1:3 למכבי ת"א על הוד השרון, מטה אשר וכפ"ס ברחו לליגה

מכבי ת"א כדורעף
מכבי ת"א כדורעף | איגוד הכדורעף

הצהובים גברו על הקבוצה מהשרון בקרב על המקום הרביעי המוביל לפלייאוף העליון, האלופה ומחזיקת הגביע ניצחה את מ.ס עיילבון 0:3 בקלות, הירוקים גברו על עמק חפר באותה תוצאה

(גודל טקסט)

המחזור השישי בליגת העל בכדורעף נערך הערב (שלישי), בסימן התרחקותן של המובילות מטה אשר עכו והפועל כפ"ס משאר הליגה. השתיים ניצחו הערב – האלופה את עיילבון וכפ"ס את הפועל המעפיל – ופתחו פער על פני קבוצות מרכז הטבלה. במשחק הצמוד של המחזור, גברה מכבי תל אביב על הוד השרון בעימות ישיר על המקום הרביעי, שמוביל לפלייאוף העליון.

מכבי תל אביב – מכבי מוסינזון הוד השרון 1:3 
ניצחון חשוב לקבוצה של אריה זלינגר, שטיפסה מעל יריבתה בטבלה והעפילה למקום הרביעי. המשחק נפתח היטב עבור המקומיים: הם השיגו יתרון בשלב מוקדם ועלו ל-0:3. טעויות מרובות של הוד"ש לא איפשרו לה לחזור והיא איבדה את הסט הראשון, בו בלט דימה זמליאנוכין עם חמש נקודות. מרקז התעלה במערכה השנייה עם לא פחות מ-10 נקודות לזכות קבוצתו, שניצחה 22:25. במערכה השלישית איבדה מכבי יתרון 21:24, אבל הצליחה לנצח בזכות חסימה מוצלחת של דימה זמליאנוכין. המערכה השנייה רוקנה את הוד השרון מכוחות, ובשלישית היא נכנעה בקלות. טמיר הרשקו היה השחקן המרכזי של הצהובים (ששיחקו בכחול) עם 23 נקודות, בעוד ברנו מרקז היה נהדר בצד של הוד"ש בשלוש המערכות הראשונות, וסיים את המשחק עם 19.

מאמן הוד השרון עדי גורן אמר לאחר המשחק: "היה לנו המון הזדמנויות שלא לקחנו מספיק מהן ברגעים החשובים. היה לנו כדור או שניים לנצח את המערכה השלישית, עשינו כמה מהלכים גדולים אבל היה חסר לנו גרוש ללירה. זו מערכה שאנחנו אמורים להמשיך מומנטום ומתפרקים. הכל מנטלי בסופו של דבר. זה עניין של ביצוע ברגע הנכון. מקצועית אני חושב שלא עשינו מספיק נזק בסרב, ומצד שני הקבלה שלנו לא הייתה מספיק יציבה. מכבי עמדו טוב". מאמנה של מכבי תל אביב, אריה זלינגר אמר בסיום: "אלו שתי קבוצות בערך שוות. ההגנה שלנו קצת יותר טובה, והקומבינציות ברשת יותר טובות. יש להם כוח אינדבידואלי טוב, אבל אני חושב שהם התעייפו לקראת סוף המשחק".


הפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר – הפועל יואב כפר סבא 3:0
 
כפר סבא ניצחה במערכה הראשונה בלי התנגדות של ממש. במערכה השנייה הפועל המעפיל פתחה היטב, אבל האורחת הפכה את התוצאה. במערכה האחרונה עוד הובילו המארחים 23:22, אבל נקודה של סבסטיאן דבש וצמד אייסים של גנאדי סוקולוב הפכו את התוצאה בדרך לניצחון. דבש הוא זה שהוביל את כפ"ס בנקודות עם 16, בעוד ארנרדו גומז ששב למגרשים הוסיף 15. 4 מתוך 12 הנקודות של גנאדי סוקולוב הגיעו מאייסים. אצל המעפיל היה זה כרגיל ינרי בל שהיטיב להוציא לפועל עם 17 נקודות.

מאמן המעפיל זוהר בר נצר אמר בסיום המשחק כי הוא מאכזב מאוד, במיוחד מהמערכה בה איבדה קבוצתו את היתרון. באשר לפרמטרים שמונעים מקבוצתו להגיע לרמה של מטה אשר עכו וכפ"ס אמר בר נצר: "יש לנו כמה נקודות חולשה שבאות לידי ביטוי נגד מטה אשר וכפ"ס, ואני לא רואה התקדמות בהן – הקבלה והחסימה. עד שלא נשתפר בזה לא נוכל להוות יריב עבורן".

הפועל מטה אשר עכו – מ.ס עיילבון 0:3
נועם כץ ניצל את המשחק כדי לשתף את שחקניו הצעירים אנוש שטיפט, דניאל גלילי ונועם אריאל. ג'ורג' נסייר הצטיין אצל האורחת, שהצליחה להיצמד ליריבתה במערכה האחרונה. מאמן עיילבון סמעאן סמעאן היה מעודד בסיום המשחק  ואמר: "היה משחק נחמד מאוד. המערכה השלישית הייתה צמודה, ובסוף טעות שופט הכריעה את המשחק. אנחנו במגמת שיפור ובדרך הנכונה". המאמן המנצח נועם כץ היה מרוצה מכך ששילב במשחק את שחקניו הצעירים: "הרווחנו שני דברים מהמשחק, הניצחון עצמו, והעובדה שהצעירים שלנו שיחקו והובילו אותנו לניצחון הזה. במערכה האחרונה היו ארבעה בני 18 על המגרש, ואני שמח על כך".

ק.ק תל אביב – אליצור נתן אשקלון 3:2 
ברכות לאליצור אשקלון, שהשיגה ניצחון בכורה בליגת העל, במשחק הראשון שהגיע למערכה החמישית מאז פתיחת העונה. ק.ק נותרה הקבוצה היחידה לה אפס נקודות ליגה. ברונו קרצשמר (23 נקודות) וגבריאל נבס (22) הובילו את הקבוצה המנצחת, בעוד חן מאיר (23 נקודות) עשה זאת עבור המפסידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי