פדרר ומארי בחצי אחרי מותחנים אדירים

עוד רגע לפנתיאון. פדרר
עוד רגע לפנתיאון. פדרר |

ווימבלדון: השווייצרי ביצע קאמבק אדיר מול צ'יליץ', הבריטי שרד מאבק נגד צונגה

(גודל טקסט)

רוג'ר פדרר, כנראה גדול הטניסאים בכל הזמנים, סיפק אין-ספור רגעים לפנתיאון לאורך הקריירה המפוארת שלו. הערב, ברבע גמר ווימבלדון מול מרין צ'יליץ', הפנומן השווייצרי הוסיף ניצחון מדהים נוסף לאוסף – ללא ספק מהמרשימים שלו בשנים האחרונות – והעפיל לחצי הגמר בדרך, אולי, לזכיה בתואר גראנד סלאם מספר 18. מי שעשוי למנוע ממנו זכיה, אנדי מארי, שרד אף הוא מותחן אדיר.

פדרר, המדורג 3 בעולם ואלוף ווימבלדון 7 פעמים בעבר, מקווה לנצל את ההדחה המוקדמת של נובאק ג'וקוביץ' כדי לזכות בתואר מייג'ור נוסף. עם המטען הזה הוא עלה למגרש המרכזי בווימבלדון – איפה שהוא חגג פעמים רבות בעבר – אבל צ'יליץ' לא עשה חשבון ועלה ליתרון 0:2 במערכות עם 6:7 ו-4:6.

במצב הזה – של להיות או לחדול – פדרר דווקא השתחרר והתחיל להזכיר את השחקן ההוא, זה שזכה בכל כך הרבה תארים. אלא שבמצב של שוויון 3:3 השיג הקרואטי שלוש אפשרויות שבירה והציב את היריב חזק מאוד עם הגב אל הקיר. פדרר נענה לאתגר, שמר על משחקון ההגשה ומיד שבר כדי לעלות ל-3:5. במשחקון הבא הוא כבר לא התקשה וזכה במערכה.


שיחק נפלא, אבל זה לא הספיק. צ'יליץ' (gettyimages)

המערכה הרביעית הייתה אפילו יותר דרמטית. צ'יליץ' השיג במהלכה לא פחות מארבע נקודות הכרעה, אבל בכל המקרים פדרר ידע לעמוד בלחץ ונשאר בעניינים. באחד משוברי השוויון הכי מותחים של השנים האחרונות, פדרר ניצח 9:11 וכפה מערכה חמישית ומכרעת בדרמת הענק במגרש המרכזי.

במצב הזה, המומנטום כבר היה לחלוטין בצד של פדרר, אבל צ'יליץ' סרב להרים ידיים והמשיך לשחק טניס איכותי מאוד. אלא שב-3:4 לזכות השווייצרי, הניסיון כנראה עשה את ההבדל. פדרר סיפק כמה נקודות לפנתיאון, שבר את הקרואטי וניגש להגיש לזכיה במשחק. הפנומן עמד בלחץ פעם נוספת – והשיג כרטיס לחצי הגמר.

ועכשיו, קצת מספרים: זו הפעם העשירית בהיסטוריה שפדרר חוזר מפיגור 2:0 לניצחון 2:3; הניצחון הזה היה ה-307 של פדרר במסגרת גראנד סלאם – יותר מאשר כל שחקן או שחקנית בתולדות הטניס; ביום שישי הקרוב יעלה רוג'ר פדרד להופעה מספר 11 בחצי גמר ווימבלדון.


אגדה חיה. פדרר (gettyimages)

בחצי הגמר יפגוש פדרר יריב מוכר. מדובר במילוש ראוניץ', אותו ניצח השווייצרי באותו מעמד בדיוק רק לפני שנתיים. הקנדי בעל הסרבים האימתניים ניצח 4:6, 5:7, 7:5, 4:6 את סם קוורי, מי שהעיף את נובאק ג'וקוביץ' בסיבוב השלישי, והעפיל לחצי גמר גראנד סלאם שני העונה אחרי שעשה זאת גם באליפות אוסטרליה הפתוחה בתחילת השנה. 

בחצי הגמר הנוסף ייפגשו אנדי מארי ותומאש ברדיך. יקיר הקהל המקומי, שמדורג 2 בעולם, פתח נהדר מול ג'ו ווילפריד צונגה ועלה ל-0:2 במערכות (6:7, 1:6), אבל הצרפתי לא נכנע והשווה את מניין המערכות עם 3:6, 4:6, תוך שהוא מציג טניס יפהפה. דווקא כשהמומנטום בצד של צונגה, מארי התעורר וזכה במשחק עם 1:6 גדול בסט החמישי והמכריע. כאמור, הוא יתמודד מול הצ'כי שדרס את לוקאס פואיה עם 6:7, 3:6, 2:6.


הכל בראש. מארי (gettyimages)


יכול על פדרר? ראוניץ' (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי