ג'וקוביץ': ואוורינקה שחקן של משחקים גדולים

ג'וקוביץ'. רוצה גראנד סלאם מספר 13
ג'וקוביץ'. רוצה גראנד סלאם מספר 13 | צילום: AFP

נולה יפגוש את השווצרי בגמר אליפות ארה"ב (23:00). יזכה בתואר מספר 13?

(גודל טקסט)

את מפגש הגראנד סלאם הקודם בין נובאק ג'וקוביץ' וסטן ואוורינקה איש מהם לא יישכח לעולם. ג'וקוביץ' הגיע לגמר הרולאן גארוס ב-2015 כפייבוריט ברור לזכות בתואר הגראנד סלאם היחיד שחסר לו בזמנו ברזומה. אך היה זה השוויצרי שרשם ניצחון סנסציוני בפריז באחת ההפתעות הגדולות של השנים האחרונות.

 

ג'וקוביץ', המדורג 1 בעולם, ניצח מאז בשני מפגשיהם הבאים וגם לקח השנה את התואר ברולאן גארוס. אולם אין שום ספק שהזיכרונות מאותה התמודדות יישבו עמוק בראש של שניהם כשייפגשו  היום (23:00) בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה בניו יורק.

 

 

האלוף המכהן מסרביה ניצח ב-19 מ-22 משחקיו האחרונים עם ואוורינקה, אך בשניים משלושה המשחקים האחרונים בטורנירי גראנד סלאם הייתה דווקא ידו של השווייצרי  על העליונה.

 

ואוורינקה. "ממש מתרגש" (AFP)

 

ג'וקוביץ' גבר בארבע מערכות על גאל מונפיס בחצי הגמר. הצרפתי זכה לביקורות רבות על הופעתו, כשלעיתים נראה שהוא לא מתאמץ בכוונה. מונפיס טען שמדובר בטקטיקה שאמורה הייתה להוציא את ג'וקוביץ' משיווי משקל. אולם הסרבי לא הושפע יתר על המידה וישחק בגמר בפעם השביעית בקריירה, כשהוא מחפש זכייה שלישית בפלאשינג מדו ותואר גראנד סלאם מספר 13 בקריירה, אחד פחות מפיט סמפראס ורפאל נדאל וארבעה מהשיא של רוג'ר פדרר.

 

"סטן הוא שחקן של משחקים גדולים", אמר ג'וקוביץ' על השוויצרי, שמגיע עם רצף של 10 ניצחונות בגמרים בסבב, וגם ניצח בשני גמרי הגראנד סלאם היחידים בקריירה שלו. ואוורינקה ישחק בגמר בניו יורק בפעם הראשונה בקריירה. "אני ממש מתרגש. ראיתי כל כך הרבה גמרים פה בהם שיחקו פדרר, ג'וקוביץ' ונדאל והם אלופים מדהימים", הוא הסביר. "לשחק מול נובאק בגמר הולך להיות מאוד מיוחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי