אנדי מארי עקף את רוג'ר פדרר בדירוג העולמי

מארי. שבר את הבצורת מול ג'וקוביץ'
מארי. שבר את הבצורת מול ג'וקוביץ' | צילום: AFP

הסקוטי עלה למקום השני והקדיש את הזכייה במונטריאול למורזמו

(גודל טקסט)

שבועיים בדיוק לפתיחת אליפות ארה"ב הפתוחה, עלה היום (שני) אנדי מארי למקום השני בדירוג העולמי וביסס את מעמדו כיריב העיקרי של נובאק ג'וקוביץ' על תואר הגראנד סלאם האחרון של השנה.

 

לאחר שהפסיד לסרבי בכל שמונת מפגשיהם הקודמים, רשם אתמול מארי את ניצחונו הראשון על ג'וקוביץ' מזה כשנתיים בדרך לזכייה בתואר המאסטרס במונטריאול. הבריטי ניצח 4:6, 6:4, 3:6 וגבר על המדורג ראשון בעולם לראשונה מאז גמר ווימבלדון ב-2013.

 

 

ג'וקוביץ' הדיח השנה את מארי גם בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה וגם בחצי גמר הרולאן גארוס,  אולם הבריטי יגיע לניו יורק עם אמונה מחודשת ביכולתו לנצח את הסרבי ולזכות בתואר גראנד סלאם שלישי בקריירה. "היו לנו הרבה משחקים כאלו בעבר, במיוחד בטורנירי גראנד סלאם", אמר מארי, שעלה למקום השני בדירוג על חשבונו של רוג'ר פדרר.

 

 

"אם זו היתה אליפות ארה"ב הפתוחה היינו צריכים לשחק עוד שתי מערכות וזה לא קל", הוסיף הסקוטי, "יש לנובאק המון בטחון והוא נלחם עד הסוף אז אתה חייב לשחק עד לרגע האחרון ועשיתי זאת היום. הוא לא הפסיד בטורניר מאסטרס כל השנה ולנצח אותו זה קשה במיוחד". מארי הקדיש את הניצחון למאמנת שלו אמילי מורזמו, שילדה בן מוקדם יותר באותו היום. "אני לא בטוח שהיא צפתה במשחק אבל זה בשבילך", אמר מארי.

 

בטורניר המקביל לנשים בטורונטו, השלימה בלינדה בנצ'יץ' השוויצרית שבוע חלומי כשגברה על סימונה האלפ בגמר לאחר שהרומניה פרשה בפיגור 0:3 במערכה השלישית. מלבד הניצחון על האלפ, המדורגת 3 בעולם, בנצ'יץ' בת ה-18 גם גברה על סרינה וויליאמס בחצי הגמר והדיחה את המדורגות 4 ו-5 בטורניר, קרולין ווז'ניאקי ואנה איבנוביץ'. "זה היה שבוע מדהים", אמרה בנצ'יץ', שעלתה למקום ה-12 בעולם. "אני לא מאמינה למה שקרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי