שוב ייגמר בדמעות: צ'יליץ' מחפש נקמה בפדרר בגמר אוסטרליה

צ'יליץ', פדרר
צ'יליץ', פדרר | Getty

הקרואטי סבל מיבלות ובכה בדרך להפסד בגמר ווימבלדון 2017. במלבורן הוא שיחק שבע יותר מהשוויצרי אבל עדיין אופטימי ("נמצא במקום טוב מכל הבחינות"), בעוד יריבו, החושק בתואר ה-20 חושש: "הוא אחד שבא לנצח"

(גודל טקסט)

גמר הגראנד סלאם הקודם בין רוג'ר פדרר ומרין צ'יליץ' נגמר בדמעות. דמעות של התרגשות של השווייצרי שרשם שיא חדש עם זכייה שמינית בקריירה בתואר בווימבלדון – ובכי תמרורים שנבע מאכזבה קשה של הקרואטי, לאחר שיבלות מנעו ממנו לתת קרב לפני שנכנע במערכות חלקות.

בתמונות שרואים במגרשים לעיתים נדירות, מירר צ'יליץ' ארוכות בבכי בזמן שהוא יושב על כסאו בהפסקה בין משחקונים במהלך המערכה השנייה. רופא ופיזיותרפיסט הגיעו לשוחח איתו אך הוא לא נזקק לטיפול רפואי. לא הייתה לו שום דרך חזרה לאחר ההתפרקות המנטאלית. "זה לא הכאבים הפיזיים שגרמו לדמעות, זו הייתה התחושה שלא יכולתי לשחק את הטניס הטוב ביותר שלי", אמר אז צ'יליץ', שלא הצליח להתמודד עם הכאבים שגרמו היבלות ברגלו.

קצת יותר משישה חודשים לאחר מכן, השניים ייפגשו הבוקר (10:30) פעם נוספת בגמר גראנד-סלאם, כשילחמו על תואר אליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן. פדרר, המדורג 2 בעולם, מקווה להגן על תארו, להניף גביע בפעם ה-20 בקריירה ולפתוח פער של ארבע תארים מהשני ברשימה, רפאל נדאל.
עבור פדרר בן ה-36 מדובר בגמר גראנד סלאם מספר 30 בקריירה, בעוד צ'יליץ' ישחק בגמר גראנד סלאם בפעם השלישית. הקרואטי זכה באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2014 לפני שהפסיד לשווייצרי בווימבלדון בקיץ שעבר.

פדרר, שמקווה להשתוות לרוי אמרסון ונובאק ג'וקוביץ' עם שש זכיות במלבורן, טייל לגמר בקלות מפתיעה. לא רק שהוא עדיין לא איבד מערכה בטורניר, אלא שרק שניים מששת משחקיו עד כה התארכו מעבר לשעתיים. פדרר נזקק ל-62 דקות בלבד כדי להבטיח את מקומו בגמר לאחר שיריבו בחצי הגמר שלשום, יון צ'ונג הדרום קוריאני, פרש בפיגור 6-1, 5-2 בשל יבלות.


צ'יליץ' ממרר בבכי בגמר ווימבלדון. רגע שירצה לשכוח (Getty)

בעוד פדרר היה על המגרש במשך עשר שעות וחצי עד כה בטורניר, צ'יליץ' נזקק ל-17 שעות וחמש דקות כדי להעפיל לגמר. לשמחתו של הקרואטי, הוא זכה ליום מנוחה נוסף כיוון שגבר על קייל אדמונד בחצי הגמר כבר ביום חמישי. המשחק היחיד שלו בטורניר שנגרר לחמש מערכות, מול נדאל ברבע הגמר, הסתיים כבר בתחילת המערכה המכרעת לאחר שהספרדי פרש בשל פציעה. "אני לא מאמין כמה מהר השבוע האחרון עבר", הודה פדרר, שניצח את נדאל בגמר במלבורן בשנה שעברה.

פדרר ניצח את צ'יליץ' בשמונה מתשעת מפגשיהם עד כה בקריירה, כשהקרואטי רושם את הניצחון היחיד שלו על המאסטרו השווייצרי בחצי הגמר בניו יורק בדרך לזכייה באליפות ארה"ב הפתוחה לפני שלוש וחצי שנים. לפני שנתיים וחצי, צ'יליץ' הוביל בשתי מערכות מול פדרר בווימבלדון, אך שמט נקודות משחק ואת היתרון הגדול בדרך להפסד כואב. השניים גם נפגשו על המגרש באיים המלדיביים לפני מספר חודשים, אך באווירה שרחוקה מלהזכיר את זו שתהיה היום במגרש המרכזי על שמו של רוד לייבר.


פדרר בתמונה שכיחה. ניצח את הקרואטי בשמונה  מתוך תשעה מפגשים ביניהם (AFP)

פדרר וצ'יליץ' שהו באיים בחופשה באותו הזמן בחודש נובמבר האחרון וניצלו את ההזדמנות לאימון קל. "לאחר יומיים שהוא היה שם הוא שלח לי הודעה אם אני רוצה להיפגש ואמרתי 'בטח, תודיע לי אם אתה גם רוצה לשחק קצת', אמר פדרר, שגם סיפר שהם נפגשו לאחר מכן עם משפחותיהם. "שיחקנו פעמיים למשך 45 דקות. בלי מאמנים ובלי כלום. פשוט חבטנו בכדור".

אך למרות שהיחסים בין השניים התחממו לאחרונה מחוץ למגרש, לא יהיו שום סנטימנטים בגמר. "אני בהחלט חושב שהזכייה שלו באליפות ארה"ב נתנה לו המון אמונה עצמית", אמר פדרר, "אני אוהב את הגישה שלו. הוא מקצוען והוא ווינר על המגרש. הוא בא כדי לנצח ולא רק כדי לשחק. לפעמים, עם שחקנים אחרים, אתה מרגיש שהם פשוט שמחים להגיע למעמד. אני חושב שהוא שואף ליותר מזה".

צ'יליץ' התעקש שהוא לא מחפש נקמה על מה שקרה בווימבלדון, אלא שהוא פשוט רוצה להמשיך ולהציג את היכולת שהראה עד כה בטורניר. "אני חושב שעד כה שיחקתי טורניר נהדר עם טניס ברמה גבוהה מאוד", אמר לקראת המשחק, "אני חושב שאני נמצא במקום טוב כרגע מכל הבחינות ואני ממש מצפה לגמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי