מטה אשר/עכו זכתה באליפות ה-15 בתולדותיה והשלימה דאבל

הפועל מטה אשר עכו אלופה 2019
הפועל מטה אשר עכו אלופה 2019 | לילך וייס

האדומים של כץ כבר נקלעו באולמם הביתי לפיגור מערכה נגד הפועל כפר סבא, אבל הפכו ל-1:3 (25:18, 17:25, 23:25, 23:25), הניפו את הצלחת והפכו לקבוצה המעוטרת בתולדות הענף בישראל

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

הפועל מטה אשר עכו זכתה הערב (ראשון) באליפות המדינה בפעם ה-15 בתולדותיה, אחרי ניצחון במשחק דרמטי ומרגש 1:3 על הפועל כפר סבא (25:18, 17:25, 23:25, 23:25). במשחק הרביעי שנערך הערב, אחרי ההפסד בשבוע שעבר בנעמן, באווירה מחשמלת באולם בר-לב הגדוש עד אפס מקום ביותר מ-600 צופים, הצליחה הקבוצה של נועם כץ להתגבר על פיגור מערכה, להפוך את התוצאה ולהניף את הצלחת. מטה אשר עכו ניצחה 1:3 גם בשני המשחקים הראשונים בסדרה הנהדרת, כאמור לפני שנכנעה לכפ"ס בבית.

עבור מטה אשר עכו, שהשלימה זכייה שישית באליפות בשבע השנים האחרונות, הייתה זו אליפות שנייה ברצף. הקבוצה מהצפון, שזכתה העונה גם בגביע, הפכה בזכות השלמת הדאבל (השני ברציפות שלה) לקבוצה המעוטרת ביותר בתולדות הכדורעף הישראלי. לאדומים 15 אליפויות ו-12 גביעים, לעומת 14 אליפויות ו-12 גביעים של הפועל המעפיל, שהובילה את רשימת התארים מאז 1985 ועד לעונה זו.

את מטה אשר עכו הוביל במשחק האליפות סלבה בצ'קלה, שסיים את המשחק עם 17 נקודות (7 קיל בלוקס), ראשון מבין חמישה שחקנים עם עשר נקודות ומעלה. קווין פויר הוסיף 15, סטס נביאדומסקי 12, אנדלקו צ'וק (4 קיל בלוקס) ועידו דוד 10 כ"א. את הפועל כפ"ס הוביל קלות' ברתלומי הפולני עם 19 (3 אייסים, 2 קיל בלוקס), לצד 14 של איליה גולדרין, 13 של סבסטיאן דבש ו-11 של גנאדי סוקולוב (3 קיל בלוקס).

מאמן מטה אשר עכו נועם כץ, ששכב על הקרקע רגעים ארוכים אחרי הנקודה האחרונה, אמר בסיום המשחק: "לא היה קל לקחת את זה, כי מולנו ניצבה היריבה הכי איכותית שניצבה מולנו אי פעם במאבקים שניצחנו בהם, ויסלח לי זוהר בר נצר. זה היה פלייאוף מאוד קשה, גם בשבילי אישית, כי הייתי חולה והייתי צריך להמריץ את החבר'ה שהיו על אדי דלק אחרונים. בשבוע שאחרי תחילת הליגה חלמתי שאנחנו לוקחים אליפות לא בבית. אני מתנצל בפני האוהדים שלא חגגנו בבית, אבל אנחנו בני אדם. להיות בפיגור ולחזור ככה – זה אלופים. זה ניצחון ענק של מועדון. הפכנו להיות שיאני התארים, ואני גאה על כך שזה קרה במשמרת שלי".

קפטן מטה אשר עכו אלכס אוסוקין חגג עם הצלחת: "הייתה סדרה! כל הכבוד לכפר סבא. היא נתנה לנו בראש בבית, וזה איפס אותנו. גם היום לא היה קל אחרי שהפסדנו במערכה הראשונה, אבל היום נלחמנו, לעומת המשחק הקודם, שבו נראה שקצת ויתרנו". עידו דוד, הקבלן בן ה-19, שהיה בין המצטיינים במשחק: "אני משתדל לעבוד קשה ולהתקדם. בחרתי את הקבוצה הכי טובה שיש, כדי להיות הכי טוב שיש. זה הדאבל הראשון שלי, ואני מקווה שיבואו עוד הרבה אחריו".

מאמן הפועל כפ"ס שגיא ברעם אמר לאחר המשחק: "מטה אשר עכו היא אחת הטובות בהיסטוריה בכדורעף שלנו. אני רוצה להגיד תודה לכל אחד ששיחק בהפועל כפ"ס. הם העבירו אותי רכבת הרים ששווה לעבור. אני גאה בכל השחקנים. בנוסף, אני חייב לתת מחמאות לעידו דוד, שחקן העתיד של הכדורעף הישראלי. מטה אשר עכו לקחה אליפות לא מעט בזכותו". מאמן כפ"ס פרגן גם למאמן שניצב מולו בסדרת הגמר: "צריך להחמיא לנועם כץ. זה לפעמים נראה קל לקחת עוד אליפות עם התקציב הכי גדול, אבל זה מאוד קשה. אני חושב שהוא צריך לקחת את הנבחרת הבוגרת. הייתה שנה קשה עם כשלונות בבנים ובבנות, ונועם הוא האיש לקחת את העסק ולהרים אותו. יש לו את כל הכלים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי