נדאל עלה לרבע גמר אליפות ארה"ב, ת'ים הדיח את אנדרסון

רפאל נדאל
רפאל נדאל | AFP

"השור ממיורקה" הבטיח הישארות במקום הראשון בעולם עם העפלה לשמונת האחרונים בגראנד סלאם היוקרתי עם ניצחון בארבע מערכות על ניקולוז בסילשווילי (39). מוקדם יותר, המדורג 9 הביס את המדורג 5 עם 0:3

(גודל טקסט)

שמינית גמר אליפות ארה"ב הפתוחה נפתחה היום (ראשון) עם הטניסאים הטובים בעולם מנסים לעשות את דרכם לכיוון השלבים המאוחרים, ודומיניק ת'ים היה הראשון לעשות זאת עם ניצחון נדיר על קווין אנדרסון בשלוש מערכות. מאוחר יותר הצטרף אליו רפאל נדאל, שממשיך לשלוט על כל משטח והוכיח שהוא עדיין הטניסאי הטוב בעולם.

ת'ים (9) פגש את אנדרסון (5) אותו ניצח לראשונה בקריירה במפגש האחרון ביניהם, בחצי גמר טורניר מדריד במאי, והמשחק לא איכזב. לפחות לא מבחינתו של האוסטרי, ששבר לקראת סוף המערכה הראשונה וניצח בה 5:7. בשנייה הוא כבר שבר את הדרום אפריקאי פעמיים, מה שנתן לו ניצחון 2:6 תוך 37 דקות בלבד, אבל במערכה השלישית הוא נזקק לשובר שוויון במצב של 6:6, לאחר ששני טניסאי העל שמרו על ההגשות שלהם, ושם גבר ת'ים עם 2:7 חד משמעי ו-0:3 מעט מפתיע אך לגמרי ראוי. זהו רבע הגמר הראשון של ת'ים בגראנד סלאם בארה"ב, ןוהוא ינסה לרשום גם חצי גמר אך יצטרך לעשות זאת נגד נדאל.

רפאל נדאל (1) הוא בלתי עציר בתקופה האחרונה, והוא גבר על ניקולוז בסילשווילי (39) למרות שהגיאורגי הצליח לסחוט מערכה. הפנומן הספרדי ניצח בקלות 3:6 בשתי המערכות הראשונות, אבל בסילשווילי הפתיע עם שבירה במערכה השלישית, ולמרות שאיבד את ההגשות כבר במשחקון הבא הוא הצליח לגרור את נדאל ל-6:6 ושובר שוויון בו ניצח 6:8 בקרב עיקש. גם במערכה הרביעית הוא הצליח לגנוב הגשה מהטניסאי הטוב בעולם, אבל זה לא הספיק לו מול שתי שבירות של נדאל שניצח 4:6 ו-1:3 בסיכום. בזכות ההעפלה לרבע הגמר נדאל ישמור על המקום הראשון בדירוג הקרוב, וכנראה לפחות עד אוסטרליה.

אצל הנשים, סרינה וויליאמס אומנם התקשתה אך הצליחה לגבור בשלוש מערכות על קאיה קאנפי המדורגת 44 בעולם. זה התחיל ב-0:6 מוחץ לאמריקאית, אך האסטונית השיבה ב-4:6 משלה במערכה השנייה. השלישית שוב הייתה של וויליאמס שניצחה 3:6 בדרך לשלב הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי