"הגיע הזמן לקחת את התואר שליברפול באמת מחכה לו"

סאדיו מאנה, נאבי קייטה
סאדיו מאנה, נאבי קייטה | KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images

רגע אחרי הזכייה בטרבל העולמי עם 0:1 על פלמנגו בגמר גביע העולם לקבוצות, ב"אקו" מבהירים מהי המטרה העיקרית: זכייה ראשונה בפרמיירליג מזה 30 שנה. ואן דייק על כדור הזהב: "התאכזבתי שלא זכיתי"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול מצליחה להדהים בשנה האחרונה את עולם הכדורגל, כשאחרי הקמפיין הנפלא שלה בליגת האלופות שהסתיים עם הנפת הגביע בעל האוזניים הגדולות, היא גם דוהרת בפרמיירליג והיא עם 16 ניצחונות מ-17 משחקים – עדיין ללא הפסד. אמש (שבת) היא גם ראתה את פער 10 הנקודות שלה בפסגה נותר על כנו בעקבות הפסדה של לסטר 3:1 למנצ'סטר סיטי – ובאותו הזמן, הרחק בקטאר, היא הוסיפה לעצמה עוד תואר לארון הגביעים והפכה באופן רשמי לקבוצה הכי טובה בעולם, עם 0:1 קטן על פלמנגו שהכתיר אותה לאלופת העולם לקבוצות.

ליברפול נגררה להארכה מול פלמנגו, האלופה הטרייה בברזיל ומחזיקת גביע הליברטדורס המקביל לליגת האלופות בדרום אמריקה, אבל בדקה ה-99 הגיע רוברטו פירמינו, שהצליח להשכיב את המגן שלו, היתל בהגנה, הכריע את ההתמודדות והעניק למייטירדס את תואר היוקרתי לראשונה בתולדותיהם והבטיח זכייה בטרבל העולמי – ליגת אלופות, סופר קאפ אירופי ותואר אליפות העולם לקבוצות. ב"ליברפול אקו" לא סתם בחרו בכותרת "ליברפול זכתה באלופות, באליפות העולם לקבוצות וכעת הגיע הזמן לתואר שהיא באמת מחכה לו".

המנג'ר יורגן קלופ, שהפסיד שבעה משחקי גמר ברציפות עד גמר ליגת האלופות האחרון, כאמור זכה מאז גם בסופר-קאפ האירופי וכעת הוסיף לעצמו תואר של אלוף עולם, גם אם מדובר במפעל לקבוצות. "זה ערב אדיר בשבילנו, בשביל המועדון וכל מי שמלווה אותו. מצפה לנו משחק כבר עוד חמישה ימים כך שזו תקופה קשה, אבל השחקנים מראים ממשחק למשחק עד כמה הם רוצים להשתפר ולנצח וזה משהו שמשמח אותי. לזכות בפעם הראשונה באליפות העולם לקבוצות זה רגע גדול למועדון. לפני המשחק לא ידעתי לומר איך נרגיש אם נזכה, עכשיו אני יכול לספר שזה מרגיש נפלא. אני כל כך גאה בבחורים".

ליברפול הפכה בסך הכל לקבוצה השנייה שזוכה בתואר, לראשונה מאז שעשתה זאת מנצ'סטר יונייטד ב-2008. ב-2012 הייתה צ'לסי במעמד הנכסף, אולם היא הפסידה לאינטרנסיונל ולמעשה גם הייתה האירופית היחידה שנכנעה במשחק הגמר בשבע השנים האחרונות.


פירמינו. השאיר את הגביע באירופה ולקח אותו לליברפול (GIUSEPPE CACACE/AFP via Getty Images)

עוד לפני הגמר סיפר קלופ שההבדל בינם לבין פלמנגו הוא שהברזילאים יחגגו כגיבורים ולמסיבות ענק אם יזכו, בעוד ליברפול תשוב היישר להכנות למשחק ביום חמישי, אז תפגוש ליברפול את לסטר במסגרת המחזור ה-19 בפרמיירליג (21:45, ישיר בספורט1). קלופ אמר לקראת המשחק בין הראשונה לשנייה: "אנחנו כולם תשושים כרגע אחרי משחק כזה, פגשנו יריבה מאוד טובה וקשה ועשינו כל כך הרבה דברים יפים/ היו לא מעט רגעי כדורגל נהדרים והגיע לנו לזכות".

הקפטן ג'ורדן הנדרסון, מי שהניף את כל שלושת הגביעים האחרונים, הוסיף: "הזכייה בליגת האלופות הייתה רגע מאוד חשוב עבור כולנו, עשינו הרבה כדי להגיע לרגעים האלה. זכינו בעוד תואר חשוב וזה רגע גדול עבורנו. אנחנו רוצים להמשיך לשמור על הרעב, להשתפר, ללמוד והדרך לפנינו עוד ארוכה. אנחנו מאושרים על מה שהשגנו ועברנו כאן חוויה שתעזור לנו. נהנה מהרגע, אבל יש לנו כבר משחק ביום חמישי ומאוד חשוב שנתאושש כמו שצריך ונחזור למנטליות הנכונה לקראת משחק גדול".

וירג'יל ואן דייק, שנעדר מחצי הגמר נגד מונטריי עקב מחלה ושב היישר לגמר, סיפר בסיום על אכזבתו מכך שלא זכה בכדור הזהב: "התאכזבתי, כן. שוחחתי עם ליאו מסי במהלך הערב, זו לא הייתה השיחה הכי ארוכה, אבל היא גרמה לי להבין שעכשיו אנחנו מכבדים אחד את השני ושזה לא בכיוון אחד". 

מן העבר השני, פלמנגו זכתה למחמאות מכל עבר על הופעתה הנהדרת בגמר, היא עמדה שווה בשווה מול אלופת אירופה ומשכה אותה במשך 99 דקות עד שנשבר הקרח. מאמן הקבוצה, הפורטוגלי ז'ורז'ה ז'סוס, אמר בסיום: "זו גאווה להיות מאמן של החבורה הזאת. פגשנו את הקבוצה הכי טובה בעולם, אבל על המגרש עשינו את זה למשחק בין שתי קבוצות. אי אפשר לומר שליברפול ניצחה בגלל טעות שאנחנו עשינו".

גם נשיא פלמנגו נראה מאושר על אף ההפסד ולאחר המשחק סיפר כי יש לו "תוכנית ב'" כדי להבטיח את הישארותו של גביגול בקבוצה, כידוע בינואר הוא אמור לשוב אוטומטית לאינטר עם סיום ההשאלה, ואף טען שצריך למצוא דרך לשלב את פלמנגו במשחקים מול קבוצות הצמרת האירופי.


קלופ. אחרי שבעה הפסדים רצוף במשחקי גמר, התארים מגיעים בזה אחר זה (Francois Nel/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי