הראשון: סימונה האלפ אלופת הרולאן גארוס

האלפ
האלפ | Gettyimages

הטניסאית הרומנייה המדורגת ראשונה בעולם, זכתה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה, אחרי שניצחה 1:2 בגמר הטורניר בפריז את האמריקאית סלואן סטיבנס שעלתה למרות הפסדה למקום הרביעי בעולם, 6:3, 4:6, 1:6

(גודל טקסט)

הרומנייה סימונה האלפ זכתה אחר הצהריים (שבת) ברולאן גארוס אחרי ניצחון 6:3, 4:6, 1:6 בגמר הטורניר על סלואן סטיבנס האמריקאית. האלפ, המדורגת במקום הראשון בעולם, ניצחה את על המדורגת עשירית  בתום משחק טניס משובח ומלא תהפוכות והשיגה תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה שלה. האלפ כבר הייתה בשלושה גמרים, אך נוצחה בהם, פעמיים ברולאן גארוס ופעם אחת באליפות אוסטרליה. 


האלפ מצאה עצמה בפיגור אחרי מערכה ראשונה נהדרת של סטיבנס שניצחה 3:6. הרומנייה, עם תמיכה אדירה מהקהל, לא ויתרה, השתלטה על העניינים וניצחה במערכה השנייה 4:6. במערכה השלישית והמכרעת, האלפ כבר שלטה ללא עוררין, ניצחה 1:6 וחגגה זכייה ראשונה ומתוקה. סטיבנס, למרות ההפסד, רשמה עלייה למקום הרביעי בעולם.
 



סימונה האלפ. פתיחה מוחצת של היריבה האמריקאית (gettyimages)


מהלך המשחק


מערכה ראשונה – 3:6 לסטיבנס
סטיבנס פתחה טוב, שמרה על ההגשה שלה ועלתה ל-0:1. בסיומו של משחקון קשוח. האלפ התעלתה והשוותה ל-1:1 אך סטיבנס עלתה ל-1:2 מהיר, שברה ועלתה ל-1:3 נהדר. האלפ התקשתה, סבלה משבע טעויות בלתי מחוייבות וסטיבנס ניצלה זאת כדי לעלות ל-1:4. האלפ הצליחה לצמק ל-2:4, סטיבנס רשמה 2:5. האלפ לא ויתרה וצימקה ל-5:3, האמריקאית סיימה את המערכה בניצחון 3:6.



סטיבנס. מערכה ראשונה נהדרת (gettyimages)


מערכה שנייה 4:6 להאלפ
סטיבנס נכנסה בטירוף למערכה השנייה, האלפ הצילה נקודת שבירה, אבל האמריקאית הצליחה לעלות ל-0:1. בשני המשחקונים הבאים, שתי הטניסאיות שמרו על ההגשה שלהן, ואז האלפ השיגה שבירה יקרה והשוותה ל-2:2. המומנטום של האלפ נמשך, כשעלתה ל-2:3, השיגה שבירה נוספת ועלתה ל-2:4. סטיבנס חזרה לעניינים והשוותה ל-4:4. למרות זאת, האלפ במשחקון נהדר הצליחה לעלות ל-4:5. הקהל הרומני תמך בהאלפ והוציא את האמריקאית מאיזון, הרומנייה עלתה ל-4:6 ואיזנה את המערכות ל-1:1, בדרך למערכה המכרעת.



האלפ. פתחה נהדר את המערכה השנייה וניצחה בה (gettyimages)


מערכה שלישית 1:6 להאלפ
האלפ הגישה ראשונה, נלחמה ושמרה על המשחקון בדרך ל-0:1. האמריקאית איבדה ריכוז. האלפ ניצלה זאת ושברה במשחקון הבא כדי לעלות ל-0:2. המשחקון הבא היה נהדר ובסופו האלפ עלתה כבר ל-0:3 ואחרי עוד שבירה, רשמה הרומנייה 0:4 ו-0:5 מהיר. המאריקאית נלחמה, זכתה בנקודה ראשונה במערכה וצימקה ל-5:1. האלפ התעשתה במהירות,נטלה שוב את היוזמה, ניצחה 1:6 במערכה וזכתה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה שלה.



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי