג'וקוביץ' בווימבלדון, בגמרים של 2014 ו-2015, ידו של הסרבי הייתה על העליונה. למעשה, מאז חצי גמר ווימבלדון ב-2012, ג'וקוביץ' ניצח את פדרר בכל ארבעת מפגשיהם בטורנירי גראנד סלאם. בנוסף, השווייצרי לא ניצח את נולה באף טורניר מאז 2015, כשהסרבי מוביל 22-25 לאורך הקריירה.

למרות זאת, ולמרות שהוא הודה שהוא עייף לאחר טורניר ארוך, פדרר בן ה-37, שיכול להפוך לזוכה המבוגר ביותר בטורניר גראנד סלאם בעידן המקצועני, בהחלט מאמין בסיכוייו. "אני לא חושב שיש יותר מדי שאני צריך לעשות מבחינת אימון. זה כמו בית ספר. אתה לא תלמד ביום של המבחן כי כבר אין לך זמן", הסביר השווייצרי, שמחפש תואר גראנד סלאם 21 בקריירה ותשיעי בווימבלדון. "אין לי הרבה אנרגיה ללכת להתאמן בשלב זה. כרגע מה שחשוב זו ההתאוששות, להתחמם כמו שצריך יום לפני, ובעיקר הטקטיקה".


פדרר. לא ניצח את ג'וקוביץ' כארבע שנים (Clive Brunskill/Getty Images)

ג'וקוביץ' מקווה לזכות בתואר גראנד סלאם מספר 16 בקריירה, שיקרב אותו מרחק ארבעה מהשיא של פדרר, ולהמשיך את הדומיננטיות שלו בווימבלדון ולזכות בתואר בפעם הרביעית בשש השנים האחרונות והחמישית בסך הכול. "כולנו יודעים כמה פדרר טוב, ובמיוחד פה", אמר ג'וקוביץ', "המשטח הזה מתאים מאוד לסגנון המשחק שלו. הוא מאוד אוהב לשחק על משטח מהיר. הוא לא נותן לך זמן להגיב ושם אותך תחת לחץ כל הזמן. אבל שיחקתי מול פדרר בשני גמרים פה אז אני יודע למה לצפות".

פדרר עלה שלשום לגמר אחרי שניצח בארבע מערכות את יריבו הגדול נדאל, 6-7, 6-1, 3-6, 4-6, בתום קרב של שלוש שעות ושתי דקות. פדרר עלה לגמר הטורניר היוקרתי בפעם ה-12 בקריירה, ועד כה זכה להניף שמונה פעמים את הגביע. הפנומן השווייצרי שלט ברוב שלבי המשחק, פרט למערכה השנייה שהייתה כולה של הספרדי, והעפיל לגמר בסטייל אופייני.

מנגד, ג'וקוביץ', שהעפיל לגמר בפעם השישית בקריירה, ניצח בתוך שעתיים ו-49 דקות את הספרדי רוברטו באוטיסטה-אגוט, גם כן בארבע מערכות, אחרי 2-6, 6-4, 3-6, 2-6. הספרדי המדורג 22 בעולם, נתן פייט למדורג 1, אך נכנע לו כצפוי, הגם שלקח מערכה אחת. אגב, אם ינצח הערב את ג'וקוביץ' בגמר ווימבלדון יקפוץ פדרר מקום אחד מעל נדאל בדירוג העולמי ויחזור אל המקום השני.


המכשול בדרך לגרנד סלאם 21 של פדרר. ג'וקוביץ' (Clive Brunskill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי