העולם לא שייך לצעירים: ג'וקוביץ' ונדאל עדיין בטופ העולמי

נובאק ג'וקוביץ' עם רפאל נדאל
נובאק ג'וקוביץ' עם רפאל נדאל | Gettyimages

לאחר עלייתם של ציציפס ופוי לחצי הגמר, החלו לדבר על חילופי דורות, אבל שני המחבטים הבכירים חלפו עליהם בקלות ועלו לגמר אליפות אוסטרליה. בראשון ייערך הקרב בין שני ענקי הטניס שיהיה אחד המרתקים אי פעם

(גודל טקסט)

עם הפסדו של רוגר פדרר לצעיר היווני סטפאנוס ציציפס ברבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה השבוע, מיהרו פרשנים להכריז על חילופי הדורות הרשמי המתרחש כבר עכשיו בטניס העולמי.

אבל אם לשפוט על פי השמות שיופיעו בגמר הגברים של טורניר הגראנד סלאם הראשון של השנה ואולי בעיקר על הדרך בה הם גברו על יריביהם הצעירים יותר (ציציפאס ופואי הצרפתי) בחצי הגמר (בשלוש מערכות חלקות וקלות), הרי שההכרזות היו כנראה מוקדמות מדי. נובאק ג'וקוביץ (בן 31), ורפאל נדאל (בן 32), יעלו לגמר הטורניר במלבורן ביום ראשון לקלאסיקו ה-53 ביניהם, וצריך להודות שבשנתיים האחרונות לא היה נראה שנזכה לזה שוב.

לג'וקוביץ' הייתה ירידה בכושר וביכולות במהלך השנתיים האחרונות שכללה פציעות, החלפת אנשי צוות לא מוצלחת במיוחד ובעיות מבית. אצל נדאל לעומת זאת, כמו לאורך כל הקריירה, פציעות הכריחו אותו לקחת שוב ושוב פרקי זמן ארוכים הרחק מהמגרשים, ולכן לא נשאר הרבה מקום לאופטימיות שנזכה לראותם בעוד הרבה קרבות על המגרש האחד מול השני. אבל בפעם המי יודע כמה השניים הוכיחו שאין סוף ליכולות הפיזיות ובעיקר המנטאליות שלהם, וגם לאהבת המשחק שלהם.


הדהים את פדרר, אך לא הווה יריב לנדאל. סטפאנוס ציציפס (AFP)

מעט מאד דברים מפרידים בין שני ענקי הטניס האלה. השניים שיחקו עד היום 52 משחקים האחד מול השני כשהמאזן לפני משחק הגמר עומד על 27 ניצחונות לג'וקוביץ לעומת 25 לנדאל. רק מפגש אחד מתוך מפגשי העבר התקיים בטורניר הזה, באוסטרליה, בגמר של 2012, ואז גבר הסרבי על הספרדי במשחק של 5 שעות, 53 דקות וחמש מערכות, במשחק גמר הגראנד סלאם הארוך בהיסטוריה אי פעם, ואחד מהטובים שבהם.

הסרבי המדורג ראשון בעולם, שואף להשיג תואר שביעי במספר במלבורן, שיהווה שיא זכיות לטניסאי בודד בטורניר, וגם להוסיף את תואר הגראנד סלאם ה- 15 במספר למאזנו. לנדאל יש היסטוריה צנועה יותר בטורניר הספציפי הזה, עם זכייה אחת בלבד ב- 2009, כך שהוא בוודאי ירצה לקראת סוף הקריירה שלו להוסיף עוד אחד לרקורד ולהגדיל את הזכיות שלו בכלל בטורנירי הגראנד סלאם ל-17. בנוסף, אם נדאל יזכה הוא יוכל להפוך לטניסאי השלישי בהיסטוריה (מאז האוסטרלים רוי אמרסון ורוד לייבר), שזוכה בכל אחד מטורנירי הגראנד סלאם לפחות פעמיים.

שני הטניסאים הפתיעו הפעם מאד את הקהל והפרשנים בכושרם המצוין, וגם לא מעט את עצמם. המחבט מספר שתיים בעולם התחיל את הטורניר אחרי הפסקה של ארבעה חודשים בגלל פציעה, אבל זה לא מנע ממנו להגיע לטורניר עם הגשה משופרת, טניס אגרסיבי ועם רעב מאד גדול להצלחה.


רפאל נדאל רוצה לעשות היסטוריה (AFP)

ג'וקוביץ' גם הוא, אמר במסיבת העיתונאים מיד אחרי ניצחונו בחצי הגמר על הצרפתי לוקה פואי, שהוא עובר טורניר מוצלח במיוחד השנה והוא מרגיש מצוין, ואכן, התוצאות שלו במהלך השבועיים האחרונים היו בהתאם. "נולה" אמר לעיתונאים: "משחק הגמר מגיע עבור שנינו בדיוק בזמן הנכון. אני חושב שתהיה לנו חגיגה גדולה על המגרש".

ולא רק על המגרש תהיה חגיגה. כל אוהבי הטניס בעולם ממתינים לקרב הגדול הזה, שגם יעשיר את חשבון הבנק של הזוכה המאושר בלא פחות מ-4.5 מיליון דולר אוסטרליים. המפסיד גם לא יהיה מקופח כשיזכה בסכום של 2.5 מיליון דולרים אוסטרליים, אבל בינינו – כסף יהיה הדבר האחרון שיעניין את שני הטניסאים האלה, שהפכו זה מזמן לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה המפוארת של הספורט הזה.


יזכה בגרנד סלאם הראשון של 2019? נובאק ג'וקוביץ' (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי