יום חלומי: 3 שיאי ישראל לגורבנקו, שיא גם לשלזינגר

אנסטסיה גורבנקו | גיא יחיאלי, אתר איגוד השחייה

יום אדיר בבריכה בתחרות סיום העונה לנוער ובוגרים בשחייה, כשהשחיינית בת ה-17 ניפצה שיאים ב-50 מטר חופשי, 100 מ' גב ו-100 מ' חזה: "כיף גדול". שלזינגר קבע שיא חדש ב-50 פרפר

(גודל טקסט)

תחרות סיום העונה לנוער ובוגרים בשחייה נמשכה היום (שישי) בבריכה הלאומית בת 25 המטרים במכון וינגייט. התחרות סיפקה יום גדול בשחייה הישראלית, בו נרשמו לא פחות מארבעה שיאי ישראל בבריכה. שלושה שייכים לאנסטסיה גורבנקו, ועוד אחד נוסף למרקוס שלזינגר.

גורבנקו בת ה-17 החלה את התחרות לפני יומיים עם שני שיאי נואר והמשיכה לנפץ שיאים גם היום, כשהצליחה לשבר שני שיאי ישראל בתוך פחות מחצי שעה – 50 מטר חופשי ב-24.53 שניות (שיפור של שלוש מאיות לשי של אנדראה מורז מ-2015). לאחר מכן היא שוב נכנסה למים, הפעם למשחה 100 מטר גב, וקבעה שיא נוסף – 58.37 שניות (שיפור של שש מאיות לשיא של אניה גוסטמלסקי מ-2008).

השיא השלישי היה ב-100 מטר חזה, כאשר קבעה 1:05.42 ד' – שזהו שיפור של כמעט שנייה ביחס לשיא של עמית עברי מ-2014. שיא ישראלי נוסף שנרשם שייך למרקוס שלזינגר (הפועל דולפין נתניה), אשר המשיך את היכולת הטובה שלו מכל התחרות וקבע 22.77 שניות ב-50 פרפר, שיפור של 9 מאיות לשיא הישראלי של מירון חרותי מאליפות החורף.

מרקוס שלזינגר | גיא יחיאלי, אתר איגוד השחייה

גורבנקו אמרה בסיום התחרות: "כיף גדול לסגור את העונה המוזרה הזאת עם תחרות כל כך טובה ולשבור שיאים. ניצלנו את התקופה האחרונה שלא היו בה תחרויות לשיפור בעיקר בדברים הקטנים – פניות, יציאות, טכניקה, ואני שמחה שהעבודה הזו השתלמה במים. ניקח עכשיו כמה ימים חופש ונחזור בתחילת ספטמבר עם כוחות מחודשים והרבה מוטיבציה להמשיך ולהתקדם גם בשנה האולימפית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי