היסטוריה: סלואן סטיבנס זכתה באליפות ארה"ב הפתוחה

סטיבנס
סטיבנס | AFP

המדורגת 83 בעולם קטפה גראנד סלאם ראשון בקריירה אחרי שדרסה 3:6, 0:6 את מדיסון קיז. המדורגת הנמוכה ביותר שגרפה תואר בארה"ב, בדרך להגשמת הפוטנציאל?

(גודל טקסט)

הקרב של הדור החדש הוכרע בנוקאאוט. סלואן סטיבנס עשתה היסטוריה עם גראנד סלאם ראשון לאחר שטיאטאה את בת ארצה מדיסון קיז עם 3:6, 0:6 מוחץ ותואר היסטורי.

בהיעדרה של סרינה וויליאמס הבמה נותרה לטורניר פתוח ומי שסומה כיורשת שלה הוכיחה עליונות כבר מהמערכה הראשונה. שבירה אחת הספיקה לה כדי לברוח ל-2:4 ולסיים את המערכה עם 3:6. 

במערכה השניה היתה רק אחת על המשטח בפלשינג מדו. סטיבנס שלטה ללא עוררין מול קיז שפשוט דעכה והתוצאה ניכרה עם 0:6 ענק ותואר שישלשל לכיסה שבעה מיליון דולרים.


סטיבנס וקיז לפני הקרב (AFP) 

מעל הכל, סטיבנס הוכיחה כי המחמאות והציפיות אולי עוד יניבו פרי. אז אמנם היא היתה למדורגת הכי נמוכה לעשות זאת (מהמקום ה-83 בעולם) אבל מעתה, אולי הצמרת מחכה לה? גם לקיז אסור להוריד את הראש אחרי טורניר נהדר והמרוויח הגדול הוא ענף הטניס הנשי בארצות הברית.

מהלך המשחק 
מערכה ראשונה
שתי הטניסאיות פתחו את המשחק כששמרו על עצמן משבירה מוקדמת בדרך ל-1:1. גם בשני המשחקונים הבאים התמונה הייתה דומה ולאחר שקיז החזירה לעצמה את היתרון, סטיבנס השוותה ל-2:2. שבירה ראשונה נרשמה במשחקון החמישי, וסטיבנס ביססה את יתרונה – 2:4, בדרך ל-3:5 ו-3:6 ו-0:1 במערכות.

מערכה שנייה
בפתיחת המערכה, כמו בסיומה של הראשונה, סטיבנס שמרה על ההגשות שלה, שברה פעמיים וכבר עלתה ל-0:3. קיז נראתה אובדת עצות ויריבתה רשמה ניצחון נוסף במשחקון  – 0:4 בדרך הבטוחה ל-0:5 ולניצחון במערכה השנייה 0:6 ובמשחק כולו, 0:2. תואר ראשון לטניסאית שמגיעה מהמקום ה-83 בדירוג העולמי ורושמת בכך היסטוריה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי