סנסציה: ציציפס הדיח את פדרר בשמינית גמר אליפות אוסטרליה

סטפנוס ציציפס
סטפנוס ציציפס | AFP

ילד הפלא היווני (מקום 15 בעולם) גבר על טניסאי העל תוך ארבע מערכות עם 7:6, 6:7, 5:7, 6:7 וסימן את מעמדו כאחד הכשרונות העולים בענף. רפאל נדאל עלה לאחר 0:3 קל על תומאש ברדיץ'

(גודל טקסט)

כל השמות הגדולים היו עדיין בתמונת הזכייה בגראנד סלאם הראשון של השנה לפני הבוקר (ראשון), אך כעת נרשמה סנסציה ראשונה באליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס: סטפנוס ציציפס, היווני בן ה-20, גבר על רוג'ר פדרר במשחק אדיר ועלה על חשבונו לרבע גמר הטורניר. נדאל עלה בקלות לאחר 0:3 על ברדיץ', צ'יליץ' הודח.

סטפנוס ציציפס (15) – רוג'ר פדרר (3) 7:6, 6:7, 5:7, 6:7
כבר מהמערכה הראשונה היה ברור שמשהו מיוחד עומד לקרות, כאשר אמנם הקרחון השווייצרי היה זה שהשיג את היתרון במערכות אבל זה היה רק לאחר שובר שוויון אדיר במערכה שארכה למעלה משעה, עם 11:13 ו-6:7. גם המערכה השנייה הלכה לשובר שוויון, כשעדיין איש מהטניסאים לא נשבר, ולבסוף השיג היווני את הניצחון שלו עם 3:7 בשובר השוויון. במערכה השלישית הוא סוף סוף שבר את פדרר במשחקון אמיתי, כשבמצב של 5:6 הגיע לנקודת מערכה בודדה וניצל אותה, וברביעית גרר את השווייצרי לקרב אדיר על כל הקופה בסופו גבר על הטניסאי הטוב בכל הזמנים עם 5:7, 6:7 במערכה ו-1:3 בסיכום.

תומאש ברדיץ' (57) – רפאל נדאל (2) 6:0, 6:1, 7:6
השור הספרדי עדיין בלתי ניתן לעצירה, ולא איבד מערכה אחת מתחילת הטורניר. הוא לא היה קרוב לשם גם הפעם, כשאחרי שדרס את יריבו במערכה הראשונה עם 0:6 וניצח 1:6 גם בשנייה, הוריד את הרגל מהגז ולא שבר את הצ'כי הוותיק במערכה השלישית, גורר את המשחק לשובר שוויון בסופו השיג 4:7 ועלה עם 0:3 קליל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי