צפו בתקציר: נדאל גבר על ג'וקוביץ' 6:7, 3:6, יפגוש את זברב בגמר ברומא

רפאל נדאל
רפאל נדאל | AFP

אחרי מערכה ראשונה מורטת עצבים ומערכה שנייה חד צדדית, ניצח "השור ממיורקה" את "נולה" ויפגוש בגמר את הגרמני הצעיר שהדיח את מרטין צ'יליץ'. סביטלוניה בגמר הנשים מול האלפ, ששרדה מותחן נגד שראפובה

(גודל טקסט)

חצאי גמר טורניר רומא (איטליה) יצאו לדרך, כאשר במשחק המרכזי ניצח רפאל נדאל את נובאק ג'וקוביץ' 6:7(7), 3:6 בקרב ענקים. חצי הגמר השני הפגיש בין שני טניסאים מהעשירייה הראשונה בעולם, ובסופו גבר אלכסנדר זברב (3) על מרין צ'יליץ' (5).

המערכה הראשונה היתה מותחת וצמודה מההתחלה. נדאל היה הראשון לשבור ולעלות ל-2:4, אבל המדורג 11 בעולם שבר חזרה ל-5:4 והשניים הלכו לשובר שוויון אכזרי שהסתיים רק ב-4:7 לספרדי. אבל אחרי מערכה ראשונה שארכה שעה ורבע, מי שציפה לראות קרב שייזכר לדורות בין שני ענקים של המשחק התאכזב לראות את ג'וקוביץ' מתעייף במערכה השנייה. נדאל שבר פעמיים וניצח 3:6 בקלות, בדרך לניצחון חלק בשתי מערכות ועלייה לגמר.

במשחק האחרון של הערב נפגשו זברב וצ'יליץ' לקרב מותח במיוחד, שגם המערכה הראשונה שלו נזקקה לשובר שוויון. אחרי אפס שבירות ו-6:6, השניים המשיכו לשחק עד להכרעה. היא הגיעה רק אחרי לא פחות מ-32 הגשות ובסופה ניצח זברב 15:17. המערכה השנייה היתה קלה יותר, אבל הקרואטי לא עשה חיים קלים לגרמני. הוא שבר אותו במשחקון הראשון, אבל נשבר ל-4:4 ובמשחקון האחרון, בו ניצח הפנומן הצעיר ועלה לגמר עם 7:5 במערכה השנייה ו-0:2 בסיום.

בנשים כבר נקבעו שתי העולות לגמר, שם ייפגשו האוקראינית אלינה סביטולינה והמדורגת מספר 1 בעולם סימונה האלפ. סביטולינה המדורגת רביעית ניצחה 4:6, 3:6 תוך שעה ורבע את המדורגת 26 אנט קונטבייט והיא תתמודד על התואר מול הרומניה ששרדה מותחן וניצחה בסופו של דבר 6:4, 1:6, 4:6 את מריה שראפובה שקיוותה להעפיל לגמר שני מאז סיימה לרצות את עונש ההשעיה על שימוש בחומרים אסורים.

שראפובה המדורגת 40 ניצחה את המערכה הראשונה 4:6, אבל הובסה במערכה השנייה 6:1 ובמערכה השלישית והמכרעת הרימה ידיים כעבור 48 דקות, נכנעה 6:4 ובסופו של דבר הפסידה לאחר מותחן שארך שעתיים ו-26 דקות. המשמעות היא שהגמר מחר יהיה שחזור של גמר השנה שעברה, אז סביטולינה חזרה מפיגור וניצחה בשלוש מערכות.


האלפ. שוב היא בגמר ברומא מול סביטולינה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי