באנגליה שפעו מחמאות: "ליברפול ריסקה את אברטון, מאנה קרוב למושלם"

סאדיו מאנה, דיבוק אוריגי
סאדיו מאנה, דיבוק אוריגי | Laurence Griffiths/Getty Images

העיתונים בממלכה התפעלו מהמשחק ההתקפי של המייטי רדס: "מחצית ראשונה מופצצת בשערים". הסנגלי: "החזרתי לקלופ על האמון". מרקו סילבה צפוי להיות מפוטר, מויס יחזור? וגם: התגובות של קלופ ושיא המועדון החדש

(גודל טקסט)

בשבועות האחרונים היו שטענו שליברפול לא מוכיחה יכולת של מוליכת פרמיירליג. היא אמנם מנצחת, אבל תמיד בקושי ותמיד בדקות הסיום וללא משחק מהנה על הדשא. אז אתמול (רביעי) הגיעו המייטי רדס והביסו 2:5 את אברטון בדרבי, והוכיחו לכולם שמדובר בקבוצה שראויה לאליפות בכל פן אפשרי. הפער מלסטר עומד על שמונה נקודות, ממנצ'סטר סיטי על 11 ובכושר הנוכחי, דבר לא נראה שעומד בדרכם לתואר.

בתקשורת האנגלית, בה חששו לפני המשחק והזהירו את ליברפול לפני מעידה מול היריבה העירונית, שפעו מחמאות למשחק ההתקפה של קלופ: "ליברפול נפנפה את אברטון הצידה", נכתב ב"סקיי ספורט", שם הוסיפו: "מחצית ראשונה מופצצת בשערים השאירה את הטופיז במצב בעייתי". הכותרת של "דיילי מייל" היתה עדינה: "ליברפול ריסקה את אברטון עם חמישה שערים, ודחפה את מרקו סילבה עוד קצת החוצה".

למעשה, הדבר המרכזי בו התרכזו בממלכה הבוקר, מעבר למחמאות לאלופת אירופה, היה מעמדו של מאמן אברטון שצפוי להיות מפוטר בכל רגע לאור התוצאות האחרונות. ההפסד אתמול היה השלישי ברציפות של הכחולים, שירדו מתחת לקו האדום לראשונה מזה למעלה מ-20 שנה (כשסופרים מהמחזורים ה-15 והלאה ולא בפתיחת העונה). זאת הפעם הראשונה שאברטון ספגה חמישייה מליברפול מאז נובמבר 1982, אז אימן את האדומים בוב פייזלי. למעשה, הטופיז לא גברו על היריבה העירונית ב-18 מפגשי הפרמיירליג האחרונים בין הקבוצות – שמונה ניצחונות ו-10 תוצאות תיקו.

סילבה לצד קלופ בסיום. ימיו של הפורטוגלי ספורים (Clive Brunskill/Getty Images)
סילבה לצד קלופ בסיום. ימיו של הפורטוגלי ספורים (Clive Brunskill/Getty Images)

ב-"BBC" נכתב כי סילבה כבר שרד סבב אחד של "שיחות חירום" עם ראשי המועדון, אך לא נראה שהוא ישרוד את רצף ההפסדים האחרון. הפורטוגלי עצמו אמר לאחר המשחק: "אני לא האיש הנכון לשאול אותו על עתידי. אין לי תשובה". ברוב העיתונים הנחשבים גם בטוחים מי יחליף את סילבה: דייוויד מויס, הסקוטי שעמד 11 שנה על הקווים של אברטון לפני שהחליף את אלכס פרגוסון במנצ'סר יונייטד.

חזרה לליברפול, שם החגיגות נמשכות. דיבוק אוריגי כבש צמד, וג'רדאן שאקירי חזר לאחר היעדרות של שלושה חודשים וכבש גם הוא, אבל ב"דיילי מייל" טענו שאיש המשחק היה דווקא סאדיו מאנה שכיכב עם שער ושני בישולים והעלה את מאזנו לתשעה שערי פרמיירליג העונה – מקום רביעי בטבלה לצד מרקוס ראשפורד וסרחיו אגוארו. "אם לא היה מחמיץ פעמיים באחד על אחד בדקות הסיום, המשחק שלו היה מושלם", נאמר ב"דיילי". מאנה ואוריגי זכו שניהם לציון 9 ב"סקיי ספורט".

סאדיו מאנה הגיב על התשבחות: "המאמן הראה אמון בי אז ניסיתי להחזיר לו על כך. זה היה משחק חשוב, משחק מיוחד. אחד הנשקים שלנו זה לבוא מאחור והיו לי כמה מסירות טובות. אנחנו יודעים שיש לנו קבוצה מעולה ואנחנו חייבים להגיע בכושר הטוב ביותר שלנו. כל שחקן נפרד חשוב כאן".

קלופ עם שחקניו.
קלופ עם שחקניו. "אין אחד בסגל שהוא לא יוצא מן הכלל "(PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

יורגן קלופ לא הפסיק להתרגש בסיום המשחק: "היו הרבה רגעים של כדורגל אדיר במשחק הזה. אני מדבר הרבה על איכות ועומק הסגל שלנו, אז הייתי חייב להראות את זה מדי פעם. כשאתה נותן אחריות לשחקנים, הם מוכרחים להראות שזה מגיע להם. מה שהם עשו היה מדהים".

"השער של דיבוק, המסירות של סאדיו, הכל של ג'רדאן, ללאנה היה בכל מקום והיו לו המון רגעים יפים. פשוט כל כך הרבה רגעים של כדורגל מבריק. ובפעמים שהיינו חסרי ריכוז, אברטון היו מדויקים".

"הכל עבד טוב עד ה-1:4", הוסיף קלופ, שחגג את ניצחונות ה-100 בפרמיירליג, "אבל את ה-2:4 כבר לא אהבתי את מה שהיה. אבל אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות ולהשתפר וזה מה שנעשה. השחקנים שלי הם כדורגלנים פנטסטים, אין אחד בסגל שהוא לא שחקן יוצא מן הכלל".

ואן דייק.
ואן דייק. "עדיין לא זכינו בכלום" (Clive Brunskill/Getty Images)

וירג'יל ואן דייק, אחד מהשחקנים הקבועים ששותפו אתמול, אמר: "המחליפים ואלה שקיבלו הזדמנות היו מבריקים. בעונה כזאת אנחנו צריכים את כולם. במיוחד דיבוק היה פנטסטי".

הרצף של ליברפול עומד כעת על 32 מחזורי ליגה ללא הפסד, מאז ה-1:2 למנצ'סטר סיטי בעונה שעברה, מה שמהווה שיא מועדון חדש. השיא הקודם, 31 מחזורים רצופים, נקבע בעונת 1987/88 – שהסתיימה באליפות. אבל הבלם ההולנדי לא התרגש: "שיא מועדון זה יפה, אבל עדיין לא זכינו בכלום", אמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי